• Miafia33

    Forumregler ändringar i fetstil

    Roisin: Nu är det inte cybersex jag syftade på, det har jag aldrig sett några trådar om. Det finns dock dem som tycker det är intressant att tala ingående om sex i sig. Varför ska då dem inte få göra det? Eller får man inte försköna det heller?

    Menar du att ni har skapat alla nya regler pga medlemmarnas önskemål? Lyssnar ni inte även på oss andra som anser att det redan finns för mkt regler?
    Jag anser att det skapar förvirring eftersom vissa regler inte är tydliga nog.

    Självklart blir man begränsad av dessa regler, hur kan man inte bli det menar du? Reglerna är väl till för att förbjuda medlemmar att skriva om vissa saker eller att uttrycka sig på ett speciellt sätt. Vad skulle annars tanken vara menar du?

    Det är just pga dessa förbud som jag undrade om ledningen har en kristen tro för det låter som att det mkt väl skulle kunna vara så. Inget fel med det om nu är så, men om det påverkar regelsättningen tycker jag det är tokigt

  • Miafia33

    Rioisn: Så man får inte diskutera droger för att droger är förbjudet?

  • Miafia33

    Roisin: Varför inte göra omröstningar istället om vissa ämnen så att alla får komma till tals som vill säga sin mening? Nu menar jag inte att ni bör göra detta varje gång men i vissa fall hade det varit en god ide.

    Det är inte så att ni tar bort vissa regler utan snarare att det blir fler och fler. Som jag har skrivit tidigare är det nästan enklare att ni skriver vad man får diskutera och på vilket sätt.

    För visst vill ni väl ha nöjda medlemmar här på fl? De flesta är trots allt era kunder som betalar för tjänsten och som bidrar till att ni kan bedriva verksamheten.
    Då anser jag att man bör vara väldigt ödmjuk och tillmötesgående även inför kritik..

  • Miafia33

    Roisin: Visst man kan inte få alla nöjda, det förstår jag också. Det som är intressant att veta är hur ni har ni gjort bedömningen att majoriteten vill ha det på detta sättet?

  • Miafia33

    Riosin: Tycker du att ni har rimliga konsekvenser om medlemmar får en varning och därav blir av med sin funktion att få skriva anonymt? Tycker du att en avstängning i ett halvår är rimligt för en vuxen människa?

    Och hur har ni kommit fram till den märkliga slutsatsen?

  • Miafia33

    Roisin: Ödmjukhet verkar inte vara din starka sida.
    Det är väldigt viktigt när man har ett företag och är beroende av sina kunder/medlemmar.

  • Miafia33

    Roisin: Kan du svara även svara på hur ni har kommit fram till att majoriteten av medlemmar vill ha alla dessa regler?

    "Extrema sexfrågor som syftar på tekniker och hjälpmedel snarare än samspelet mellan människor hänvisar vi i till sexsajter, frågor av dessa slag kan komma att tas bort om de väcker anstöt."

    Tycker ni verkligen att tekniker och hjälpmedel är extremt? Jag har full förståelse inför att ni inte vill ha cybersex på forumet. Det har jag inte ifrågasatt.

    Drogpropaganda har jag aldrig läst trådar om som sagt. Att däremot sprida direkt fakta är dock en annan sak. Hur kan det uppfattas som förskönande? Om tex en drog har en effekt som kan upplevas som positiv får den personen då inte skriva hur det upplevs? Därav att jag skrev att det finns begränsningar. Regler är en form utav begränsningar, det kan du väl ändå inte säga emot?

    Det är inte dessa ämnen i sig som intresserar mig personligen men eftersom dom står med bland reglerna så reagerar jag och även andra.

  • Miafia33

    Riosin: Var har jag kritiserat dig som person?

    Av dina inlägg att döma som blanda annat i tråden tycker jag inte att du verkar ödmjuk i ditt sätt att svara. Det är min åsikt som jag har rätt till.

    Jag bestämmer inte hur du ska uttrycka dig, jag ger dig mitt synsätt på vissa saker. Jag anser att du och den övriga ledningen bör vara mer ödmjuka inför medlemmaras åsikter och kritik.

    Och kritik kommer jag med när jag anser att något är tokigt. Du kan välja att ta det personligt eller ej, så länge jag inte är otrevlig mot dig vilket jag inte är.

    Var tycker du att jag inte har skiljt på dig som person och på dig som medarbetare på forumet?

    Jag sitter inte heller här och kräver några svar, du skriver väl här av egen fri vilja hoppas jag

    Och det är positivt att du svarar tycker jag.

  • Miafia33

    Roisin: Jag skrev så här: "Ödmjukhet verkar inte vara din starka sida."

    Varför tar du det så personligt? Du skriver ofta att man ska skilja på dig som person och på dig som medarbetare.
    Hur ska man då skriva för att göra dig nöjd menar du?

    Om jag tycker att du inte verkar vara ödmjuk ska jag låta bli att skriva det då för att du kan ta illa upp och ta det personligt?

  • Miafia33

    Riosin: Å andra sidan är vi inte väldigt ot här nu? Du leder själv gärna in diskussionen på din person, det är inte fösta gången. Jag tycker att du verkar ha svårt för att ta kritik...

  • Miafia33

    Riosin: Du behöver inte svara, det är inget jag kräver. Det uppskattas däremot och det är just reglerna som jag hade diskuterat.

    Det blir jobbigt att svara om jag ska behöva fråga om det är Roisin som person eller Roisin medarbetare som svarar. Jag håller inte med dig om att jag diskuterar ovidkommande saker om dig. Jag skrev endast att inte uppfattar dig eller rättare sagt dina inlää som ödmjuk med tanken på vissa svar du har gett..Det är trots allt du själv som har svarat och inte ngn annan.

    Att du nu skriver att jag inte får ställa fler frågor riktade till mig tycker jag är lite märkligt. För du väljer själv att svara här just ang reglerna som är huvudämnet. Och det är inte första gången du gör en höna av en fjäder när det riktas kritik mot ngt av dina inlägg.

    Jag har svårt att förstå hur du kan ta ett inlägg så personligt..Det är dessutom mitt eget val om jag skulle välja att fråga dig ang reglerna. Det är inget som du kan styra över. Du kan däremot välja att inte svara och det är helt ok..

  • Miafia33

    Det är märkligt att du väljer att svara på att du tycker att jag kritiserar dig som person som du ser det istället för att svara på mina frågor om reglerna bland annat. Du riktar det själv mot din person som du sedan skriver att du inte vill diskutera.

    Jag skulle som sagt gärna vilja veta hur ni, på redaktionen alltså har kommit fram till slutsatsen att de flesta medlemmar vill ha just dessa regler.
    Men det kanske är ngn annan på redaktionen som har lust och att svara på det..

  • Miafia33

    Nu är det bedtime för mig, sov gott på er

Svar på tråden Forumregler ändringar i fetstil