• Billan n

Är det ok att bli gravid direkt efter mf?

Är det lättare eller svårare att bli gravid efter ett missfall? jag gör ivf ocg det lyckades nu men lyckan varade i 4 dagar som slutade i missfall, nya tag igen....

• Billan n

SDZ: jag gör ju IVF.....Vilket innebär att jag "måste" invänta en riktig mens för att kunna börja en ny behandling, jag går på sahlgrenska och gör detta, jag fick missfall i torsdags och väntar nu på blödningen man ska få en vecka efter att man slutat med vagitorier, sen ska jag vänta till jag får en egen blödning och då sätter sahlgrenska tillbaka ett ägg igen....
    Dom säger ju hur vi ska gå tillväga och är ju experter så hade det varit så farligt med att starta inom 3 månader så hade ju inte dom sagt att vi skulle göra det heller men nu är det ju dom som bestämmer hur vi lägger upp behandlingarna och dom säger att man "bara" ska invänta sig "riktiga" blödning innan man startar igen..

• Billan n

ce22:Ja du har rätt, jag går på sahlgrenska och dom säger att man bara ska vänta in sin "riktiga" mens sen är det bara att köra igång....

• Billan n

ja frågan är om psyket orkar

• Billan n

ce22: ja man måste starta hormonbehandlingen från sin egen mens 

Svar på tråden Är det ok att bli gravid direkt efter mf?