Inlägg från: Gabriella S |Visa alla inlägg
  • Gabriella S

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

Pinja skrev 2007-11-12 23:49:50 följande:
    Drar mig till minnes en hel del rättegångsfall med män som medvetet smittat kvinnor med hiv...Gabriella S skrev 2007-11-12 23:47:25 följande:
    Ja, och sedan brukar det stå att de avvisats ur Sverige... Det är alltså en "trevlig" effekt av den fria invandringen! Men nu är vi OT i den här tråden...
  • Gabriella S
    Pinja skrev 2007-11-12 23:53:36 följande:
    Enligt ditt resonemang måste det ju betyda att samtliga invandrare lever promiskuöst...?Gabriella S skrev 2007-11-12 23:50:52 följande:
    Det SA jag väl aldrig..? Det beror på vilken kultur de kommer ifrån. När det gäller kvinnliga invandrare (i alla fall från muslimska länder), så är de MINDRE promiskuösa än svenska kvinnor.

Sedan finns det bland män, från vissa kulturer, en uppfattning att svenska kvinnor är "horor" om de går med på att ha sex utan äktenskap (eller ens ett uttalat fast förhållande). Och att dessa kvinnor då får skylla sig själva om de blir smittade med både det ena och det andra...
  • Gabriella S
    VulgusProfanum skrev 2007-11-13 07:47:04 följande:
    När det gäller HIV och AIDS så spreds det lavinartat bland homosexuella män på 80-talet. Så är det men detta har de jobbat enormt med för att sprida information kring detta. Och idag skulle jag påstå att homosexuella män är en av de grupper som är mest medvetna om detta problem och som också SKYDDAR sig vid sexuella kontakter.Det är något vi inte kan stoltsera med i vår heterosexuella klick!Idag sprids nämligen HIV snabbast och mest frekvent bland HETEROSEXUELLA.
    Jo, men även om de har lärt sig att skydda sig, så lever de ofta väldigt promiskuöst. I annat fall hade inte smittan kunnat sprida sig så lavinartat förut, som du också erkänner att den gjorde. Jag menar, att även om de skyddar sig så är det inte särskilt gulligt med en massa anonyma kontakter på offentliga toaletter...

Och visst vet jag att heterosexuella också har ONS. Men det är ändå inte så där otroligt cyniskt - som på offentliga toaletter. Jag kan inte tänka mig att någon annan kvinna är en prostituerad drogmissbrukare skulle kunna ha sex på det sättet, faktiskt.

Utan då har man väl i alla fall dansat, pratat, bjudit på drinkar, presenterat sig med namn först... T.ex. på Finlandsbåten.
  • Gabriella S

Dorian Ertymexx skrev 2007-11-13 08:20:32 följande:

Gabriella S skrev 2007-11-12 12:39:13 följande:
    Inte det minsta va... Hur tror du folk höll koll på föräldrar innan man uppfann giftermål och kärnfamiljen?Det är en effekt av en ökad materialism, där en persons ägor enbart skulle ärvas av ens äkta avkomma. Innan det fanns personlig egendom var äktenskap irrelevant, och likaså vem som var din far. Det viktiga var att du var omtyckt av gruppen, och att du hittade en förebild som passade just dig. Oavsett om denne råkade dela dina gener eller inte.
    Och hur vet du det??? Det stämmer inte, vet du. Även i nomadfolk idag, där man ej äger något, så är det viktigt med faderskapet.
  • Gabriella S
    VulgusProfanum skrev 2007-11-13 07:49:49 följande:
    Njae du.Detsamma gäller oss i västerlandet!HIV sprids för tillfället mest inom heterosexuella förhållanden- och det är främst vi kvinnor som blir smittade.
    Jaha. Då gissar jag att det är invandrare från vissa länder som är framme och smittar dem... Jag fattar överhuvudtaget inte hur man kan släppa in invandrare och flyktingar utan att ta ett HIV-test på dem först. Eller rättare sagt: jag fattar varför man inte gör det: det är en sådan där dum PK-grej.

Att sedan "vi kvinnor" (som du säger - dom kvinnor som är dumma nog att ha oskyldigt sex med invandrare från länder med AIDS-epidemi, skulle jag säga...) smittas med en plågsam, livshotande sjukdom är ju helt oväsentligt i sammanhanget...
  • Gabriella S

Dorian Ertymexx skrev 2007-11-13 08:24:07 följande:

Gabriella S skrev 2007-11-12 12:46:02 följande:
    Jag gillar uttrycket "leker gud"... Är du även emot penicillin, moderna kor och grisar, höghus som blir allt högre och flygplan också? Modern djurhushållning bygger ju på lång tids avel och att "leka gud", höghus är ju som babels torn och att flyga är ju definitivt onaturligt på alla plan! Och hädande, att släppa ut skräp i Guds domäner! Men det kanske är OK gudalekande, eftersom det inte stör din moral?
    Nejdå. Det är mycket av det du nämner som jag är emot. Jag skulle önska att vi kunde gå tillbaka till ett enklare liv, mer i samklang med naturen.

Men att skapa nya människor på konstgjord väg i ett laboratorium, på ett sådant sätt att den ena eller båda de biologiska föräldrarna inte ens är närvarande, tar ju ändå priset! Det måste du väl inse..? Det är värre än Frankenstein och hans monster!
  • Gabriella S

Dorian Ertymexx skrev 2007-11-13 08:28:15 följande:

Free Spirit skrev 2007-11-12 13:44:36 följande:
    Tja, gud förespråkade pedofili i GT, så varför inte...
    ??? Bibelvers, tack!
  • Gabriella S

Dorian Ertymexx skrev 2007-11-13 08:34:16 följande:

Gabriella S skrev 2007-11-12 22:35:12 följande:
    Ehm, så frihet och jämställdhet är dekadens. Jag ska genast informera ROKS om det där, så de kan agera emot kvinnlig rösträtt. Fy för dekadensen va...
    Vad har kvinnlig rösträtt med den saken att göra? Kvinnorna i det gamla Rom hade väl ingen rösträtt, bara för att deras män satte på unga pojkar på badhuset..?

Det är just det där som jag ogillar med din debattstil - att du kommer med konstiga kopplingar, som inte har något med verkligheten att göra, och presenterar dem som en sanning...
  • Gabriella S

Dorian Ertymexx skrev 2007-11-13 08:41:00 följande:

Gabriella S skrev 2007-11-12 22:47:01 följande:
    För att vara skolad har du typ kroniskt fel hela tiden så fort du ger dig på akademiska exempel.De flesta högre stående djur (chimpanser, bonobos, delfiner, människor, men även en del lägre däggdjur) idkar sex för annat än prokreation. Det kan vara för sociala band, för nöje (vilket egentligen är samma sak), som problemlösning etc. Att sex enbart skulle vara till för att skaffa barn är alltså en felaktig och direkt absurd sak att påstå.I så fall skulle vi ha en bunden parningstid som de flesta djur, inte vilja ha sex under graviditet och du borde dessutom gå fackeltåg mot alla preventivmedel, vilket jag inte sett dig göra. Lustigt...Och du har fel i en hel del saker om andra religioner. Både hinduismen och buddismen ser sex som annat än barnalstring. Och att gamla religioner tycker att vissa saker skulle vara rätt eller fel är väl inget mått på någonting heller! De flesta religioner tyckte det var OK att bränna folk på bål av en anledning eller en annan, menar du att det också är naturligt och OK då? Alla ökenreliginer var för stening av otrogna, tycker du att det är en naturlig respons på otrohet i dagens sverige för det?Du må ha läst, men du är inte bildad, för du ser inte kritiskt på din information, och då blir det just sådana här tankefel du snubblar på. Du försöker plocka exempel och bortser ifrån resultatet av att andra kan dra vidare på dina steg, med absurda resultat.
    Jag sa väl inte att vi var skapta så att vi bara ska ha sex de gånger de faktiskt leder till graviditet? Självklart inte. Men sexet är en del av det som håller ihop EN man och EN kvinna under hela deras äktenskap. Medan barnen växer upp i tryggheten hemma hos dom.

I annat fall så skulle de kanske gå i sär, och mannen skulle inte bry sig om att leta efter en ny hona förrän under nästa brunstperiod. Och kvinnan skulle få klara sina barn helt själv. Som älgkor...
  • Gabriella S

Dorian Ertymexx skrev 2007-11-13 08:43:03 följande:

Gabriella S skrev 2007-11-12 22:55:48 följande:
    Ehm, nej? Mig veterligen talar vi svenska i Sverige. Inte norska. Vi är inte bildade i norska. Men vi kan ju börja prata finska, som också är ett grannland, som dessutom har en stor minoritet i Sverige, och som lär ut VÅRT språk i sina klassrum - det är långt mer bisarrt att vi inte kan finska faktiskt.Det är dessutom helt OT, och ett finfint försök att ducka den rådande debatten. Som vanligt.
    Nä, men jag menar att det säger en del om kompetensen hos vissa här. Det ÄR ganska obegåvat att inte kunna deducera meningen i norska, om man har svenska som modersmål. Har man lärt sig svenska som vuxen, så förstår jag att man inte har samma känsla för det.
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?