Inlägg från: Free Spirit |Visa alla inlägg
  • Free Spirit

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

Gabriella S skrev 2007-11-03 23:38:24 följande:
    Måste förtydliga till dig en gång till. Det handlar alltså inte om att homosexuella ska bli AVSAGDA sina rättigheter för våran skull - för det är "rättigheter" som de _aldrig har haft_!!! Någonsin!
    Amen!! Takk!!
  • Free Spirit
    Gabriella S skrev 2007-11-03 23:42:57 följande:
    Dorian Ertymexx skrev 2007-11-03 23:06:58 följande:Fast så är det ju inte heller, att vi inte skulle få säga ifrån när vi ser något fel, bara för att vi är kristna. Så du menar att Jesus skulle se med blida ögon på, att vi t.ex. lät grannfamiljen plåga ihjäl sitt barn utan att vi ingrep, för att vi "inte skulle döma"..? Det tror inte jag.
    Sant!! godt sagt!!
  • Free Spirit
    elfling skrev 2007-11-03 23:45:44 följande:
    Gabriella S skrev 2007-11-03 23:38:24 följande:Det är mänskliga rättigheter!En gång i tiden hade inte kvinnor rösträtt någonstans i världen. Var det mer rätt bara för att majoriteten inte ville att de skulle få det? "fem miljarder flugor kan inte ha fel, ät bajs"Ska man tycka nånting bara för att alla andra tycker det?Eller går det att, som människa, tänka själv ibland?Tycker du att man tänker så mycket bättre i alla andra länder, så varför flyttar du inte dit?Sverige har kommit långt och är därför ett av de länderna där homosexuellas rätt till att gifta sig i kyrkan snart kommer att gå igenom. Det är ingenting som är fel på något sätt med det. Det finns inget ont i att gifta sig tillsammans med den man älskar.Ibland blir jag så trött när jag går in i den här tråden. För jag försöker verkligen uttrycka mig ödmjukt men ni mot motståndarsidan verkar bara vara ute efter att pressa ner, förödmjuka, förinta. Det känns verkligen inte som ni har något av den kristna medkänslan som jag själv har fått uppleva...
    Uansett om hele verden tex en gang i tiden skulle godta homofili..så gjør det ik noe mer rett for det. Så antalet kan du bare drope!!

så du mener at homofilie skal tvinge igjenom at kirken skal åpne opp for homofili vigsel, bare for at dere ønsker å giftet der der? Hvor er respekten for kirkens tro?
  • Free Spirit
    Dorian Ertymexx skrev 2007-11-04 00:44:50 följande:
    Free Spirit skrev 2007-11-04 00:42:20 följande:Jodå, jag har förstått. "Vi älskar dig om du är som Alla Andra - och med det menar vi sådana som Oss."Inte vad Jesus skulle sagt, men visst, don efter person.
    Ingen komentar..
  • Free Spirit
    Dorian Ertymexx skrev 2007-11-04 00:53:01 följande:
    Free Spirit skrev 2007-11-04 00:50:17 följande:Jasså... Han skulle aldrig, säg, kasta omkring möblemanget i en kyrka, till exempel? Eller ta sig ett snack med skökor, pariahs och leprasjuka (dåtidens AIDS)?Undrar vilken Jesus du tror på, låter inte som han från bibeln...
    Hva har ditt svar med hva eg skrev å gjøre??

Din tolkning og vridning av hva eg skriver er jo het på videne..
  • Free Spirit
    Dorian Ertymexx skrev 2007-11-04 00:54:59 följande:
    Free Spirit skrev 2007-11-04 00:53:00 följande:...men ack så fel.Vänd andra kinden till, sa Jesus.Han skulle nog accepterat både homovigslar och vänt andra kinden till och stött homoadoptioner i samma veva. Och inte pekat finger åt motståndarna, utan bjudit alla på fisk och vin. Från ett glas saft och en liten torsk.Men vad vet jag, jag kanske missade passagen där Jesus säger att man ska fördömma, hata, förbjuda och trakassera. Har ju inte läst SÅ noga trots allt.
    Bare for å gjøre deg klar over en ting på din mangelfulle kunnskap når det glder Bibelen.

JESUS VAR ALDRI TOLERANT OVERFOR SYND!!!

Han var ei tolerant!! Han sa nemligen at han selv var veien, sannheten og livet!!
    Det er ik mye tolerant overfor andres tros syn..
  • Free Spirit
    Dorian Ertymexx skrev 2007-11-04 00:59:30 följande:
    Free Spirit skrev 2007-11-04 00:50:17 följande:Det var för övrigt sten nummer fyra.Men vi förlåter. Gå och synda icke mer. (börjar bli tjatigt här)
    Snart er du tom for steiner Dorian..og forhåpentlivis tåpligheten med!!
  • Free Spirit
    Tant Greta skrev 2007-11-04 01:11:39 följande:
    Var är respekten för Människan?
    Som sagt det er synden som ik får  aksept!!
  • Free Spirit
    Dorian Ertymexx skrev 2007-11-04 01:18:11 följande:
    Free Spirit skrev 2007-11-04 01:13:40 följande:Inte? Så varför kastade han inte första stenen på Maria Magdalena? Varför lovade han tjuven på korset bredvid himmelriket? Varför bjud han in hundratals syndare till picnic vid stranden?Seriöst, har du läst bibeln på sistone?
    Han sa som sagt tidligere: Gå bort å synd ik mer..
    Om du leser hva røveren sa til han der dei begge holdt på å dø..og kanskje om du leserr hva den andre røveren sa og legger merke til deres holdning så finner du svaret ditt.

Men at du ik forstår skriften har vi jo tilsammen sett!!
  • Free Spirit
    elfling skrev 2007-11-04 01:18:29 följande:
    Free Spirit skrev 2007-11-04 00:59:02 följande:Nu var det inte jag som tog upp antal och majoritet, utan Gabriella.Med "kirkens tro" så antar jag att du menar "min åsikt" eftersom du inte är kyrkan. Den åsikt som du har är inte den åsikt som hela kyrkan har. Tala för dig själv.Jag respekterar din åsikt, jag respekterar kyrkan MEN till skillnad från er (dig, Gabriella m.fl) så respekterar jag människan också (som någon sa).
    Du respekterer min åsikt, men ber meg godta homofili..hmm..får det ik helt i hop
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?