Inlägg från: fia sthlm |Visa alla inlägg
  • fia sthlm

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

Elinore skrev 2007-09-06 17:19:43 följande:
    alla som skriver att vi kristna som inte vill att homosexuella inte ska gifta sig i kyrkan.. oxå ska ta tillvara på att man skall stena folk osv.... jesus sa; den som är utan synd kastar första stenen.. alltså vill han inte att man skall stena eller döda folk för misstag.... (bara ett inlägg då jag ser så många som skriver att vi "ska" stena folk..för det står det minsann i bibeln)
    ja dom som inte är insatta i bibeln missuppfattar gärna det som står där och rycker meningar från höger och vänster.
    Inte speciellt konstigt iofs, för bibeln är en komplex bok som man inte sätter sig in i på 5 min direkt
    Så är väl inte så konstigt om man missuppfattar det som står där.
  • fia sthlm
    Tamagal skrev 2007-09-06 17:24:28 följande:
    ia sthlm: Det finns ÖVER 50.000 djurarter som har homosexuella relationer, enligt de senaste forskarrönen.Så man kan nog säga att Homosexuallitet är högst "naturligt" iaf *ler* Oj vad jag fört den diskussionen... *pusta vid minnet*
    Ja det skulle inte förvåna mig om alla djurarter hade det med tanke på att människan oxå har det.

Men det är mycket som är naturligt bland djuren så vet inte om man kan jämföra oss med dom ändå?
    Verkar vara svårt att komma fram till vad som ska anses som i "grunden naturligt beteende" eller ej i den här tråden
  • fia sthlm
    Elinore skrev 2007-09-06 17:25:20 följande:
    fia sthlm; Ja eller hur... undra om någon här som slänger ur sig kommentarer högt och brett..någonsin har läst bibeln? eller, om dom tror att det står vissa saker...
    nej inte speciellt många har väl det.
    Även om man så läst igenom hela bibeln så är det svårt att minnas vad som står i den när man läst klart, eller vad budskapet i den är.

Och vad budskapet i den är, är ju inte ens alla som läst bibeln överens om heller
  • fia sthlm
    Peippo skrev 2007-09-06 17:31:15 följande:
    Det som enligt dig är en missuppfattning kan för någon annan vara en tolkningsfråga. Som du säger är det en komplex bok... Din tolkning behöver nödvändigtvis inte vara den "rätta" oavsett om du läst bibeln 100 gånger.
    Fast om någon som inte läst bibeln eller är insatt skriver något lösryckt brukar det ofta vara en missuppfattning det handlar om som i inläggen tidigare tex
    Men du har rätt, många tolkar bibeln olika trotts att man läst den många gånger om.
  • fia sthlm
    Dorian Ertymexx skrev 2007-09-06 18:42:09 följande:
    fia sthlm skrev 2007-09-06 17:27:10 följande: Därför att det inte FINNS ett sådant för vår art. Vi är styrda av fostran, och därför kultur, inte av instinkt.
    men visst måste vi vara styrda av instinkt ..delvis?
    Tex menar man ju att vi styrs av vårat luktsinne i val av partner, vissa egenskaper ärvs ju genestiskt osv?
    Man är ju inte den man är bara pga av uppfostran och miljö, om jag inte minns fel så brukar man säga att 50% är gener och 50% uppfostran i hur man blir som person.
  • fia sthlm

Alexia Jag vet ingen kille som sminkar sig, kanske är mer vanligt bland 20-åringar iofs känner inte så många såna längre Och dorian ge dig nu. Jag bor i sthlm och har gjort i flera år, så det känns lite taskigt av dig att skriva att alla som inte sett att alla killar går med kjol är lantlollor med noll koll. Nej det traskar inte runt en massa killar på stan i kjol inte ens på drottninggatan kan man se det som är rätt välbesök. Inte heller på ikea, skansen osv vilket är några av sveriges mest besökta platser för övrigt Visst förekommer det säkerligen mer och mer kanske, men inte i alls stor utsträckning förutom i vissa kretsar.

• fia sthlm
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m24598321.html

alexia hade för mig att jag skymtat en sån här omröstning och jag hittade den

84% av fltjejernas män använder aldrig smink men dom flesta av oss på fl är väl gifta med 30+are och familjefäder tror jag
    Är nog mest singelkillar i storstäderna som använder sånt är min gissning.
    Tycker inte det är något fel med det heller så länge dom inte tar på sig mascara då inte snyggt alls *haha*
  • fia sthlm
    trollbottom skrev 2007-09-06 19:45:58 följande:
    Elinore skrev 2007-09-06 19:41:58 följande: Hm, har du kollat allt som man inte ska göra som hetero då? Och nu är du inne på GT fast varje gång man tar upp andra saker från GT som också står så blir det ju ramaskri. För det är ju NT som man som kristen går efter. Och är det så är det dags att släppa GT nu, även det lilla som står som man skulle kunna tolka att det handlar om homosexualitet. För man får inte glömma att ordet homosexualitet inte fanns när bibeln skrevs.
    var inte du kristen?
    Det står ju om samma saker i nt med? ang att ha sex med samma kön nämligen?
  • fia sthlm
    trollbottom skrev 2007-09-06 19:42:59 följande:
    fia sthlm skrev 2007-09-06 19:33:55 följande: Tror du det är konstigt att du inte vet om någon kille som sminkar sig?
    och varför skulle det vara konstigt, förklara hemskt gärna vad du menar?
  • fia sthlm
    Alexiaa skrev 2007-09-06 19:53:45 följande:
    stina84- ja, absolut...för det speglar inte verkligheten alls.Det är inte normen för samhället precis, många man läser här är ju som sagt gifta med en kille i en viss ålder! en kille som meckar med bilen och vars uppfattning om designerkläder är JC som jag tycker det verkar! inte för det är fel, men tro mig jag har sett siffrorna och fler och fler företag riktar sig till män.Så absolut...siffrorna i omröstningar här skulle jag inte ta på allvar.Tro mig, återigen jag har sett försäljningsiffrorna på ett av världens största sminkföretag.
    jag tror dig,
    Men som sagt det är nog unga modemedvetna främst singelkillar som sminkar sig.
    Att killar använder mer skönhetsprodukter som krämer och dylikt kan jag tänka mig.
    Allt förutom mascara tycker jag är ok som sagt
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?