Är det ok att bli gravid direkt efter mf?
Det kan säkert gå bra men det kan också resultera i ett nytt missfall. Jag hade två missfall på rad, utan mens mellan, och jag blev ganska besviken på mig själv att vi inte hade väntat lite innan vi sattes igång igen. Kanske det hade gått bättre då, men det är ju svårt att säga i efterhand. Vår gynläkare hade dessutom rått oss att vänta till efter nästa mens hade kommit. Efetr det andra missfallet väntade vi en mens och jag blev gravid igen men fick också missfall igen ganska snabbt!
Så det jag vill säga är - det finns nog inget rätt och fel. Läkarna säger lite olika, vissa tycker att man ska vänta en mens andra tycker att man kan köra på en gång. Men - är du psykiskt beredd på att få ett till missfall på kort tid (om det skulle gå fel en gång till, vilket det absolut inte behöver göra)? En månad känns som en evighet för oss som längtar efter ett barn men om man ser till ett helt liv så är en månad ganska kort. Och då får både kroppen och själen lite tid att läka. Lycka till hur du än gör./ Kram