Jag får kejsarsnitt om jag vill... men jag kan inte bestämma mig!
Jag födde min dotter vaginalt och det var hemskt, hade sååå ont i ryggen och svanskotan då jag tidigt i graviditeten fick inflammation i svanskotan som aldrig riktigt ville ge med sig.
Tjatade å bönade å bad om att få snitt, men blev nekad. De gick med på en igångsättning med henne, så att jag skulle hinna få alla bedövningar å så. Fick som jag anat tillbaka min kraftiga inflammation i svanskotan efter förlossningen Trots att läkaren sa att det inte fanns någon risk att få tillbaka den pga en vaginal förlossning... Mina båda pojkar födde jag med snitt, och det var verkligen toppen!!!
Men men, till TS funderingar;
Tänk INTE på att vara "duktig", du har ju redan gjort ditt "duktiga" isåfall!
Känner du att du vill ha snitt och blivit erbjuden det så tycker jag att du ska ta det.
Vilka komplikationer är du rädd för? Tänk vilken LYX med ett planerat snitt, en massa läkare som BARA fokuserar på dig och ditt barn!! Slippa stressen på förlossningen å att läkaren inte hinner i tid om det händer nått osv...
Jag har oxå haft depressioner, och ett planerat snitt tycker jag passade mig jättebra. Kändes så tryggt att VETA liksom, att kunna planera lite mer osv.
Men tycker att du ska välja det som känns bäst för dig, på alla plan. "Bestäm" dig för snitt... så kan du alltid "avboka" det om du ångrar dig.