pergotime fråga?har ni fått missfall när ni ätit pergotime?
undrar om det är större risk att få missfall av pergotime?
precis fått missfall,åt pergotime blev gravid första försöket.
undrar om det är större risk att få missfall av pergotime?
precis fått missfall,åt pergotime blev gravid första försöket.
Nej, bara när jag INTE ätit det.
Angående ökad risk för MF med PCO/PCO-S har jag lite intressant fakta i min blogg för den som är intresserad, som pekar på att det INTE innebär någon ökad missfallsrisk att ha PCO/PCO-S.
Linis: Det verkar vara individuellt hur känslig man är.
Varför tar du Pergo om du har egen ÄL?
Peki: Jag har ingen egen ÄL i vanliga fall, men enligt läkaren KAN man få en eller ett par spontana ÄL efter mf. Om kroppen har fattat galoppen, liksom.
Då kanske det är mindre risk för mf om man blir gravid på en spontan ÄL, även om risken för mf är högre om man blir gravid igen direkt?
Läs i min blogg, där finns vetenskapliga fakta.
Linis: Är det verkligen högre risk för mf om man nyss har haft det? Det måste väl bero på orsaken till mf.
När det gäller att få till egen ÄL så kan vissa även få det cyklerna efter bergobehandlingen. Det tar flera månader innan hormonerna går ur kroppen sas. Det är väldigt bra m man råkar tillhöra de personer som får ogenomträngligt sekret av Pergo. Fast det gäller antagligen inte dig, eftersom du faktiskt har blivit gravid.
Peki: Ja, det borde bero på orsaken. Men den vet man ju tyvärr inte. Är den hormonell (det jag är orolig för) kanske risken är större att det händer igen. Men berodde det på knasigt ägg eller spermie speler det nog ingen roll.
Hade tänkt testa en månad utan pergo för att kolla om det blev nån ÄL, men då blev jag ju gravid i stället... Hoppas därför på underverk nu efter mf.
Jag fick myyyycket ÄL-sekret med pergon så den biten var det inget fel på...
Har blivit gravid två gånger med pergo o ej fått MF hitills (är i v 24 med andra barnet)..
Att tänka på ang ÄL-sekret är att det beror på höjning av vissa hormoner, alltså betyder det bara att ett ägg är moget, inte detsamma som att man HAR ägglossning. Jag hade det typiska ÄL-sekretet varje månad, ingen ägglossning...
Kickan 84 skrev 2007-09-04 16:37:59 följande: