Inlägg från: Shadilly |Visa alla inlägg
  • Shadilly

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

fia sthlm skrev 2007-09-10 07:34:09 följande:

Du är medveten om att du sa emot dig själv här va Du säger att man inte ska ha fördommar men har precis lika många själv verkar det som, och du ska dessutom lära dina barn att ha fördommar?Sen kan du ju tycka dig ha rätt till det, men du är medveten om att alla kristna inte tänker och tycker exakt samma sak va?
    Det är väl uppenbart att Trollbottom känner till att inte alla kristna tycker likadant, eftersom hon specificerar att hon ska låta dem förskonas från fundamentalister.
    Vilka fördomar är det du menar att hon har uttalat?
  • Shadilly

fia sthlm skrev 2007-09-10 08:19:56 följande:

Om man skriver att man ska lära känna folk man har fördommar emot, lära känna dom och sedan i meningen skriver att hon ska hålla sina barn borta ifrån fundamentaiska kristna (som man själv har fördommar emot) så har man väl sagt emot sig själv litegrann?
    På vilket sätt menar du att fundamentalister av någon religion skulle vara oumbärliga för ett barn? Bara för att hon inte utsätter sina barn för fundamentalistiskt inflytande betyder det ju inte att hon inte kommer uppmuntra dem att ta kontakt med fundamentalister för att bilda sig en uppfattning när barnen är stora nog för att förstå.

Angående vad du har "hört" om Pride-paraden så kan jag rekommendera dig att faktiskt se en. Den är inte värre att glo på än de i kristna kretsar så populära simtävlingarna.
  • Shadilly
    Moxie skrev 2007-10-06 23:50:21 följande:
    Gör som jag, ta ett par veckors paus och kom tillbaka sedan. Du kommer inte att ha missat något viktigt
    Ja, alltså det händer mindre i de här trådarna än i Days of our lives.

Jag ser att du fortfarande inte tappat tron på att du ska få ett riktigt argument i din väg Strongt!
  • Shadilly
    mindless skrev 2007-10-11 17:07:06 följande:
    Man tar sig för pannan! Har vi inte gått igenom det här hur många gånger som helst?
    Klart vi har! Det är klassisk undermålig argumentation att gång på gång upprepa sig och glida från ämnet. Genom att försöka förvirra kan avsaknaden av argument och fakta döljas.
  • Shadilly

Du är ytterst, ytterst välkommen att förklara mer exakt hur två vuxna homosexuella människors kärlek till varandra skadar dig, mig och samhället. Konkret alltså.

Gabriella S skrev 2007-10-11 18:07:20 följande:

Men då säger jag IGEN: varför dra gränsen just vid homosexuella??? Varför måste vi inte i lika hög grad respektera människor som vill leva som man-och-hustru med grisar..? Varför ska vi inte ge DOM frihet, möjlighet att leva ett gott liv och så vidare..? Frågan om gränsdragningen är inte så självklar som du vill påskina..! I de allra flesta av jordens länder, så drar man gränsen FÖRE homosexualitet (även mellan vuxna). D.v.s. det tillåts inte. Homosexuella i Sverige har ändå väldigt mycket frihet jämfört med i andra länder. De FÅR leva ihop, de straffas inte o.s.v.. De får till och med ingå partnerskap! Och DÄR tycker jag att det kan stanna. Mer än så får gränserna inte flyttas, för då blir det skadligt för den allmänna anständighets- och moralkänslan hos befolkningen i allmänhet.
  • Shadilly

Dorian Ertymexx skrev 2007-10-13 10:32:01 följande:

Och nu ignoreras visst hela tråden. Heh.
    Japp, i nån vecka eller så tills alla obekväma inlägg halkat undan en bit. Då blir det favorit i repris.
  • Shadilly

Tant Greta skrev 2007-10-13 23:55:50 följande:

Näe, tror inte alls att det är såMotståndarna till gayäktenskap har slut på argument..Dorian,Trollbottom mm har överbevisat i frågan. 
    Har du sett verkliga argument i tråden Greta? *ser sig girigt omkring* VAR? Visa mig!
  • Shadilly

Tant Greta skrev 2007-10-14 00:20:46 följande:

Du har så rätt!Bara sett uråldiga bibelcitat när jag tänker efter*kliar mig i huvet*
    Jaha... inte med nån förklaring på varför de inte ska tolkas så som jag och Trollbottom gör? *sjunker besviket ihop och suger på sin hallonklubba*
  • Shadilly
    Rosenöga skrev 2007-10-14 22:50:29 följande:
    Det handlar inte så mycket om frågan i rubriken här nu längre ser jag...
    Man orkar inte hur länge som helst Ibland måste man få sväva ut lite och hämta andan.
  • Shadilly
    Moxie skrev 2007-10-16 23:23:42 följande:
    Dorian Ertymexx skrev 2007-10-14 23:21:27 följande:Det förstås, tänkte inte på det - Jag tänkte mer att vi har ju en sån fruktansvärd massinvandring av militanta islamister till det här landet, och eftersom den vanligaste nationaliteten bland våra invandrare är just dansk (jag har iallafall för mig att de gick om finnarna för några år sedan) så måste det väl vara därifrån de kommer, islamisterna?Jag trodde jag var kungen av försvunna inlägg annars
    Mina inlägg ligger kvar, men verkar beläggas med nåt slags NAP-fält för ofta är den som ska svara borta ur tråden en vecka eller två och låtsas sen som att det aldrig skrivits
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?