Jag kliver som sagt inte in i en kyrka utan vidare.
Har aldrig påstått att jag ska gifta mig öht. Men iom det tycker jag att det är gammalt och förlegat att vara så trångsynt som vissa kristna faktiskt är!
Puh84 skrev 2007-08-31 13:54:28 följande:
qenzo skrev 2007-08-31 13:40:07 följande:
Ja alla är vi ju saliga i vår tro, och min tro säger att kristendomen inte verkar vara mkt att hänga i julgranen öht.Men för den skull säger jag ju inte att ni som vill tro på Gud är dåliga och syndiga. Jag menar... ni har ju faktiskt vigt er liv till en "man" som inte på ngt sätt påvisat existerat på ett eller annat sätt.Men mår ni bra av att tro på detta "påfund" så Go for it!Men när ni sedan påstår att jag utför syndiga handligar med min flickvän (vi är förlovade btw) samt är ytterst dålig människa... Ja då finns inget vänligt kvar i mig heller.Ska man jämföra religioner så är ju satanismen och hededomen riktigt okej... De utesluter ingen ;)Stina84 skrev:Varför vill du då gifta dig i kyrkan om du inte tror på gud, det är ju guds hem!Ja, det skulle jag också vilja veta. Om ni inte tror på Gud över huvud taget, VARFÖR vill ni då gifta er i kyrkan.. som är Guds hem?? Om det hade funnits något speciellt homobröllop (i brist på bättre ordval), inte hade jag valt att ha det i så fall då.Förstår ni?