Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

Gabriella S skrev 2007-11-05 23:40:14 följande:

Nä. Jag menar precis vad jag säger. LAGEN ska inte lägga sig i mer än vad som är absolut nödvändigt i människors liv. Det har jag sagt hela tiden. Det är mellan dem och deras samveten...
    Exakt. Ergo, tillåt samkönade äktenskap.
  • Dorian Ertymexx

Gabriella S skrev 2007-11-05 23:58:29 följande:

...och hur menar du då? Jag gissar att det är en sådan där dum PK-logik-grej igen, va? Ungefär så här: "Invandrare är PK. Därför måste vi lassa ut miljoner och åter miljoner på dem av skattebetalarnas pengar! Även till moskéer! Men - islam säger ju en del saker som INTE är PK... som att homosexualitet inte är något bra... eller äktenskapsbrott... eller slampbeteende... Vaaaad ska vi göra åt det? Jag vet! Vi inrättar en EGEN imamskola, som inte lär ut RIKTIG islam - sådan som de envisas med som läser Koranen. Utan bara en urvattnad, svensk version av islam, som säger att homosex, otrohet och slampbeteende är något fint och bra! DÄR fick jag ihop det!" :)
    PK-logik-grej???

Det påminner mig farligt mycket om en rasistisk hemsida, vars devis var "logik biter inte på oss!"
  • Dorian Ertymexx
    TrailerTrash skrev 2007-11-06 09:10:40 följande:
    En sträng tolkning av islam köper sig makt och inflytande i Sverige. Det handlar om Wahabismen, med starka Saudiska intressen. 
    Nästan alla muslimska församlingar här har börjat i mörka och kalla källarlokaler. För att komma upp till ytan har de varit hänvisade till rika arabiska donatorer - främst Saudier.
    Men pengarna ges inte kravlöst, utan i utbyte mot maktpositioner och med en vilja att sprida den stränga Saudiska tolkningen av islam - wahabismen eller salafi.
    ...vilket i praktiken betyder att det vore BÄTTRE om kommunerna stödde moskéerna, och därmed garanterade dem självständighet från fanatiska donatorer.
  • Dorian Ertymexx
    TrailerTrash skrev 2007-11-06 18:52:32 följande:
    Är det någon mer du tycker illa om mer än muslimer och homosexuella
    Mig, skulle jag gissa. Om inte annat för att jag är tolerant och poly. Och kunnig som attan i det mesta hon försöker sig på att nyttja som argument. ;)
  • Dorian Ertymexx
    Loovi skrev 2007-11-06 19:57:34 följande:
    såg att nån skrev att jesus inte sagt något om homosexualitet..men jag har iaf aldrig träffat en troende kristen som är okej med homosexualitet.
    Jag har träffat långt fler som är OK med det än de som är emot det, dock. Inklusive präster.
  • Dorian Ertymexx

Huga... jag tyckte det var läskigt när vi passerade 500 sidor, vi är strax uppe i 600... men det lär väl dö av litet nu när Gabriella ska pausa ett tag, gissar jag...

• Dorian Ertymexx
    bbpop skrev 2007-11-06 23:44:54 följande:
    Free Spirit skrev 2007-11-06 22:19:01 följande:
    Men, det är ju det här jag har försökt förklara för dig flera gånger. 'Homofobi' är INTE endast en psykologisk term. Idag används begreppet FRÄMST i samhällsdebatten för att beskriva de negativa uppfattningar som finns om homosexuella och homosexualitet. Jag har alltså inte någonstans i den här diskussionen hävdat att du eller någon annan har psykiska problem. Jag har hävdat att du och Gabriella m fl ger uttryck för starkt negativa åsikter om homosexuella. Dvs homofobi.
    Precis som islamofobi inte är en panisk rädsla för muslimer och månskäror, utan ett hat mot islam och muslimer.
  • Dorian Ertymexx

Free Spirit skrev 2007-11-07 05:48:47 följande:

Sukk!! Dere vet ik forskjell på å ha i mot noe og ik personen. Det går faktisk ann å skille på sak og person, men kanskje det er noe dere ik har erfaring på og inte forstår?
    Vem pratar om person? Jag förklarar begreppet fobi.
  • Dorian Ertymexx

Free Spirit skrev 2007-11-09 18:11:12 följande:

Så klart du er..Det eg prøver å si er at eg skiller på homofile personer og homofili som eg anser er synd, menst du som person er elsket av Gud. Ser du forskjellen og hur eg mener?
    Och jag tror att gud älskar dig, fast du är fanatisk kristen.
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?