isasdream skrev 2007-09-05 14:23:14 följande:
Siamusen:Ja med tio år mellan barnen, som jag har, så har man lärt sig en del. Spelar liom ingen roll om man så har 12 ungar och ingen kommit upp i åldrarna.. man är iaf ingen erfaren förälder i mån av tid (som en del antyder här)Din granne verkar klok. Jag kommer vara hemma i 11 månader med sonen... sen kommer hans pappa vara hemma tills slutet på januari men sen ska vi jobba. För att vi behöver.ChristineKleven : Envis eller helt enkelt andra förutsättningar. Kan säga att nya lagen inte skulle få mig att vara hemma längre om kommunen tar den till sig. Jag skulle aldrig fia det på 3000. Och JAG behöver annat i mitt liv än bara barn. Det betyder INTE att jag inte älskar mina barn lika mkt som du älskar dina eller att du är en bättre mamma än mig. Det betyder bara att du och jag är olika som personer och behöver olika saker i våra liv för att kunna vara den bästa mamma våra respektive barn kan få.Jag får känslan att du värderar dig och dina val lite högre än andras val enbart för att de inte villleva sina liv som du vill leva ditt.jag jobbar i förskola och jag har ännu ej träffat på en förälder som lämnar sina barn där av egoistiska skäl.
Jag tycker inte att jag e en bättre mamma än någon annan. Det finns mmmor som e tio ggr bättre än mig, men e det så konstigt att jag tycker det e konstigt att man inte vill vara hemma med barnen.
När jag fick mitt andra barn då var jag tvungen att lämna honom på dagis med vår 1:a flcka o det var inte roligt. Det e så stora grupper att dom hinner inte ens se till dom minsta. Den minstinen våran kunde inte prata då o när vi kom för att hämta honom på dagis så sa dom- han har varit sååå gnällig idag. Jaha....va konstigt tyckte jag....vi var tvungen att åka in med honom på akuten på eftermiddan o det visade sig att han hade tre spricker i handleden....så att barnen inte får tillräckligt med tillsyn på dagis e ju uppenbart.
Jag värderar inte mina val som högre än era! Jag vet att ni älskar era barn lika mycke som jag, men det e väl inte det som jag tycker e konstigt utan att ni inte vill vara hemma med dom. Jag kan förstå att ni blir uttråkad ibland o att ni vill träffa vuxna o prata om annat än bara barn, men det finns väl tid för det oxå, men det låter som det e det ända ni vill göra.