• Smajla
    MariaV skrev 2007-10-18 20:44:38 följande:
    Hej tjejer, både nya och gamla rävar Ville bara säga att jag lever och ser fram emot att hinna med denna tråd igen(har precis skrivit klart mitt sista examinationarbete som ska in under mina praktikveckor)Vad fint ni har pysslat! Är väldigt avis, själv försöker jag hinna med lite virkande när det går.Jag vill gärna komma in på era sidor. Ni som tycker jag är välkommen får gärna lägga till mig i era adresslistor.Kram!
    välkommen åter!
    nublu skrev 2007-10-18 21:34:16 följande:
    Nytt igen i nublusblogg.blogspot.com
    grattis till öppnandet!
    Kajsa M skrev 2007-10-18 21:52:05 följande:
    Min julgransmatta är klar! Det blev den bruna kanten! *F'låt*
    det blev riktigt fin!
    Värsta Supermamman skrev 2007-10-18 21:56:37 följande:
    Hjälp mig välja.. *beslutsångest* Min syster har lovat att köpa hem bokstäver till mig. Men vad ska det stå?1) ec1.images-amazon.com/images/I/318yDITuGEL._S...2) ec1.images-amazon.com/images/I/31SC9P7opYL._S...3) ec1.images-amazon.com/images/I/314p-cerNDL._S...4) g-ec2.images-amazon.com/images/I/41D5l6fGb7L....Blir tokig jag vill ju ha alla!"!nubulu: Vad kul att du har kommit igång. Jag har bestämt mig för att maken ska få ta hand om mina kort ett tag. Jag kan inte riktigt lita på mig själv när det gäller shopping
    dream eller family tycker jag! family på en lång tavellist med svarta ramar med foton på familjen vore supersnyggt!
    JeaJea skrev 2007-10-18 22:25:32 följande:
    Hej allihop!Nublu, Grattis och stort lycka till! Det är så kul att se vad andra väljer, vi har ju samma leverantörer, men vissa saker har jag inte ens sett. Kajsa och VSM, jättefina mattor - Ge hit!Emmasa Grattis, visst är det en härlig känsla att få veta lite mer om vem det är därinne.Sen tack för påminnelsen Mimma och Julia, jag skulle ju visa Annelies tygtårtor och bakelser. Hon har varit en del i tidningen så jag kanske kan hitta någon bild. Ang. jobb så går min man allt mellan 05 och 07.30 (oftast 06) hämtar barnen 16.30 och så kommer jag hem mellan 19 och 20, vid högtider eller annat ca 23, några de värsta dagarna jobbar jag ca 8.30-04. (dagarna innan jul och påsk t.ex.) Jag jobbar alla dagar utom söndagar men har öppet alla helgdagar jul och påsk, farsdag och morsdag till 16. Ska man köpa blommor i Danmark så öppnar de kl 05 och stänger kl 09. Så det får man göra innan man öppnar. Tur man har världens roligaste jobb, för tiderna är verkligen inget att hänga i julgranen.Hur gick det med Vit jul, fick du den Smajla? Agnes72 kom in och visade den idag, hade så höga förväntningar, men blev mest sugen på recepten. Det i slutet var fint med korten fast de finns i en bok som heter smucke kort. Ska låna den på bibblan.
    nä, bevare mig väl vad dyr den blev. som tur var så fick jag den inte, ångrade mitt högsta bud men som tur var så gick det ju mig förbi.
  • Smajla
    Brunnsbo skrev 2007-10-18 23:03:09 följande:
    jag är också sugen på en till. har två underbara tjejer en som är 6 och en 4 men vill nog vänta lite till. låter bra med 7 år emellan!nu när vi börjar få iordning på huset vill vi passa på och njuta av varandra ett tag. och vara med barnen.sambon jobbar heltid men börjar tidigt på mornarna och är alltid hemma till halv 5, det är skönt. förut jobbade han skift och då såg vi inte mkt av varandra. ja - nu snickrar han ju mest förstås. jag jobbar inte fulltid efter "en rakt in i väggen upplevelse" men hoppas snart kunna gå upp i tid.har ni några förslag på inredningsaffärer i närheten av göteborg som man inte får missa?
    kika in i www.familjeliv.se/Forum-5-87/m26027515.html
    malins79 skrev 2007-10-19 07:44:38 följande:
    God morgon!Här vaknade Jacob kl 05 men så somnade han kl 17.40 igår.Han somnade igen kl 07 och då vaknade Saga.Jag gjorde en liten beställning på Nublu.se idag på morgonen. Fler som beställt därifrån?Jag beställde Ornament JulAdventssiffror och en stor kronakunga.
    ja, jag beställde också lite grann till jul..
    Fotograf Karlander skrev 2007-10-19 12:12:17 följande:
    God Midda*pust* vilken Morgon....Jonathan fick feber i går...sen blev den högre o högre Han fick febernedsättande o sen i natt vaknade han Kok het...fick en ny pilla sen i morse när vi sov så låg han mellan oss...så bara skrek han rakt ut o sen Feberkrampa han Igen..4:e gången nu...Det är så Jobbigt...man blir så lessen och rädd...Han fick stesolid men han kom inte tillbaka till oss..så det blev ifart in med Ambulans....Öroninflammation o början till Mul & Klövsjukan i halsen....Att det aldrig kan ta slut....Han får ju aldrig vara frisk den lilla grabben.....I morgon
    stackars liten..
    Peak skrev 2007-10-19 12:41:26 följande:
    ja jag får väl göra det Jag VILL ju!Nu har jag en massa nya bilder på mitt pyssel bl.a från igår! (lite idag) i bloggen! Välkomna!Smakprov:
    å vad snyggt!
    Fotograf Karlander skrev 2007-10-19 12:44:18 följande:
    Ja det är jätte otäckt.... Lilla Johanna dog 6 dagar gammal av blodförgiftning,koliebakterie & Lunginflammation.... Kram ♥
    beklagar verkligen, vad hemskt..
  • Smajla
    Kajsa M skrev 2007-10-19 17:07:00 följande:
    En liten strut, dock ej så julig...
    å vad fin!
    LCroft skrev 2007-10-19 17:17:13 följande:
    Kajsa jättefin! Jag har varit en härmapa utan dess like idag, förlåt juliah! Såna har jag gjort:
    ååå vad fina!
    Kajsa M skrev 2007-10-19 17:38:52 följande:
    Hörru du Gemelli! släpp in mig genast! *tittar med mina stränga lärarögon*
    och mig med!
  • Smajla
    Brunnsbo skrev 2007-10-19 18:21:46 följande:
    idag har jag haft kompisar här med deras barn. 2 mammor och 5 barn plus mina två. är helt slut. de röjer ju så jag blir alldeles trött.så fort de kom innanför dörren gick de upp på barnrummen och drog fram allt man kunde dra fram. min dotter hade byggt lego borgar och de va alldeles kraschade.sen när dom va klara med det drog de ut i lekstugan och slängde bokstavligt talat ut allt som gick att kasta ut genom fönstret på lekstugan.jag hade aldrig accepterat att mina barn gjorde så hemma hos någon annan. dom fick städa upp efter sig men dotterns lego är ju svårt att bygga upp igen. hon blev jätteledsen. tappar lusten att bjuda hem folk. ska man behöva ta undan det man är rädd om? vet att det bara är barn och känner mig just nu som elaka häxan... medans mammorna typ inte säjer något. ursäkta det tråkiga inlägget men jag är så trött att jag bara vill gråta.
    Ursäkta ordvalet men vilka ouppfostrade skitungar! Förvånad
  • Smajla
    Anton2005 skrev 2007-10-19 18:13:39 följande:
    wweeeiii nu har julnummret av drömhem och trädgår kommit
    fick min igår, har redan bläddrat lite, såå mysigt med jul
  • Smajla
    juliah skrev 2007-10-19 18:43:29 följande:
    mimmi, åå, bilder tack!lcroft, å så fina de blev, vita och tjusiga! Mina är liksom "smutsiga" i färgen
    julia, det är de inte alls! smutsiga alltså..
Svar på tråden Vita hem del 5