tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?
Gabriella S skrev 2007-11-11 18:06:23 följande:
Dorian Ertymexx skrev 2007-11-11 18:00:25 följande:
Nej, jag tror snarare att förhoppningen är att de högerextremistiska partierna ska få ETT VISST inflytande. Så mycket att de kan stoppa rena absurditeter som homovigslar. Men inte så mycket att de kan börja döda och plåga människor - OM det nu är några som egentligen vill det i de partierna idag. Enskilda medlemmar i partierna kan så klart ha sin egen agenda - så är det ju alltid.Men OM det skulle bli så att nazisterna eller motsvarande får makten igen på grund av de mekanismer som jag har skissat, så är det faktiskt PK-maffians fel. Hade de stoppat i tid (ungefär vid registrerat partnerskap), så hade vi alla kunnat leva i fred sida vid sida...
I din värld har alltså bögarna ett val mellan att förtryckas, eller kämpa emot förtrycket och förtryckas ännu mer.Nej, jag tror snarare att förhoppningen är att de högerextremistiska partierna ska få ETT VISST inflytande. Så mycket att de kan stoppa rena absurditeter som homovigslar. Men inte så mycket att de kan börja döda och plåga människor - OM det nu är några som egentligen vill det i de partierna idag. Enskilda medlemmar i partierna kan så klart ha sin egen agenda - så är det ju alltid.Men OM det skulle bli så att nazisterna eller motsvarande får makten igen på grund av de mekanismer som jag har skissat, så är det faktiskt PK-maffians fel. Hade de stoppat i tid (ungefär vid registrerat partnerskap), så hade vi alla kunnat leva i fred sida vid sida...
Jag förstår varför allt fler lämnar kyrkbänkarna tomma, om ditt resonemang är vanligt... Det är inte så de flesta resonerar, kan jag tala om.