Inlägg från: Minelly |Visa alla inlägg
  • Minelly

Vad är White trash för dig?

Det skrivs, speciellt på FL, väldigt mycket om White Trash. Vad är egentligen WT enligt dig? Ett namn, ett uttryck, ett beteende, ett klädesplagg?

Låt oss sammanställa en lista med faktorer en gång för alla.

• Svar på tråden Vad är White trash för dig?
  • Minelly
    Sunshine78 skrev 2007-08-30 12:23:32 följande:
    Ett beteende
    Exempelvis?
  • Minelly

Själv tycker jag att typiskt WT-beteende är en tjej i 20-årsåldern som kör en barnvagn med en skrikig flicka helt klädd i rosa, gärna med blinkande skor köpta på Lidl, som heter Cazzandra. Tjejen har piercing i ögonbrynet, buffaloskor och magtröja. Givetvis går hon och röker på en billighets-cigg typ Level. Gärna extra långa (100) cigg. Hennes kille heter Linus och hon själv kallas för Maddizen eller liknande. Hon har antingen Bamses signaturmelodi eller Crazy Frog som ringsignal på sin mobil......

• Minelly

Är Mc Donald´s bara för att det är onyttigt, eller? Undrar bara....

• Minelly
    Mikah skrev 2007-08-30 12:41:42 följande:
    Jag tycker att det börjar likna lite rasistiskt tänkade. Att döma andra människor pga av utseende och beteende. Jag förstår inte varför man måste placera in människor i olika grupper.
    Äh, man behöver inte ta så allvarligt på det. Jag funderar mest över om alla har samma "uppfattning" om vad WT är eftersom det diskuteras så flitigt. Därför jag skapade tråden. 
  • Minelly
    SkåneP skrev 2007-08-30 13:06:55 följande:
    "Att döma andra människor pga av utseende och beteende"Utseende nej, men beteende...tja det ju just det man rätteligen kan döma folk efter. Hur de beter sig.
    Faktiskt.
  • Minelly
    Needy skrev 2007-08-30 13:49:48 följande:
    Minelly tog orden ur mun på mej..Såg detta igår: En mamma, rätt risig, hade en dotter i en skitig, gammal barnvagn. Barnet skrek. Antagligen var hon kall. Pappan kom ut ur affären med cigg åt dom båda, som dom snabbt tände..barnet skrek fortfarande- pappan skriker HÅLL TYST!(barnet var kanske 7 mån)..slänger en nalle upp i ansiktet på henne.  Mamman röker fast hon är höggravid..blåser röken kors o tvärs- struntar i dottern. Mamman vill in i en klädaffär, för det är halva priset, o mannen gormar åt henne..; MEN GÖÖÖÖR DET DÅ..FÖR I HELVETE!Ärriga i ansiktet, inga tänder...ovårdade..Hjälp!! Vilka WT:n tänkte jag.(lidl-påsar under vagnen)
    Haha.... vilken människovetare (finns ett sånt ord, eller blir det kanske en ny yrkesgrupp?) man är!
  • Minelly

Ett bra WT uttryck är väl, whatever? eller på svenska: "bryr mig" alternativt "skiter jag ett långt stycke i" .

• Minelly

HERREGUD! Jag skriker av skratt Tråden har verkligen tagit sig sedan sist jag var inne.

• Minelly

På förfesterna spelas alltid Scooter, och det partas (WT-ord?) hejvilt, och dricks hembränt i mängder.

Svar på tråden Vad är White trash för dig?