Inlägg från: stjärnströssel |Visa alla inlägg
  • stjärnströssel

Om ingen av föräldrarna trivs med att vara föräldraledig...

har inte läst hela tråden men tycker såhär..

Eftersom jag tycker att amning av barn är rätt viktigt..eller om man kan så tycker jag att det är det självklara valet o mäst naturligt o nyttigt för barnet så är det ju så att mamman skall vara med barnet den första tiden mäst,sen efter 6-7 månader så kan man kanse byta om det känns rätt.

Men sen tycker jag oxå att ..OM man kommer till insikt att man inte tyckte det var så kul att vara hemma som man hade trott..då får man antingen bita ihop..eftersom det är ett barn man skaffat.eller så har man en partner som gärna byter!

Jag är egen företagare och har varit hemma drygt ett år!

självklart för mig eftersom jag vill vara med mitt barn o har skaffat mig ett barn..dvs ansvar!

Sen skulle min partner velat vara hemma halva tiden hade han fått det..men jag hade inte tyckt det var kul..jag vill ju vara med vår skatt hela tiden!!!

stolt mamma till söta fröken Tyra
  • stjärnströssel

jag förstår emsons tankesätt...för skulle någon säga till mig att dom vill ha hund men inte vill vara hemma el ta hand om den under den jobbiga valptiden dyngnet runt..men istället ville vara hemma endast några timmar o njuta o se hur valpen utveklas..då hade jag sagt..skaffa inte hund eller skaffa en vuxen hund!(men det går ju inte med barn )

• stjärnströssel

jag tycker att det bästa är ju om båda vill vara hemma men att man kommer överens om någon lösing tillsammans,sen om den ena tycker mer el mindre om det det är en annan grej..men skulle min partner säga att han vägrade vara hemma pga att han helt enkelt inte ville..då skulle jag nog tänka en gång till innan jag blev gravid.

Svar på tråden Om ingen av föräldrarna trivs med att vara föräldraledig...