tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?
RiaRa skrev 2007-08-31 10:11:30 följande:
Jag förstår också din poäng Fia, men jag tycker verkligen inte om den diskriminering man utsätter ett gäng människor för. Vår doppräst var en av de som var snabbast på att skriva under uppropet mot homosexuellas rätt att gifta sig i kyrkan. Det kändes verkligen inte bra.Ponera att min son som döptes av denne man, välkomnades av denne in i Guds kärleksfulla familj, sedan kommer leva sitt liv som homosexuell kristen. Han upptas mer än gärna i församlingen och Guds familj, han är sedan välkommen att vara med på barntimmar, konfirmeras i kyrkan, gå på gudtjänster, leva sitt liv som kristen. När han sedan finner sitt livs kärlek och vill befästa sin kärlek inför Gud och i den kyrka han är uppväxt med/i så är det stopp. Nä nä mensan du ska gifta dig med en av samma kön då kan du dra. Du får gifta dig nån annanstans. Bye, bye....Själv har jag slutat att gå med mina barn till våran församlingskyrka, sedan en uttalat homovänlig kvinnlig präst blev kyrkoherde där. Vi åker i stället in till församlingen i sta'n, eller går i Missionskyrkan.