Inlägg från: carita1974 |Visa alla inlägg
  • carita1974

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

Hallå?Finns det någon som törs svara ???

• carita1974

*ASG* BRA SVAR!Kram på dej vännen

elfling skrev 2007-11-04 16:39:10 följande:
    De skulle antagligen placera dem på avvänjning... *rullar med ögonen*
  • carita1974

Vart i bibeln står det ORDAGRANNT att homosexualitet och bisexualitet är en synd????????

Gabriella S skrev 2007-11-04 16:43:03 följande:

Dorian Ertymexx skrev 2007-11-04 01:18:11 följande:
    Du FATTAR inte. Att ta ett snack med en syndare efter att synden är begången, få honon att förstå att han har syndat, och säga att han är förlåten, men att han INTE SKA SYNDA MER, är något helt annat än att säga att synden är OK och till och med trevlig, och stå och välsigna den i förväg! (Vilket man skulle göra om man skulle börja viga homosexuella.)Fattar du verkligen inte skillnaden?
  • carita1974

Så himla bra skrivet!!!!!!!!!!!!!!!!!Bugar för dej!

Gabriella S skrev 2007-11-04 16:45:10 följande:

Du kan ju inte jämföra kristendomen, eller någon annan religion, med en sexuell avvikelse. Det är väl ingen kristen som säger att muslimer är äckliga eller avskyvärda heller..? Man kan helt enkelt inte jämföra två så skilda saker som du gör nu, det är KRÄNKANDE!
  • carita1974

Men fortfarande ingen som vågar svara på mitt inlägg?Ni som är så stor i truten och tycker homo/bi är en synd..ändå vågar ni inte svara på mitt inlägg...*skakar på huvudet*

• carita1974

Men du skulle accpetera om dítt barn kom hem o sa att H*n var bi/HOMO???jag skrev aldorg att jag skulle be kyrkan viga dom om dom inte gick med på det..men skulle mitt barn villa gifta sig där o var homo/bi och det gick..skulle jag stötta mitt barn!Var snäll och läs inläggen innan du svara!!!!!

Gabriella S skrev 2007-11-04 16:58:04 följande:

Jag skulle inte begära att kyrkan skulle ändra på rätt och fel för mitt barns skull, oavsett vad mitt barn gjorde. Jag menar, om min son skulle mörda någon, så skulle jag inte för den skull starta en kampanj, att Svenska Kyrkan måste stryka budordet "Du ska icke dräpa" för att det ska verka som att min son inte har gjort något fel. Utan kan få fortsätta mörda folk i fred...Du HÖR väl vad dumt det låter..? Om man fungerar så, så är man nog inte särskilt stark i sin tro. Eller i sin vanliga, hederliga moraluppfattning, om man inte är troende...
  • carita1974

TACK!!!!!!!!!!!!!!!!!!ÄNTLIGEN någon som begrep vad jag försökte få fram!AMEN!!!!!!

elfling skrev 2007-11-04 17:29:00 följande:
    Gabriella S skrev 2007-11-04 16:58:04 följande:
    Jag tror frågan var hur du skulle reagera på själva nyheten. Vad skulle du säga till ditt barn om denne ville gifta sig i kyrkan med sin partner (eftersom han/hon antagligen har vuxit upp med en kristen barndom). Eller om denne ville ha barn? Eller om den bara rentav ville ha ditt stöd och din acceptans?
  • carita1974

Varför lägga så stor vikt i vad som är rätt eller fel?
    Om nu din dotter kom hem och sa hon var bi/hom och hon och hennes partner ville gifta sig i kyrkan och kyrkan tillät det..Skulle du inte stötta ditt eget barn i det?
    Vad är vikigast?Att du har rätt eller att ditt barn har samma rättigheter som alla andra?(OM hon nu skulle vara homo/bi asså)

Free Spirit skrev 2007-11-04 18:01:12 följande:

For det første: Selv om eg er i mot homofili så betyr det ik at eg er redd homofile, det er jo bare laterligt!!For det andre:Om datteren min en dag kom hem og sa hun var lesbisk/bi kan eg si klart ut at eg hadde ik hoppet i taket av glede. Men då vet nu oxo hun hvor eg står i saken!! Men det betyr ik at det blir noen forandring i vårt forhold, hun er fremdelse den samme jenta som eg er like glad i som før. Og vi kommer til å tale åpent om det hele.for om min datter skulle være lesbisk så blir ik det automatisk rett. Det er like galt for det om. Støtte til å gifte seg i kirken? Nei!!
  • carita1974

Visst får man tycka som man vill...inte det jag säger...men man måste se situationen ur så många synvinklar...det kan juh hända att ens barn eller en nära vän..släkting kommer och berättar att dom är homo/bi...ska vi då inte visa att vi är så mycket större i våra hjärtan och i våra sinnen att kanske inte jubla men stötta personen så gott vi kan.Man kan inte välja att vara bi/homo eller straight.Tro mej..jag hade INTE om jag hade kunnat välja valt att vara bi...det är för mycket fördömande i världen!Hade varit enklare att vara straight.Eller bara hålla tyst om att jag är bi..men då hade jag inte varit sann mot mej sj och stå för det man tycker och den man är!
    Eller har jag fel?
    Varför ska man se ner på dom som avviker?Har dom inte samma rättigheter som er andra?
    Precis som jag skrev i ett annat inlägg så känns det som rena judeförföljelsen fast av homo/bi...Och juden domen är en tro...
    Men,men..jag kan ha fel...men det är så jag känner det iaf...

För ett tag sen fick inte (vet inte hur det är nu) inte bi/homo ge blod...för dom trodde folk att det var vi som spred HIV/AIDS...och nu detta????
    Vaddå ett diskriminerat folk?!

• carita1974

Skit i testamentet..det är väl inte det väsentliga egentligen...Vad skulle ni göra om era barn kom hem o sa att H*N var Bi/homo..och ville gifta sig...Hur skulle ni ställa er till det?
    Skulle ni förskjuta barnet för att det är bi/homo?
    Hur skulle ni ställa er till det att dom ville gifta sig?
    Nyfiken på era svar..men ingen törs svara på detta OM...hur kommer det sig?Kram

• carita1974

Äntligen en mamma som inte tycker det spelar någon roll.A halleluja moment!!!!!KRAM

VulgusProfanum skrev 2007-11-05 17:59:11 följande:
    Jag skulle inte göra något speciellt utan jag skulle vara glad å ena sidan att barnet vågat tala om det hemma och å andra sidan skulle jag önska av hela mitt hjärta att barnet hittar någon att dela livet med. För mig spelar det absolut ingen roll om mina barn är homo- hetero- eller bisexuella. De är mina barn jag älskar dem som de är.
  • carita1974

Tack min vän!

VulgusProfanum skrev 2007-11-06 18:48:47 följande:
    Kram på dig med
  • carita1974

var du ironisk nu eller?

markera skrev 2007-11-06 18:48:17 följande:
    Om mina barn är hetero är det ok. Bara for the record.
  • carita1974

Du verkar vara en otroligt klok person!har inte hunnit läst alla dina inlägg men dömma av det här så är öppensinnad mot dina medmänniskor?!
    En eleoge för det!////C

bbpop skrev 2007-11-06 23:44:54 följande:
    Free Spirit skrev 2007-11-06 22:19:01 följande:
    Men, det är ju det här jag har försökt förklara för dig flera gånger. 'Homofobi' är INTE endast en psykologisk term. Idag används begreppet FRÄMST i samhällsdebatten för att beskriva de negativa uppfattningar som finns om homosexuella och homosexualitet. Jag har alltså inte någonstans i den här diskussionen hävdat att du eller någon annan har psykiska problem. Jag har hävdat att du och Gabriella m fl ger uttryck för starkt negativa åsikter om homosexuella. Dvs homofobi.
  • carita1974

Otroligt bra och klokt skrivet!En stor applåd till dej!!!!!!

Tussiluskan skrev 2007-11-06 20:43:56 följande:
    Free Spirit:Den enda anledningen du kan komma på till att man inte bör acceptera homosexualitet är att det skulle leda till att samhället därmed acceperar peofilil och nekrofili och andra "filier". Men har du någon som helst anledning att dra dessa slutsatser? Någom undersökning som visar att acceptans av homosexualiltet leder till tex lägre straff för pedofiler? Din slutsats är i mitt tycke helt uppåt väggarna, lika fel som att säga att acceptans av religioner leder till acceptans av religiösa självmordsattentat. Det har liksom ingen som helst koppling, och är en mycket egendomlig rädsla du har, tycker jag.Huruvida homosexuella ska få gifta sig i kyrkan eller inte är en annan fråga, men jag tycker ändå att du har en sådan förvrängd bild av vad homosexualitet innebär och hur en homosexuell människa är och beter sig. Jag tror att det vore nyttigt för dig att lära känna lite homosexuella människor så att du själv fick se att det bara är helt vanligt folk som inte beter sig mer omoraliskt än någon annan, och som inte förtjänar att bli kallade för äckliga och onaturliga.Jag säger det igen, det är precis lika naturligt att vara homo som hetero sexuell, bara ovanligare. Och precis som med heterosexualitet är det inget man väljer själv, och det finns ingen som helst anledning till att man skulle avstå från homosexuella handligar eftersom de inte skadar någon.Självklart får man inte ha sex med barn eller våldta folk, men detta gäller väl inte bara homosexuella? En del av er verkar ju tro att homosexuell är samma sak som pedofil, och ibland så blir jag arg på media för den här villfarelsen. Man hör så ofta om pojkar som blir sexuellt utnyttjade av män, när det i själva verket ligger till så att de allra flesta övergrepp mot barn begås av heterosexuella män och offren är flickor.Free Spirit skrev 2007-11-06 20:28:46 följande:
  • carita1974

U made my evening!hahahahah...så sånt så sant...bra skrivet..

Dorian Ertymexx skrev 2007-11-11 18:20:02 följande:

Kanske, kanske inte... Men ni får nog vänja er vid tanken, för samkönade äktenskap kommer att gå igenom.På den ljusa sidan lever vi i en demokrati - ingen kommer att tvinga ER att gifta er samkönat.
  • carita1974

Bra skrivet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

spiritsinlove skrev 2007-11-12 14:09:44 följande:
    Säger bara... stackars de barn som växer upp med föräldrar som liknar homosexualitet med pedofili...
    FreeSpirit - vad gör du om din son/dotter visar sig vara homosexuell?
  • carita1974

AMEN!!!!

Millis1981 skrev 2007-11-12 17:59:25 följande:
    Homosexualitet och hetrosexualitet är normalt, vuxna människor dras till varandra sexuellt och delar kärlek.Pedofeli är sjukt,otäckt och skadar andra, det kan jämföras med andra handlingar som skadar :rasism,övergrepp,mobbing,förtryck mm.Free Spirit skrev 2007-11-12 15:24:49 följande:
  • carita1974

Gillar dina inlägg...*s*

Dorian Ertymexx skrev 2007-11-14 07:24:16 följande:

Gabriella S skrev 2007-11-13 21:28:16 följande:
    Struntprat. Det är bara om man gravt missförstår biologi och darwinism som man tänker så.Tvärtom - om man är darwinist så är man ju glad för ju FÄRRE som skaffar barn, för då blir det mindre konkurrens för just mina barn att slåss mot för ledarposition och egen avkomma.Men du har som sagt missförstått helt. Darwinism handlar inte om eugenik, det handlar om mångfald. Om variation. Om att allt egentligen är OK, så länge det inte skadar arten i stort. Och homosexualitet skadar inte arten i stort, den gör vare sig till eller ifrån. Arten dör inte ut för att det finns homosexuella individer, och de är fortfarande en del av flocken och gör sitt till för att försvara den och samla mat.Eugeniken skapades för övrigt av kristna. Kan vara kul att veta kanske. Och det är DU som sprider eugeniska tankar här, ingen annan.
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?