Inlägg från: Tant Greta |Visa alla inlägg
  • Tant Greta

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

Du vet att det är så eller?

Gabriella S skrev 2007-09-02 15:12:17 följande:
    Vet du, det där som du skriver nu är också en sådan där OBEGRIPLIG grej för mig. Om man nu inte vill leva med en man, varför måste det då ändå vara en manlig och en kvinnlig i ett lesbiskt förhållande? Är det inte bättre att ta en RIKTIG man då, och slippa alla problemen..? *kliar mig i huvudet*
  • Tant Greta

Du menar att du tror

Free Spirit skrev 2007-09-02 16:50:30 följande:
    Men eg vet..
  • Tant Greta

Vill inte verka okänslig..men om han återuppstår så vore de väl inte konstigt att han ändrat uppfattning om saker&ting...året är 2007.

Free Spirit skrev 2007-09-02 17:14:28 följande:
    Om han skulle forandre seg så ville han selv gå i mot sitt eget Ord!!Han er i går i dag og i all fremtid den samme...
  • Tant Greta

Free Spirit:jag tycker att det är intressant att du säger att du VET hur Jesus skulle bete sig,varför kallas det då att tro?Tro på Gud,troende osv...
    Realistiskt sett så VET vi ju inte,som människa,om vi lever eller ej i morgon bl a? 
    Men du anser att du VET... 

• Tant Greta

Förstår din tankegång..men jag förstår ändå inte.

Saker&ting  som jag VET är t ex "Min soffa är blå","Min TV fungerar" osv
    Andra saker kan jag tro på:Jag tror att min sambo älskar mig,jag tror att jag lever imorrn.

men jag fattar inte hur du kan tycka dig VETA  hur Jesus åsikter år 2007 skulle vara.

Free Spirit skrev 2007-09-02 18:00:23 följande:
    For det eg prøver å si er at tro er full overbevisning. Den form for tror er ik som verdens tro som tex eg tror det blir regn i morgen..for det vet en inte, det er bare en kanskje/tro. Forstår du hur eg mener?
  • Tant Greta

Om han älskar människan,då borde det vara helt självklart att t ex homosexuella par ska vigas i kyrkan?

Spirit skrev 2007-09-02 18:16:37 följande:

Fordi han ik forandre seg, han er den samme som han var før verden ble skapt.Som tex han elsker alle mennekser uansett/betingelseløst. Det forandrer seg ik selv om menneskene forandrer seg og blir mer, tex syndig.
  • Tant Greta

Sett det,men fattar inte!
    Så t ex pedofiler,mördare&brottslingar får vigas i kyrkan,men inte homosexuella?

qenzo skrev 2007-09-02 18:25:10 följande:
    Det där är upprepat i alla sidor... Han älskar den homosexuella men inte deras handlingar.Dvs inte står på god fot med att kvinnor ligger med kvinnor osv, därför kan vi inte komma till himlen och heller inte vigas i kyrkan...Tant Greta skrev 2007-09-02 18:22:24 följande:
  • Tant Greta

verkar så...vill förstå,men förstår inte

markera skrev 2007-09-02 18:33:29 följande:
    Jomenvisst, huvudsaken är ju att de inte älskar en människa av samma kön som de själva. Det är ju så hotfullt...
  • Tant Greta

Sidfot heter det
    Håller med!

Dorian Ertymexx skrev 2007-09-02 18:36:41 följande:
    Du hann svara före mig, hade tänkt svara något liknande. ;)Gillar din, eh, vaddetnuheter, det där på botten av alla dina inlägg. Sidfot heter det inte på nätet... *suckar över mitt usla minne*
  • Tant Greta

Det är sant.

qenzo skrev 2007-09-02 18:43:59 följande:
    Jo men ingen mördare, pedofil eller liknande går ju ut öppet med det. Eller hur?Så vem vet om de bär på sådana tankar/laster?Tant Greta skrev 2007-09-02 18:28:45 följande:
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?