tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?
Halleluja! Om jag inte vore så in i bängen ateistisk hade jag haft lust att bli kristen här och nu!
Halleluja! Om jag inte vore så in i bängen ateistisk hade jag haft lust att bli kristen här och nu!
Nu griper du verkligen efter halmstrån, stumpan!
Så kyrkan ska nu inte viga alla som inte är "normala"? Alla som är över eller under medellängd? Folk som har gomspalt? Ja, jag är inte ett dugg förvånad över att du tycker det, men kan bara säga ännu en gång, att varför mobba de som är homosexuella, kortväxta, eller harmynta? Om deras "läggning" inte har någon som helst betydelse för hur bra eller dåliga de är för resten av samhället så kan man ju inte förbjuda dem? Visst, man kan ju sitta hemma och irritera sig bäst man vill, men du ska veta att det finns mängder med människor som sitter hemma och irriterar sig över dig, Gabriella, och alla andra som är religiösa t.ex.
Och så skriver du att faran med homosexuella som älskar varandra och vill leva tillsammans är att de förgriper sig på barn. Homosexualitet har ingenting med pedofili eller våldtökt att göra! Läs på lite, innan du kommer med flera sådana fullständigt galna inlägg! De flesta pedofiler är MÄN som förgriper sig på FLICKOR! Men om du vill resonera som du gör tycker jag att vi ska avrätta alla som är religiösa, eftersom en hel del av kyrkans män tycks ha som nöje att våldföra sig sexuellt på unga pojkar!
Gabriella S skrev 2007-11-03 16:46:54 följande:
Nej, man kan inte låta de personerna göra vad de vill om de skadar någon annan. Och så var vi tillbaka här igen, homopar skadar inte någon annan och om man inte skadar någon annan så har ingen med att göra hur de lever!!
Gabriella S skrev 2007-11-03 16:52:49 följande:
Det obehagliga med den almänna normupplösningen? Nej, men om det är så uppenbart med riskerna med den allmänna normupplösningen, ska det då vara så svårt att skriva ner för oss andra vad de är?
Kom, med ETT ENDA konkret exempel på hur homokärlek leder till allmän normupplösning som i sin tur leder till problem i samhället, så kan vi ju börja diskutera! Men som det är nu så har ingen av er lyckas svara på den frågan, och därför inte heller lyckats komma med ett argumet till varför vi ska börja trycka ner våra homo-kompisar.
Jag ser det otäcka med den allmänna homofientligheten. Det leder till att människor skadar andra både psykiskt och fysiskt, och det finns homosexuella som blir så neddtyckta och mobbade att de begår självmord. Det är inte bra med mänskligt lidande. Det var mitt argument emot att vara homofientlig. Men ni verkar inte intresserade av att minska mänskligt lidande, bara av att hetsa mot folkgrupp, vilket får er att känna att ni är något och accepterade av er grupp. Tragiskt.
Gabriella S skrev 2007-11-03 19:45:25 följande:
Gabriella: vad är förförelse, då? Och varför skulle förförelse emellan homosexuella vara värre än förförelse mellan heterosexuella? Och framför allt, HUR ledar detta till att hela samhället brakar ihop?!!!
Gabriella S skrev 2007-11-03 19:49:15 följande:
Bra, Gabriella, då har du åtminstone fattat att homo är lika naturligt som hetero och ingenting man väljer! Och visst, man kan kanske få dig att sluta utföra heterosexuella handlignar till förmån för homosexuella handlingar, men varför skulle jag vilja få dig att gå emot din natur?
Och varför, på samma sätt, skulle du vilja att en homosexuell gick emot sin natur?
Gabriella S skrev 2007-11-03 19:52:40 följande:
Hmm, jaha, men vi väntar fortfarande på en orsak till att homosexuella handlingar homosexuella emellan är farliga för samhället!!!
Gabriella S skrev 2007-11-03 20:10:09 följande:
Ja, just det.
Varför skulle de inte vara det?
Gabriella S skrev 2007-11-03 20:51:09 följande:
Det här är ju ett klassiskt dilemma bland djur och människor - konkurrensen om resurserna. Vi måste offra våra resurser för att ge till inkräktarna, man vi är inte ense om hur mycket, och missnöje uppstår.
Men vi behöver inte offra resurser till de homosexuella. De kostar inte mer än heterosexuella. Så hur kan homosexuella någonsin bli ett problem, hur många andra problem du än drar in i bilden?
Gabriella S skrev 2007-11-03 20:30:09 följande:
Men, nu är det väl du som inte kan svenska, va? Vi tar det i stora bokstäver då, så du förstår den här gången:
DE SOM HAR LÄGGNINGAR SOM INTE SKADAR NÅGON ANNAN BÖR HA FRIHET ATT LEVA UT SIN LÄGGNING. DÄRTILL HÖR HETERO OCH HOMO- SEXUALITET.
Free Spirit skrev 2007-11-03 20:57:15 följande: