Inlägg från: Moxie |Visa alla inlägg
  • Moxie

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

Gabriella S skrev 2007-10-10 22:08:28 följande:

Respekt och medmänsklighet kan man ha även för människor som har begått grova brott.

Stor skillnad! (Men jag tror faktiskt inte att du kan förstå den.)
    Skilladen här är att det inte är "Respekt och medmänsklighet" att kalla eller jämföra andra människors kärlek med "grova brott". Stor skillnad! (Men jag tror faktiskt inte att du kan förstå den.)
  • Moxie

Free Spirit skrev 2007-10-11 16:44:12 följande:

Hjelp!! Hvordan går det ann å bli kalt respektløs bare for at en har et syn som går mot andres??
    För att man jämför helt normala (jo, faktiskt - Oavsett vad vemdetnuvar säger så är det skillnad på "ovanlig" och "onormal"), välfungerande människors kärlek med "grova brott" (och därigenom associera det med våldtäktsmän och mördare). Det är respektlöst.

Det skulle vara respektlöst av mig att kalla din församling för "ett litet fascistjugend" (och därigenom associera dig med nazister), oavsett hur mycket jag skulle bedyra att "jag respekterar dig som *människa*, bara inte det där lilla fascisteriet du sysslar med".

(Notera att jag inte *anser* din församling vara "ett fascistjugend". D'ä bara ett exempel)
  • Moxie

Gabriella S skrev 2007-10-11 18:07:20 följande:

Men då säger jag IGEN: varför dra gränsen just vid homosexuella??? Varför måste vi inte i lika hög grad respektera människor som vill leva som man-och-hustru med grisar..?
    Har inte Dorian redan skrivit om det? Flera gånger, tillochmed?
  • Moxie

Tänk, i det sammanhanget (liksom i många andra, förvisso) så ser jag nog "barnslig" som en hederstitel snarare än det klander du förmodligen avsåg det som. Om det är vuxet att fastna i sådana fördomar, och om det är vuxet att inte bry sig om att förklara sina ställningstaganden förbi "det bara är så" - vilket det ju ofta ses som, man ska växa upp och betämma sig - så är jag o så gärna barnslig.

Yay ifrågasättande och undersökande. Yay att förlöjliga stelt "vuxna" attityder. Boo att bestämma sig för hur det är och sedan stänga öronen.

• Moxie

Dorian Ertymexx skrev 2007-10-14 23:21:27 följande:

Aja, Danmark är ju söder och allt söder om Malmö är ju Islamistan. *nickar*

(Jag vågar gissa att det här blir raderat och att jag blir varnad, men jag håller tumme för motsatsen...)
    Det förstås, tänkte inte på det - Jag tänkte mer att vi har ju en sån fruktansvärd massinvandring av militanta islamister till det här landet, och eftersom den vanligaste nationaliteten bland våra invandrare är just dansk (jag har iallafall för mig att de gick om finnarna för några år sedan) så måste det väl vara därifrån de kommer, islamisterna?

Jag trodde jag var kungen av försvunna inlägg annars
  • Moxie

Praktiskt, sånt.

Du kanske vill poppa in i den andra homosexualitetstråden, annars - Där verkar det just nu som att Jesu erigerade penis på den berömda dopbilden ifrån Ecce Homo har slaknat (sedan bilden togs och fram till nu, dårå) eftersom han står i kallt vatten. Därför kan det ha varit relevant att uppröras av Jesu stånd då, trots att det inte verkar synas på bilden nu...

...eller nåt. Jag begriper inte riktigt.

• Moxie

Gabriella S skrev 2007-10-19 18:46:36 följande:

Dorian Ertymexx skrev 2007-10-19 18:23:44 följande:Nu är jag inte med. Vilket land har slaktat vilket av DEN anledningen..? Du kan inte mena USA och Irak i alla fall, för Irak är sannerligen inte gay-liberalt (och var det inte under Saddam heller).
    Han menar nog dina meningsfränder på

www.godhatessweden.com/

skulle jag tro. Han pratar om fundisar i väst, inte allihopa i väst.
  • Moxie

Gabriella S skrev 2007-10-19 20:26:28 följande:

Jaha. Men då är dom inte mina meningsfränder, och jag tyckte inte att det där var särskilt kul. Utan att ha läst länken (hinner inte)...
    Gör det. Det är ganska intressant, som ett exempel på den kärlkesfulla syn på sina medmänniskor som följer med dina ideer om människor med annan sexuell läggning.

Apropå det, så blev jag just påmind - Hur var det nu, det här med att Jesus skulle ha varit Armenier? Det har du väl fortfarande inte förklarat närmare? Berätta mer!
  • Moxie

Dorian Ertymexx skrev 2007-10-19 20:46:51 följande:

Gabriella S skrev 2007-10-19 20:26:28 följande:Nej - det du drabbades av var inte andra svenskors dumheter, utan av FÖRDOMAR. Sådant som folk gärna sprider omkring sig litet obetänskamt. Speciellt här på Fl.
    P'cis. Fördomar grundade inte i vad andra svenskor gjort, heller, utan i några på den tiden ryktbara filmer. Antar jag - Det som cementerade bilden av den frigjorda svenska flickan ute i världen var väl framför allt "Hon dansade en sommar" och "Nyfiken-" filmerna.

Lite som vissa andra gärna plockar sina ideer om hur alla homosexuella är från tv-bilder från prideparaden...
  • Moxie

Dorian Ertymexx skrev 2007-10-19 20:55:19 följande:

Hehe, jag som försökte vara subtil... ;)
    Jag har lagt ner det projektet. Åtminstone just här. Det är svårt nog att göra sig förstådd ändå...:-/
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?