Inlägg från: Gabriella S |Visa alla inlägg
  • Gabriella S

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

Dorian Ertymexx skrev 2007-11-12 12:27:41 följande:

Det är jobbigt ENBART på grund av den bisarra traditionen och normen att ens föräldrar är en del av en själv. Det är inte sant, faktiskt. Du kan veta precis vem du är genom att söka INNÅT snarare än UTÅT. Du är dig själv, oavsett om din farsa var Pol Pot, Einstein eller en okänd åkerbrukare i Nigeria. Ledsen om jag låter hård, men du kan inte dra alla över en och samma kam för att du har haft det jobbigt.
    Det är inte bisarrt: det har alltid varit så. I alla kulturer. Det finns hur många sagor som helst om "mistaken identity". Jag är rätt säker på att det är inbyggt i oss.
  • Gabriella S

Free Spirit skrev 2007-11-12 09:22:28 följande:

Kan ik annet en gi en stående applaus over god innsikt !!!! Du får frem det andre ik har ord for å få uttrykt, men så gjerne vil. Takk Gabriella.
    Tack! Ja, det är tur att vi är några som fortfarande kan tänka självständigt här...
  • Gabriella S
    VulgusProfanum skrev 2007-11-12 09:28:22 följande:
    God insikt?Det är ju punkter som är baserade på allt annat än en god insikt. Det handlar om fördomar.
    Det är inte fördomar. Jag har grund för allt jag skrev i det långa inlägget.
  • Gabriella S
    bbpop skrev 2007-11-12 09:46:03 följande:
    På vilket sätt vore det absurt om inte bioföräldern fick vårdnaden efter en separation? Gäller det även barn till heteropar där den ena föräldern av en eller annan anledning inte kan få barn?
    Ja, det tycker jag faktiskt. Och precis samma problematik uppstår för övrigt, i fall där ett heteropar har använt donatorsperma - och paret senare går isär. D.v.s. antingen att mamman hävdar att barnet är mera hennes, eller att mannen vägrar att vara med och betala underhåll längre. Det finns till och med rättsfall, där mannen i det läget har begärt ett DNA-test för att visa att han inte kan vara pappa till barnet som blivit till med insemination - och då har han också blivit löst från underhållsskyldigheten.

Nu har ju lagstiftarna krånglat till det ännu mer genom att tillåta äggdonation också. Man kan tänka sig vilka scener DET kommer att ge upphov till, när paren går i sär och den "intressanta" familjekombinationen inte är lika rolig längre...

Och i Ryssland får man till och med göra IVF med BÅDE donerad säd och donerade ägg - d.v.s. barnet blir inte någon av föräldrarnas riktiga barn...

Jag är emot att man leker Gud och går in i skapelseprocessen så här överhuvudtaget. Inget gott kan komma av det i längden.
  • Gabriella S
    spiritsinlove skrev 2007-11-12 12:40:09 följande:
    Fast då är vi tillbaka i fel ände igen. Det är som att säga att "vi måste genast legalisera mord, så att det inte blir så obehagligt för barn till mördare". Du ser - det är inte möjligt att använda barnen som slagträn på det sättet.

De homosexuella som verkligen tänkte på sina framtida barns väl och ve, skulle inte skaffa dem. I alla fall inte på annat sätt, än att välja att leva med en person av motsatt kön resten av livet.
  • Gabriella S
    emcjoh skrev 2007-11-12 13:14:19 följande:
    Vad är det för fel att bevara traditioner?Typiskt sverige höll jag på att säga....Äktenskapet har enl. tradition varit mellan man o. kvinna.Barn har fötts el. inte fötts in i det.Jag är per definition en konservativ kvinna som är hemma med mina barn för att de skall få allt jag kan ge.Varför ändra på något som redan är bra?Mina personliga erfarenheter är YTTERLIGARE en sak som gör mig SÄKER på att det jag tror på är rätt o. bra.Dorian Ertymexx: Du kan säga att alla har problem i ngn mån, men varför späda på o. såra andra människor med ditt okänsliga sätt!
    Håller med om allt du skriver! Jag var också hemmamamma i ganska många år. Håller även med om det till Dorian. Att ha haft en taskig barndom är ingen ursäkt för att uppföra sig ouppfostrat länge när man är vuxen!
  • Gabriella S
    spiritsinlove skrev 2007-11-12 12:40:09 följande:
    Fast riktigt så lätt är det ju inte. Jag skulle aldrig acceptera att mina barn skulle mobba någon, av någon anledning överhuvudtaget. Och jag skulle inte heller tycka att det var BARNENS fel, ifall mina barn skulle lära känna barnen i en queerfamilj. Tvärtom, så skulle jag tycka synd om ungarna!

Men å andra sidan, så skulle jag knappast vilja att mina barn skulle börja vara hemma hos dom... Och kanske få en massa konstiga idéer. Man måste trots allt tänka på sina egna barn i första hand.

Det är dom som har SKAPAT den situationen för sina barn som är bovarna här.
  • Gabriella S
    spiritsinlove skrev 2007-11-12 12:59:56 följande:
    Det är ju inte FRAMÅT det går nu - det är ner i en tillfällig svacka. Precis som i andra dekadenta kulturer, precis före revolutinen, reformationen... Ingenting är ju nytt under solen!
  • Gabriella S

Free Spirit skrev 2007-11-12 13:44:36 följande:

NEI!!!!!!!Om et menneske blir født som pedofil er det fremdeles Guds vilje?? Hallo???
    Ja - precis! Håller på och läser ikapp dagens inlägg nu. Ska bli intressant att se vad de svarar - men de brukar aldrig vilja svara på det här! :)
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?