tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?
Gabriella S skrev 2007-11-03 23:38:24 följande:
Inte heller är det tillåtet i hela det stora Kina, eller i de gamla kommuniststaterna - som alla var ateistiska... Eller i hela den muslimska världen... Eller någonstans i bortre eller främre Asien... eller i Afrika...
Så det är liksom inte vi som är EMOT det, som har den underliga, avvikande idéen här...
+
Måste förtydliga till dig en gång till. Det handlar alltså inte om att homosexuella ska bli AVSAGDA sina rättigheter för våran skull - för det är "rättigheter" som de _aldrig har haft_!!! Någonsin!
En gång i tiden hade inte kvinnor rösträtt någonstans i världen. Var det mer rätt bara för att majoriteten inte ville att de skulle få det?
"fem miljarder flugor kan inte ha fel, ät bajs"
Ska man tycka nånting bara för att alla andra tycker det?
Eller går det att, som människa, tänka själv ibland?
Tycker du att man tänker så mycket bättre i alla andra länder, så varför flyttar du inte dit?
Sverige har kommit långt och är därför ett av de länderna där homosexuellas rätt till att gifta sig i kyrkan snart kommer att gå igenom. Det är ingenting som är fel på något sätt med det. Det finns inget ont i att gifta sig tillsammans med den man älskar.
Ibland blir jag så trött när jag går in i den här tråden. För jag försöker verkligen uttrycka mig ödmjukt men ni mot motståndarsidan verkar bara vara ute efter att pressa ner, förödmjuka, förinta. Det känns verkligen inte som ni har något av den kristna medkänslan som jag själv har fått uppleva...