• Smajla
    Anton2005 skrev 2007-10-17 14:08:00 följande:
    Va roligt med bilderna, förstår att du är glad...jätte fint
    tack!
    Kajsa M skrev 2007-10-17 14:16:13 följande:
    hmmm....Ja jag har då svårt att bestämma mig. Får väl gå och kika lite då och då ...Har uppdaterat mitt galleri med lite hallbilder. Har sytt en dyna med tyg från stoff och stil idag.
    jättesnygg dyna, vad duktig du är på att sy!
    Camilla R skrev 2007-10-17 14:50:59 följande:
    Vad kul!! Ditt vacka sovrum har jag kikat in på flera gånger.
    tack snälla!
  • Smajla
    juliah skrev 2007-10-17 16:19:37 följande:
    Hjälp, min nuvarande tvättstuga är invaderad! Har inte tvättat sen i fredags, nu låg ett täcke av musbajs över alltsammans, de har dessutom tagit sönder mina fina brunvitrandiga påslakan. Gissa om jag längtar till en varm och musfri tvättstuga?Hoppas maken är införstådd med att det betyder nya påslakan
    Ajaj, vad trist, usch för möss!
    Smultron och glass skrev 2007-10-17 16:40:37 följande:
    Helt OT, men en av mina kollegor har glömt bort vilken kemtvätt han lämnade in sina kläder hos. Han har nog inte alla hemma...
    Skrattande
    Kajsa M skrev 2007-10-17 17:02:15 följande:
    Alltså, snart får det bli randigt!Att det skulle bli så olika svar det kunde jag inte ana. Jaha... vems linje ska jag gå på? Antar att jag får ta och bestämma mig nu. Kanske till och med ska fråga maken om smakråd! Tack snälla du!
    Om du lutar åt vitt, efter vad jag förstår (?) så tycker jag du ska gå på det! Känn efter vilket du helst vill ha!
  • Smajla
    malins79 skrev 2007-10-17 17:27:47 följande:
    Tack, då kankse man ska mejla dom och beställa om man vill ha något. Jag vill ha sängborden med kryss. ÄR du fortfarande nöjd med dem, har dom spruckit?
    Ja, gör det! Våra har inte spruckit och vi köpte dem för över ett år sedan. Är så otroligt nöjd med dem! Så jag kan verkligen rekommendera ett köp!
    Kajsa M skrev 2007-10-17 19:09:32 följande:
    Hjärtanen är på plats så nu är det bara kanten kvar. Imorgon borde jag ha bestämt mig och sytt fast det sista kantbandet.
    Kajsa - se till att det blir brunt! SkrattandeFlört
  • Smajla
    Jezzika skrev 2007-10-17 19:45:16 följande:
    jag är lite sugen på att tova några hjärtan. Använder ni ull från Panduro? Hur mycket går det åt....ser att de säljer i 200grams paket.Vad är adressen til er swap? Vill få lite inspiration från ert pyssel!
    Vi finns i Värsta Supermammans blogg!
    malins79 skrev 2007-10-17 19:57:07 följande:
    Smajla, jag får visa maken när han kommer hem. Det är inte säkert han gillar dem, men han har börjat lära sig att säga "du vet bäst" när det gäller inredningsköp.
    Hoppas att maken gillar dem!
    jezzzica skrev 2007-10-17 20:18:23 följande:
    hallå...får jag också vara med hos er? Jag älskar att kika in hos er och beundra era vackra hem för inspiration ju... Hade det inte varit för er så hade mitt hem fortfarande dominerats av ek!
    Självklart är du också välkommen!
    MildaMaränger skrev 2007-10-17 20:23:36 följande:
    Jag mår underbart! För första gången på månader så känner jag mig äkta glad
    Så glad för er skull gumman!
  • Smajla
    emmasa skrev 2007-10-17 21:50:47 följande:
    Var på ultraljud i dag och min mage huserar en liten tjej Så perfekt...lillesyster och storebror. Äntligen får jag köpa denna tapeten
    vad härligt, grattis till lillan!
  • Smajla
    juliah skrev 2007-10-18 07:38:47 följande:
    juliasvitadrommar.blogspot.com/Här var det nytt!
    Längtar tills jag får en massa swappresenter, dina strutar är ju underbara!
    Gullfina skrev 2007-10-18 07:46:39 följande:
    Nya gardiner hemmapalandet.blogspot.com
    Vackra gardiner!
    lasseliten skrev 2007-10-18 08:37:16 följande:
    Mimma - det blir en dalahäst a `la me and my home... Du vet, platt häst med tapet på...
    15 st men inte en till sig själv utan 15 stycken till oss andra, vi är 16 pers i swapen. Så supervacker häst!
    Karamellfabriken skrev 2007-10-18 08:40:44 följande:
    Bandykillar,Köp Listerine munskölj och gurgla långt ner i halsen. Lovar att halsontet försvinner.Och en gardinfråga också:Är det WILMA från Ikea som många av er härinne har? Är den fin? Har bara sett den på nätet.
    Har Wilma i sovrummet, ser ut såhär; Är jättenöjd med dem!

lillafruluva skrev 2007-10-18 09:54:50 följande:
    Jaha, lyckades städa undan det mesta här hemma igår. Nu fick jag ett sms av mamma som frågade om vi skulle ut och åka igen.. Herregud kvinna, tror du jag är gjord av pengar?? Nädå, jag måste köpa en jacka jag spanat in åt minstingen och nu fick jag massa rabatt så det är väl bara att passa på! Vad fina julgrejer ni gör alihop!! Jag virkade en till liten tomteluva igår, de är enkla och rätt roliga!
    jättesöta!
    Värsta Supermamman skrev 2007-10-18 10:12:01 följande:
    Lillafruluva: Söta!Emmsa: Kul med en dotter *även om jag faktiskt blir lita avundsjuk på alla som för döttrar*Tyckte att jag fick för dåligt med beröm för min matta. Så jag lägger in den direkt i tråden och fiskar efter komplimanger..
    alldeles underbart fin!
    Anton2005 skrev 2007-10-18 10:25:27 följande:
    Har ju hört att ni gillar bilder så jag lägger ut en bild på mitt indiantält som jag sytt, här oxå. Fler bilder finns i min blogg.
    å vad fint! impad!
    Smultron och glass skrev 2007-10-18 10:28:51 följande:
    Åh, nu försvann mitt braiga humör! I huset där jag sitter finns en restaurang på bottenvåningen. Det är något jäkligt fel på ventilationen, för varje förmiddag klockan 10 börjar det lukta matos i vårt rum. Det brukar försvinna efter lunchen, någon gång vid 14, för att sedan börja igen när de förbereder middag vid 16. Det luktar inte mat heller, utan bara det där fettiga stekoset och det är helt fruktansvärt. Jag måste till och med ha parfym på mig på dagarna (vilket jag aldrig har annars) för att kunna lukta på min handled när kväljningarna är nära. Vi har klagat gång på gång, men fastighetsägaren kommer bara med korkade ursäkter.
    usch vad obehagligt..
  • Smajla
    Peak skrev 2007-10-18 11:52:47 följande:
    VSM - jättefin!!! Är så ledsen idag , jag har ju berättat om mitt jobb och min tokiga chef (som f.ö fick sparken efter vi berättat om hur han är) Ringde därför igår chefen över honom för att fråga om man kan se över det här med min tjänst nu. Han säger att han vet att jag fick sluta på fel grunder och att han vet att min chef ljög om mig - antagligen för att rädda sitt eget skinn men ändå ger de mig inte mitt jobb tillbaka, utan de "får se hur det blir längre fram, prio 1 nu är att anställa ny chef!" Usch vad jag är besviken på dem nu!Vad ska jag säga på min nästa anställningsintervju och ska jag behöva ljuga om varför jag slutade? Eller ska jag ha ett glapp på 6 mån i mitt cv - det här känns inte bra!!Nästa fredag ska jag lämna tillbaka datorn/mobilen/bilen (men jag har ju betalat för den hela okt så jag bestrider som det och lämnar den den sista) och då ska jag säga att jag vill ha från honom en orsak till att jag fått sluta och helst på papper eller så får han skriva vad de har gjort! Vad ska jag göra? Den  har förstört så mycket - allt för att rädda sig själv, och de andra som är kvar verkar inte tänka på att jag är en människa, som offras!Jag har inget jobb och har hus på G, sonen får bara vara på dagis 15h/v som dessutom dagis ska bestämma när han får komma! Vet inte om man ska behålla platsen, men tänk om man får ett jobb. Hade ju tjänstebil och sålde vår bil....ingen bil!Usch vad allt känns tungt nu! Är riktigt nere! Trodde ju på detta!sorry OT men det är det enda som går runt i mitt huvud nu - och målandet - ska nog åka till mamma och sy lite, får se om det blir något som jag kan visa upp senare?
    Är du med i facket? Om inte, gå med bums och be dem om hjälp!! Såhär ska det inte få gå till! Styrkekram!!
Svar på tråden Vita hem del 5