Inlägg från: Tant Greta |Visa alla inlägg
  • Tant Greta

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

Har lärt mig det på FL kallas sidfot
    Vet  mao inte hur rätt det är...

Dorian Ertymexx skrev 2007-09-02 18:49:12 följande:
    Tant Greta skrev 2007-09-02 18:38:43 följande: Gör det? Även på nätet? Oki... Då hade jag rätt fast jag inte fattade det då. ;)
  • Tant Greta

Tillhör definitivt inte till datafolket

OT,sorry.

qenzo skrev 2007-09-02 19:20:13 följande:
    Man kan säga sidfot, men vanligast är att man lämnat en Signatur, även kallad "Sig" bland datafolket :)Tant Greta skrev 2007-09-02 18:51:16 följande:
  • Tant Greta

Men om nu Gud skapade människan till sin avbild..
    Gjorde han något fel&råkade då skapa den homosexuella människan?
    Som inte är välkommen i Guds hus?
    *funderar*

johannawalfridsson skrev 2007-09-03 20:54:06 följande:
    Peippo =Och Gud skapade människan till sin avbild, till Guds avbild skapade han henne, till man och kvinna skapade han dem. Gud välsignade dem och sade till dem: 'Var fruktsamma och föröka er och uppfyll jorden!' Därför skall en man lämna sin far och sin mor och hålla sig till sin hustru och de skall bli ett kött" (1 Mos 1:27-28 och 2:24)
  • Tant Greta

Sorry,menade det..skrev fel.
    Börjar om.
    Människan är skapt till Guds avbild,alltså det borde då innefatta att alla människor är skapta   till Guds avbild,även homosexuella, iom att de är människor.
    Men de kan inte få Guds välsignelse vid vigsel,trots att det är Gud som skapat dem,pga att de är homosexuella.
    Är de då inte Guds avbild?

johannawalfridsson skrev 2007-09-03 21:04:50 följande:
    Tant Greta =Som inte är välkommen i Guds hus?alla är välkommna i guds hus... frågan var om det ska få guds välsingnelse ... eller inte ...när dom gifter sej!!!!
  • Tant Greta

Den homosexuella människan ska varken förneka sin kropp eller sina känslor.
    Punkt.
    Måste räkna till 10 innan jag bemöter resten av ditt inlägg...

johannawalfridsson skrev 2007-09-03 21:40:24 följande:
    tant greta =Att vara homosexuell - att ha en inriktning kroppsligt och en annan inriktning själsligt - är förvisso en avvikelse från det normala och något som bryter mot Guds ursprungliga avsikt med människans roll som manlig och kvinnlig könsvarelse. Problemet är att den som är homosexuell befinner sig i den situationen att hans person som helhet består av två motstridiga "karaktärer": kroppen och själen. Och då måste ju den yttersta frågan bli: vad ska en homosexuell förneka - den yttre eller den inre människan? Ska han förneka sin kropp eller ska han förneka sina känslor?
  • Tant Greta

För att man kanske tolkar det som att Gud inte är homofientlig,man tolkar det som att vi alla är skapta till Guds avbild..
    Homo,straight&bi..alla är vi lika inför Gud.

Bergelmer skrev 2007-09-13 23:07:48 följande:
    Dorian Ertymexx skrev 2007-09-13 20:01:17 följande: Meh, jag bryr mig inte ändå.Varför vill man gifta sig hos någon som inte välkomnar en enligt ens tro?
  • Tant Greta

Samtidigt är vi ALLA skapta till Guds avbild.

gudrun skrev 2007-09-14 05:40:59 följande:
    Gud skapde man och kvinna till att leva tilsammans...Tant Greta skrev 2007-09-14 02:44:44 följande:
  • Tant Greta

Varför vill de heterosexuella gifta sig i kyrkan trots att de inte är troende&aldrig läst Bibeln?
    Trots att de har legat med varandra innan äktenskapet..så näe,liggandet är nog inte det som är problemet.

Jan 39 skrev 2007-09-17 00:44:28 följande:
    Det är ännu ingen som har svarat på varför bögarna vill gifta sig i kyrkan ?Det går väl att ha en vacker ceremoni när man vigs vid sin älskade i rådhuset eller ute i naturen ?Oavsett om det finns fega präster som hycklar och hymlar så är det ett faktum att kyrkan vill inte ha homofiler som brudpar.Det är nog inte läggningen utan liggandet som är dödssynden..
  • Tant Greta

Hatar att göra så här i vanliga fall... iom att"beröm ges mellan 4 ögon"
    Men måste bara erkänna att Dorian,Trollbottom m fl..
    NI är vältaliga,smarta&kunniga.
    Så fruktansvärt glad att ni debatterar i denna fråga!

• Tant Greta

Ni har orden&sikterna,,jag har bara åsikterna...får inte till det på pränt..

trollbottom skrev 2007-09-17 02:09:05 följande:
    Tant Greta skrev 2007-09-17 02:04:58 följande: Oh, blir ju generad Tant Greta. Du är inte dålig du heller. Fast man blir förbaskat trött då och då. På allt inskränkt (ursäkta ordvalet) skit som slängs ut
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?