• Spegel

Gå ner 4-7kg i v med hemmalagad soppa? Fungerar den? Ska vi hjälpas åt? :-)

Alltså det här receptet på soppan. Är det för hela dagen eller är det för en måltid? *blir lite smått intresserad*

• Spegel

Håller soppan länge i kylen eller? Ni säger att det blir ganska mycket soppa...?

• Spegel

Hur är det som med att äta på kvällarna? "Får" man krypa upp i soffan med en skål soppa framför tvn eller är det "inte äta efter kl 18" som gäller?

• Spegel

funderar oxå på frukosten.. är det soppan som gäller då...usch lockar inte inte speciellt..=((

Tyckte soppan var god iaf.

• Spegel

Nu har man kört i 1½ dygn och ja.. det går faktiskt över förväntan. Visst längtar man efter allt sött men vad tusan. Svårast hittilds är när det är dags för övriga familjen att äta middag... du hungrar magen rejält...

Motionerar ni nånting?

• Spegel

Natalejjis: Promenerar raskt i 45 minuter 2 ggr om dagen. Har gjort det i en vecka nu och det känns faktiskt riktigt bra. Så avslutar jag med 10 min på orbitreken..=)

Var och handlade till familjen idag och det var jobbigt....överallt fanns det en massa gott som bara ville bosätta sig i min mage... men jag höll ut..=)

• Spegel

Dag 3 ble inte som jag tänkt det. Vaknade med att spy och har legat fram till nu. Har tvingat i mig ett äpple oc ett glas vatten. Ingen motion idag heller...

Så nu undrar man om det är omställningen som gjort detta eller om man helt enkelt haft oturen att bli sjuk så lämpligt..=/

Hur som helst visade vågen på -2 kg i morse. Så forsätta kommer jag att göra....

• Spegel

Hej hej! Efter gårdagens känslor i kroppen kliver jag av soppdieten. Igår när illamåendet släppte var det dags för middag för övriga familjen. Jag hade bestämt mig för soppan..men spydde av bara tanken på den (och då tycker jag endå at den är rätt god) Så ja..jag åt med familjen och efter det var alla kräk känslor totalt borta. Fick en läskig huvudvärk på eftermiddan men den botade jag med prommenad på kvällen..

Så som sagt nu satsar jag på att äta sundare istället och motionera mycket. Tror i slutändan att det e sant som dem säger om motion och bra kost. För det kan ju inte vara meningen att man ska spy och må dåligt under dieten?

Vågar inte väga mig iaf sen jag åt middag igår... mina -2 kilo lär nog ha kommit tillbaka igen. Men bort ska dem för nu blir det äta mindre och oftare och gå ut och gå jämt..=)

Hoppas det går bättre för er med soppan..

Svar på tråden Gå ner 4-7kg i v med hemmalagad soppa? Fungerar den? Ska vi hjälpas åt? :-)