• isasdream

Om ingen av föräldrarna trivs med att vara föräldraledig...

Det är alltid lika "underhållande " att läsa trådar som denna.

Och speciellt när mammor (är ju oftast mammor) som ar vart just mammor i några månader yttrar sig som om de skulle ha all erfarenhet i världen.

Undrar om tankegången är annorlunda när barnen växt upp lite och man erkligen har några år på nacken som förälder.
  • isasdream

Siamusen:
    Ja med tio år mellan barnen, som jag har, så har man lärt sig en del. Spelar liom ingen roll om man så har 12 ungar och ingen kommit upp i åldrarna.. man är iaf ingen erfaren förälder i mån av tid (som en del antyder här)

Din granne verkar klok.

Jag kommer vara hemma i 11 månader med sonen... sen kommer hans pappa vara hemma tills slutet på januari men sen ska vi jobba. För att vi behöver.

ChristineKleven : Envis eller helt enkelt andra förutsättningar. Kan säga att nya lagen inte skulle få mig att vara hemma längre om kommunen tar den till sig. Jag skulle aldrig fia det på 3000. Och JAG behöver annat i mitt liv än bara barn. Det betyder INTE att jag inte älskar mina barn lika mkt som du älskar dina eller att du är en bättre mamma än mig. Det betyder bara att du och jag är olika som personer och behöver olika saker i våra liv för att kunna vara den bästa mamma våra respektive barn kan få.

Jag får känslan att du värderar dig och dina val lite högre än andras val enbart för att de inte villleva sina liv som du vill leva ditt.

jag jobbar i förskola och jag har ännu ej träffat på en förälder som lämnar sina barn där av egoistiska skäl.

Svar på tråden Om ingen av föräldrarna trivs med att vara föräldraledig...