qenzo skrev 2007-09-02 18:20:13 följande:
Okej, ja nog är säkert min brist på tro en anledning till att jag inte begriper skillnaden. För jag ser inget levande i en Gud som ju faktiskt inte en enda människa sett.Jesus fann, det är jag med på, men även han är ju död sedan lång tid tillbaka.Därför gjorde jag jämförelsen med en talade glödlampa, men vi kan säga hund, de kan inte heller tala.Och Gud och Jesus har inte heller någon röst, utan "bara" en dokumentation i en mycket gammal bok.En bok vi faktiskt inte vet så mycket om ursprunget till.Visst, några har ju skrivit allt på papper, men vem vet? Kanske dessa "några" hittade på allting?Frågorna är många, svaren desto färre.För när nu ingen, idag, verkligen fanns på plats då allt det här påstods hända, så är iaf jag förvånad över hur många som trots det väljer att Tro.För i mina ögon har ni valt att Tro på en bok som jag inte ser någon förankring till, i det verkliga livet.För mig känns Tron lika "dum" som att kliva med i en sekt där "ledaren" ber om massivt självmord.Free Spirit skrev 2007-09-02 17:31:09 följande:
Oj!! her var mye interessant å ta tak i, men det blir mye of topic..så eg velger å ik svare her. Kan vi ik heller ta det i denne tråden?
familjeliv.se/Forum-5-66/m23864720.html