Inlägg från: fia sthlm |Visa alla inlägg
  • fia sthlm

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

trollbottom skrev 2007-09-05 18:05:55 följande:
    fia sthlm skrev 2007-09-05 17:48:36 följande: Fan, tack att du räddat mig. Jag måste vara flata. Shit, måste skilj mig från mannen min genast och hitta mig en brud. Gärna då feminin eftersom jag uppenbarligen är en manlig variant. Fattar fortfarande inte vad frisyrer, kläder (matriella saker) har att göra med sexuell läggning? Det är ju inte så att när du föds som flata så har du på dig ett blåställ och har en manlig frisyr. Och vad är manlig frisyr? Jag har kort, näst intill snaggat, är det manligt. Så om jag då dessutom kommer i ett par brallor och i en av mina skjortor (om ni har missat det så är jag onormal eftersom jag när jag väl har skjorta gärna då tar pappas gamla avlagda, eller mannens om jag inte har köpt en egen från herravdelningen då dessa passar mig bättre) så skulle du alltså anta att jag var flata och manlig (trots min tuttstorlek, för fan att jag skulle kunna se ut som en man med dom)? Ska göra dig besviken. Men jag är hetro och går klädd så iaf. Det har inget med mina gener att göra.
    det kanske har med att göra att man om man är homosexuell kvinna är mer åt det manliga hållet än om man vore hetero?
    Kanske därför man vill se ut mer som en man vad vet jag?
    Vilket kanske beror på dom faktorer som forskare tycker sig se när dom forskat i ämnet?

Det finns dom som känner sig så mycket som män så att dom tom opererar sig till män som någon skrev tidigare.
    Och vad kan det bero på att dom vill vara män fast dom är kvinnor? teorier någon?

Sen finns det självklart variationer.
    Det går kanske ifrån bisexuell att gilla både män och kvinnor till att vilja byta kön och däremellan finns väl alla variationer.
    Alla som dras till samma kön är ju självklart inte likadana eller exakt lika mycket "homosexuella"
    Vissa tjejer är kanske bara lite homosexuella medans vissa är mer?

och att man har kort hår och jeans gör väl inte att man ser manlig ut?
  • fia sthlm
    Moxie skrev 2007-09-05 18:07:25 följande:
    fia sthlm skrev 2007-09-05 18:00:44 följande: Inte? Så "forskarna" som trodde att de visste saker är numera "två stycken tvprogram som gick på någon kanal någongång"? Det låter ju...stabilt. Nästan så man kan bgga en avhandling på det Tänk, jag ser många sådana tjejer. Jag har ju förvisso inte närmare undersökt deras sexualitet, men det skulle förvåna mig mycket om så stor procent av unga tjejer var butcha lesbianer. Men det är klart, vad vet jag? Jag jobbar ju bara på en högskola full med tusentals människor i sisådär 20-25-årsåldern, så vad har jag att sätta upp mot en lesbisk moster eller vaddetnuvar...Sen får ni bestämma er. *Är* manligt/kvinnligt något som har med kläder att göra eller inte?
    så vad tror du homosexuallitet beror på då eftersom mina teorier tydligen är helt felgrundade enligt dig.
    Vad tror du det beror på då om du tror forskare är helt ute och cyklar?
    Det finns en anledning till att vi blir allt möjligt, konstnärer, vänsterhänta osv så självklart finns det väl en anledning till homosexuellitet?
  • fia sthlm
    Dorian Ertymexx skrev 2007-09-05 18:18:57 följande:
    fia sthlm skrev 2007-09-05 18:05:48 följande: Du har fel umgängeskrets för det. Mitt ex skulle nog tas för flata av er, och jag kan garantera att så inte var fallet.Som sagt, häng mer i andra kretsar, och du kommer se skillnaden.
    jasså varför det. *nyfiken* ?
    Är hon snaggad går i killskjortor, tenniskor och baggyjeans  
  • fia sthlm
    Så du menar att heteros kan vara lite mer eller lite mindre hetero då? Det funkar inte så. Snälla nån.

Ok så hur funkar det då?
    Om jag är ute och cyklar får du gärna berätta hur det ligger till eftersom du tydligen vet bättre?
    Jag är öppen för att ändra mig men det här är bara vad jag tror efter vad jag hört och sett, bland annat på tv forskare i ämnet säga.
    Vad ska man annars bilda sin uppfattning på om något än vad experter som ev vet mer än jag?

Jag tror det finns dom som dras mer eller mindre till det andra könet eller till båda, då kan man väl säga att det finns variationer av sexuellitet?
    Och jag tror att dom som är transexuella som det heter kanske? är väldigt mycket homosexuella så till den grad att dom känner sig fångade i fel kön/kropp?
    Bara en teori.
    Om nu det är så att homosexuellitet beror på nått så är det väl inget konstigt om vissa är mer eller mindre homosexuella, varför är det så provocerade att det skulle kunna vara så??

Är det kanske mindre provocerande att säga att homosexuellitet bara beror på att man väljer att vara det ist för att det kan bero på något?
  • fia sthlm
    mindless skrev 2007-09-05 18:29:26 följande:
    fia sthlm:För att inte tycka att orsaken till homosexualitet är särskilt intressant [i alla fall inte har någon relevans i en diskussion om det är rätt eller fel], lägger du väldigt mycket tid och energi på att spekulera kring den.
    Jag tycker det är ett intressant ämne att disskutera, även om alla andra verkar bli väldigt provocerade av att jag tror att homosexuallitet beror på något??
  • fia sthlm
    Ahdela skrev 2007-09-05 18:38:42 följande:
    Man väljer INTE att vara homosexuell, NÄR skall ni förstår det???HUR kan man VÄLJA att bli mobbad, trakasserad och illa behandlad för att man älskar någon??Förstår ni inte att det är människor som "NI" som får tex MIG att vara ledsen??
    nej precis håller med dig och vem har skrivit att det är ett val man gör?
  • fia sthlm

hmm har aldrig sett så många i en tråd som missuppfattar vad man skriver?
    Kan bero på att ämnet är känsligt, men jag förstår inte riktigt vad som är provocerande med att disskutera vad homosexuallitet kan bero på?
    Om jag vore homosexuell skulle jag inte vara främmande för att ta reda på varför jag var det, tror jag ialf, kanske skulle känna annorlunda?

• fia sthlm

Ahdela
    Vem har skrivit i tråden att man väljer vara homosexuell?

• fia sthlm
    Ahdela skrev 2007-09-05 18:46:42 följande:
    FIa sthlmKanske DU?!?!
    Är det kanske mindre provocerande att säga att homosexuellitet bara beror på att man väljer att vara det ist för att det kan bero på något?
    Vart står det att JAG säger att det är något man skulle välja själv?
    Det var ett frågetecken efter, alltså var det en fråga!
    Om du har läst dom inlägg jag gjort borde du inte dragit sluttsattsen att jag tror det är något man väljer utan precis raka mottsattsen?

Många verkar däremot tycka att det är lika provocerande att disskutera vad homosexuellitet kan beror på som att skriva att det är något man väljer själv!!
    Var det jag menade.
  • fia sthlm
    trollbottom skrev 2007-09-05 18:46:12 följande:
    fia sthlmGå in och läs på rfsl:s hemsida så slipper du sitta här och gissa
    har redan läst lite
    Och jag lärde mig lite nytt men där står det ju oxå att man kan vara bi homo eller hetero och vara transexuell.
    Alltså finns det ju många olika delar av en sexuellitet, vilket var precis vad jag menade även om det kanske missuppfattades?
    Alltså kan man ju vara homosexuell till olika grader och nivåer?
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?