gudrun skrev 2007-09-23 19:34:36 följande:
Om jag,tex,tror,enligt bibeln,att homosexualitet är fel,så tror ju jag att det är sanningen!Altså en sanning,som man tror gäller för alla männniskor.(kristna).Om det vore en sanning som bara gäller mej,så vore det ju ingen sanning.Att flera blir så upprörda när man hävdar denna sin åsikt,är
lustigt.Om det inte är nåt du tror på,kan du ju bara strunta i det,liksom.Värkar som om många är allergiska nästan,om nån säger vad man tror på,och att man tror det gäller alla! (ve och fasa...)Jag tror ju att det finns sanningar i bibeln,man KAN vara viss om sager,och då gäller det ju naturligtvis för alla.(som man ser det..)
Det är inte konstigt att flera blir så upprörda...för det
du tror påverkar ju andra eller hur? Du vill inte att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan för det är vad
du tror är sanningen. Då påverkar det ju andra direkt. Är det då konstigt att man blir upprörd?
gudrun skrev 2007-09-23 20:28:30 följande:
Jo,för mej och andra kristna är bibeln sanningen.Dorian Ertymexx skrev 2007-09-23 20:12:41 följande:
Du kan inte tala om vad som gäller för andra kristna. Det bestämmer vi alldeles själva.