• Marelb

Tråden för oss äggdonatorer nr 2

Jag tror man kan göra allt det där man gör innan, besök och kontroller mm på annan ort.

Spännande för er som har satt igång! Längtar också... Känner mig heltaggad inför detta nu. Men jag måste ju vänta på dem som jag gör korsdonation med.

Det är spännande att följa er andra i alla fall!!!

• Marelb

Kan jag få va med på listan? Jag vet inte vad man ska kalla det bara? Man kanske ska ha någon rubrik som "godkända donatorer" för sådana som väntar på att få börja behandlingen. Men så långt har jag ju inte kommit än. "Vill donera men har ej anmält intresse än" kanske vore något? Jag vill ju byta tankar med likasinnade menar jag så det kanske inte vore så dumt eller vad säger ni? Är ju inne och läser här så gott som varje dag men i och med att jag inte har kommit så långt så har jag inte alltid så mycket att säga heller när ni pratar sprutor och spray hit och dit. Men det är ju intressant att läsa hur det går för er såklart.

/Maria

• Marelb

Jag hänger väl med nu då!

Listan för äggdonatorer *

Vill bli donator:
    Marelb

Godkänd som donator:
    Mjölk
    Kate79 (börjar snart verkar det som)
    Alyssa

P-pillrare/Sprayare:
    Alyssa, start 17/9
    Pejgan, start 7/9

Sprutare:
    Pejgan, preliminärt 5/10

Äggplock:
    Pejgan, preliminärt 18-19/10

• Marelb

Jag håller med kate79. Jag skulle aldrig skriva exakta datum för min behandling i min blogg eller här. Däremot prata allmänt om i vilken fas man är i. Man kan lätt lägga ihop 1 plus 1. Så många donationer är det väl ändå inte? Om jag skriver tex kl. 13 på torsdag är det dax att plocka äggen! Så kan ju mottagaren som läser (vilket kanske är liten risk, men det är ju ändå ett ganska stort forum där många håller till)gissa sig till att det kan vara jag. Jag vill donera anonymt men har inget emot att bli uppsökt i framtiden. Men man vet ju inte hur mottagarna önskar ha det och för deras skull skulle jag inte skriva datum och exakta detaljer här på FL. Är man helt anonym här från början så kanske det är mindre viktigt men jag har ju redan avslöjat i min pres. ungefär vart jag bor och det är inte svårt att gissa på vilken klinik jag ev. ska göra detta.
    /Maria

• Marelb

kate79: Du är väl kvar här ändå och skriver lite allmänt om det eller får du inte skriva någonting!?

• Marelb

Om man ska kunna välja vilka som får besöka ens blogg måste man väl betala en slant. Jag är än så länge bara gratis medlem och har inte de funktionerna tror jag. Men det är ju ett supersmart sätt att vara lite mer anonym på. Då har man ju koll på vilka som är där och läser.

• Marelb

Nu är det bestämt att jag inte skall hjälpa mina kompisar fram i kön, inte nu i alla fall. De ska testa andra alternativ först som de och läkare anser vara bättre... Jag var helt inställd på att donera NU. Men i och med att det blir såhär har jag plötsligt mer längtan efter ett barn till. Annars så skulle jag ha donerat först och sen en ev. bebis till. Vi får se vart det slutar och vad vi bestämmer men jag ligger nog rätt lågt med donation för tillfället. Det är ju ingen brådska heller. Jag är 28 år. Får hellre alla barnen innan jag donerar. Kanske inte tittar in hit så ofta... vi får se! Men jag vill ju läsa lite om hur det går för er! Lycka till allihopa!

• Marelb

Nej, jag har inte ens anmält mitt intresse än eftersom jag var tvungen att göra det efter att mina kompisar står i kön. Vi hade inte hunnit så långt i planeringen. Ska man korsdonera måste man tydligen ha något nummer som mina kompisar får så att de vet att vi hör ihop. Eller att vi korsdonerar.

Jag har alltid velat ha ett barn till, men min man är tveksam. Jag var helt inställd på att vänta med det och donera först. Nu blir det ju ingen donation just nu på det viset som jag hade ställt in mig på. Då kan jag lika gärna vänta lite med det känns det som. Men jag SKA om ett par år kanske!

• Marelb

Håller lite koll på er i tråden fortfarande... För mig är en donation tidigast aktuell i början på 2009. Känns som en evighet dit!

Är det någon som fått reda på att donationen lyckades? Att det blev en graviditet?

Lycka till allihopa! Kikar in här lite då och då för att se hur det går för er!

Svar på tråden Tråden för oss äggdonatorer nr 2