• aktuelle

Om ingen av föräldrarna trivs med att vara föräldraledig...

man har väl rätt till dagisplats från 1 års ålder, om det känns som det rätta så är det väl så man bör göra :) ser inge fel i det. jag började tidigt trots att mamma och pappa säkerligen kunnat vara hemma med mig och inte är det något fel på mig för det ;)

- du behöver inte resa långt om du reser med någon du älskar -
  • aktuelle

vi bråkar dock om vem som ska vara hemma med barnen, men vi är överrens om att vi ska låta dem börja på dagis innan ca 2 års ålder. tycker det är bra för barnens utveckling..

• aktuelle

håller med sudds tankar.. tyckte också det var trist när dottern var väldigt liten.. var väldigt bunden då man ammade jämt och ständigt och det var mitt i smällkalla vintern så innan man ens fått på henne kläder så var det dags att slita fram brösten igen. Första 3 månaderna gjorde vi inte spec mycket och efter ett tag blir man lite rastlös. våra största utflykter var och handla mat och promenera över till min syster och hennes barn :)

• aktuelle

jag började jobba när dottern var 5 ½ mån då jag inte hade fast anställning och ville passa på att jobba under sommaren och min man ville vara hemma.. här är det ju det motsatta, båda har velat vara hemma, men jag förstår absolut om man känner sig instängd, säkert kan man känna mer så om pappan inte vill vara hemma.. då känns det som om man är "tvingad" då man är mamman och det är hon som "ska" vara hemma.. det är ju fortfarande lite så låter det som... (att det är mamman som bör vara hemma mest menar jag)

jag tror minsann att man är en bättre mamma om man följer sitt hjärta och även gör annat än byta blöjor och prata sömn (om det nu är det man vill) det finns ju dem som inte vill annat också och det är inget fel i det, men jag menar på att det är nog bäst att fortsätta att vara den man är samtidigt som man är en bra mamma i övrigt. Man bör ju inte ge upp sig själv och sina hobbies helt :)

• aktuelle
    snillis skrev 2007-09-02 13:21:09 följande:
    fatima: att baka bröd ingår inte i min definition av att få intellektuell stimulans men vi är alla olika
    om man gillar sådana aktiviteter så är det ju toppen för det kan man ju göra hemma, men är man en mamma som gillar saker som kräver mer planering och att man ska åka långt där miljön inte passar för barnet (kommer inte på ngt bra exempel nu..) ja, då blir det svårare :S
  • aktuelle

men det är ju galet att man knappt vågar gå på restaurang för man är rädd att störa andra (jag känner så) man har hört så många skräckeempel på folk som klagar och får en att känna sig som ett gift i en sådan miljö om man har barn med sig..

• aktuelle
    ChristineKleven skrev 2007-09-02 14:03:28 följande:
    Dom som gnäller på att man har barn med sig på resturang kan kyssa sig i arslet!!!!!!Det e min rättighet att vara vart jag vil!Det var en i våran ortstidning som opponerade sig på att mammor med barnvagn inte skulle få vara på stan.....vilken jävla idiot. Hade jag vetat vem det var så hade jag bett honom.....jaa jag vet inte vad!
    jag tycker också att de kan .. ;) men tänker mer f***n vad jobbigt det är att man inte kan gå någonstanns och slappna av. finns ju de som blivit tillsagda av folk som jobbat på restaurangen! jag är livrädd för att det ska hända.. visst låter jag mesig nu.. i vissa avseenden är jag väl det, men det är nog att man ska bli ifrågasatt pga sin ålder och sen är man störande för att man har barn som låter och "ojoj, vad oansvarig man är"  Känns som om man blir så jävla synad som förälder på stan.
Svar på tråden Om ingen av föräldrarna trivs med att vara föräldraledig...