• Alyssa

Tråden för oss äggdonatorer nr 2

Pratade med dom igår och jag ska fortsätta som vanligt med sprayen så kommer de att höra av sig när det är dags att börja med sprutorna för att jag ska ju synka med två mottagare också.
    Antingen slutet av denna vecka eller nästa vecka är det sagt.

• Alyssa

Igår var jag på ultraljud och idag ringde de från ippsala och talade om att jag ska börja med sprutorna den 11:e! Nu börjar det gå framåt.

Listan för äggdonatorer *

Vill bli donator:
    Marelb

Godkänd som donator:
    Mjölk
    Kate79 (börjar snart verkar det som)
    Alyssa
    Jag en äggdonator

P-pillrare/Sprayare:
    Alyssa, start 17/9
    Pejgan, start 7/9
    Jag en äggdonator, preliminärt 23/10

Sprutare:
    Pejgan, preliminärt 5/10
    Alyssa start 11/10

Äggplock:
    Pejgan, preliminärt 18-19/10

• Alyssa
    kidA skrev 2007-10-05 15:47:33 följande:
    skickade ett mail till RMC här i lkpg igår om att jag vill bli äggdonator.fick svar idag att en beteendevetare (?) skulle ringa upp mig.kommer väl få vänta tills jag slutat amma nu iofs. men proverna o så kan man väl ta innan? bara att själva hormonbehandlingen görs sen när jag slutat amma?
    Du kommer att få prata med en kurator, sen kan du ju lämna virusprov nu för att du måste vänta ett halvår och sen göra ett andra prov (hiv, syfilis mm). Efter andra provet är klart börjar behandlingen. Så visst kan du börja nu, har du inte slutat amma om 6mån så vänta med att göra det andra provet tills du har slutat. Då kan du bara sätta igång med behandlingen.
  • Alyssa

VAr har ni alla tagit vägen?

Idag tog jag första sprutan... oj vad det sved men men. Det tog lite tid innan jag vågade sticka mig själv men med lite jävlar anamma så gick det

Nu ororar jag mig mest för den sista ÄL sprutan den är ganska mycket större än nålen på pennan

• Alyssa
    Pejgan skrev 2007-10-18 11:01:35 följande:
    gah den här tråden hade försvunnit ur mina favoriter.. men nu har jag hittat er!
    Hur går det för dig? Har du börjat med sprutorna än? Hur mår du av dom?
  • Alyssa
    Pejgan skrev 2007-10-18 11:32:55 följande:
    Jag är klar redan Jag började må dåligt när jag tog den blockerande sprutan (alltså nr 2 av 3 olika sprutor) och jag mådde rätt visset sista dagarna. Mådde illa och hade lite ont i magen. Men så var jag något överstimulerad och hade gott om ägg också Nu har jag en 4-månaders gravidmage och magvärk men men.. det går ju över
    Oj när hade du äggplock då? Hur många ägg fick dom?'

Måste fråga, fick du äl flytningar när du sprutade med pennan? Jag är så orolig för att jag fått äl redan. Ska på VUL idag så vi får se hur det ser ut.
  • Alyssa
    Pejgan skrev 2007-10-18 11:40:30 följande:
    jag vet inte hur mycket jag vill/ska/bör berätta så jag vill helst inte säga några datum men det var inom en vecka tillbaka.De fick 11 ägg av 22 möjliga, vet inte om resten hade släppt, var för små eller bara inte släppte.Inga direkta flytningar som jag märkt.
    Ok förstår, kul att de fick så många ägg iaf. Ska bli spännande att se hur det ser ut idag. Hoppas också på en hel drös med ägg .
  • Alyssa

Nu har jag varit på VUL det var 9blåsor i vänstra äggstocken på ca 16mm, han sa inte hur många det var i den högra men att det var flest i vänstra. Så snart blir det äggplock! Skönt att det är över snart iaf. Så trött på sprayen!

Pejgan, kunde du jobba dagen efter?

• Alyssa
    Fiaflopp skrev 2007-10-18 19:19:39 följande:
    .Alyssa: LYCKA till!!
    Tack!
  • Alyssa

Pejgan: Vad bra, hoppas att det blir så för mig osckå, har bara tagit ledigt från jobbet dagen för ÄP.

• Alyssa

Jo jag har varit inne på äggplock. De fick 6st ägg från ena äggstocken, den andra kom dom inte åt så det blev inget från högra sidan BM stod och hängde på min mage för att trycka ner äggstocken så att läkaren kunde komma åt med nålen men förgäves. Fick penicilin utskrivet också som säkerhetsåtgärd då de hade stuckit så mycket för att komma åt blåsorna.

Så lite besviken blev jag allt att de inte fick alla blåsor från höger äggstock.

Jag vet när äggen skulle föras tillbaka, hur länge får man vänta innan man får reda på om det blev nån graviditet? Är så nyfiken nu!

• Alyssa

Mjölk, jag vet inte om det är vanligt, läkaren sa inget om det.

• Alyssa
    Disela skrev 2007-11-09 18:19:02 följande:
    Hej hej!Här är en som vill donera ägg! Jag födde en dotter i maj men ammar inte längre. Är det bra/dålig att man fött barn tidigare? Eller spelar det ingen roll?
    Det är bra att man fått barn tidigare, då vet de att du är fertil
  • Alyssa

Läs i vår blogg mina donatorvänner!!

• Alyssa
    kungslilja skrev 2007-11-14 09:01:30 följande:
    Till mig har de sagt att man får donera flera gånger än 3 men man får inte ge uppkomst till fler än 6 barn.
    Det har jag också hört.
  • Alyssa
    Nuttans Mamma skrev 2007-11-26 16:32:16 följande:
    Aha å skulle jag inte få någe, för jag inte har någe jobb..
    Vill du donera för att hjälpa eller för att få pengar?
  • Alyssa
    Nuttans Mamma skrev 2007-11-26 18:59:42 följande:
    Bli hjälpt å hjälpa..
    det är en lång process att donera, det tar ca8-9 måninnan allt är klart så för att donera för att bli hjälpt är nog inget att räkna med, men det är ju underbart om du vill donera för att hjälpa.
Svar på tråden Tråden för oss äggdonatorer nr 2