Inlägg från: BonniMix |Visa alla inlägg
  • BonniMix

Gå ner 4-7kg i v med hemmalagad soppa? Fungerar den? Ska vi hjälpas åt? :-)

Hakar på, gick också upp 35 kg... Ammar än, har en dotter på 6 mån..
    vill så gärna gå tillbaka tills 80 kg, som jag vägde under graviditeten.
    Väger nu 106 kg..Gick också upp 35 kg förra gången men de kilona försvann efter 1 och halvt år,, det känns svårare att gå ner i vikt den här gången..Har en treåring att tänka på, så inte lika lätt att gå ut och promenera 1 mil dagligen med vagn som det var förr, vart ska jag göra mig av med edvin under tiden..
    vill så gärna gå ner! Vill få tillbaka den orken!

• BonniMix

Jag tänkte vänta med "ordet" banta - utan försöker tänka mig för vad jag käkar tills jag slutat amma.. så nu har jag förbjudit mig själv att äta efter klockan 18, om jag är alltför hungrig så får det bli nån frukt för att stilla den värsta hungern.. Tänker försöka amma ganska länge, det ska väl få oss att gå ner i vikt lättare.Tänker iallafall amma minst ett halvår till.
    Och max 2 mackor till frukost + sockerfri musli och mjölk till frukost idag.. det är lätt hänt at jag slänger i mig nåt onyttigt, men ska verkligen FÖRSÖKA, jag tror det är det bästa sättet för mig att gå ner, är att låta bli de onödiga sakerna. visst kan man unna sig något men men, tänka på kalorierna, om det verkligen är värt för tillfället eller inte.

• BonniMix

Förresten är ganska stolt över mig själv idag, det blev ju ett besök på pizzerian idag, och hade det varit för en vecka sen så hade jag ätit upp hela pizzan, MEN, idag åt jag bara halva pizzan och bad om att få en pizzakartong så jag kunde ta med den andra halvan och ge min sambo.. (han är jättesmal så det är tur man har honom så jag kan ge honom det som blir för mycket för mig).Och jag kunde motstå frestelsen att äta upp pizzan med tanken på att han skulle bli hemskt glad för att få pizzan när han kom hem från jobbet...Min syrra skämdes ögonen ur sig när jag bad om pizzakartongen.. SNIKET tyckte hon.. Jaja, det har hon rätt i men men.. då hade man ju ätit kanske en fjrdedel till på pizzan, och inte lönt att ta hem det som är kvar på pizzan.

• BonniMix

Pappa försökte banta genom att BARA äta bananer! i yngre dar,innan han blev pappa till mig.. detta resulterade i att han fortfaraande är fet och tå¨l inte doften av bananer.. Mina barn får inte ens äta bananer i närheten av honom..

Svar på tråden Gå ner 4-7kg i v med hemmalagad soppa? Fungerar den? Ska vi hjälpas åt? :-)