VulgusProfanum skrev 2007-11-13 07:47:04 följande:
När det gäller HIV och AIDS så spreds det lavinartat bland homosexuella män på 80-talet. Så är det men detta har de jobbat enormt med för att sprida information kring detta. Och idag skulle jag påstå att homosexuella män är en av de grupper som är mest medvetna om detta problem och som också SKYDDAR sig vid sexuella kontakter.Det är något vi inte kan stoltsera med i vår heterosexuella klick!Idag sprids nämligen HIV snabbast och mest frekvent bland HETEROSEXUELLA.
Jo, men även om de har lärt sig att skydda sig, så lever de ofta väldigt promiskuöst. I annat fall hade inte smittan kunnat sprida sig så lavinartat förut, som du också erkänner att den gjorde. Jag menar, att även om de skyddar sig så är det inte särskilt gulligt med en massa anonyma kontakter på offentliga toaletter...
Och visst vet jag att heterosexuella också har ONS. Men det är ändå inte så där otroligt cyniskt - som på offentliga toaletter. Jag kan inte tänka mig att någon annan kvinna är en prostituerad drogmissbrukare skulle kunna ha sex på det sättet, faktiskt.
Utan då har man väl i alla fall dansat, pratat, bjudit på drinkar, presenterat sig med namn först... T.ex. på Finlandsbåten.