Inlägg från: Lillsyrran |Visa alla inlägg
  • Lillsyrran

Vita hem del 5

juliah skrev 2007-10-01 12:20:44 följande:
    Adamama, lycka till med övertalningen (jag lyckades första gången men inte andra)!
    Vilket namn försökte du övertala maken med andra gången? Så Elle var inte ditt förslag då??
  • Lillsyrran
    Adamama skrev 2007-10-01 12:34:25 följande:
    Blev också nyfiken. (Skönt att höra att det är fler par som har olika åsikter. Alla i vår bekantskapskrets verkar tycka helt lika och vi har verkligen olika smak.)
    Vilka namnförslag har ni till lillebror?
  • Lillsyrran
    Adamama skrev 2007-10-01 12:47:06 följande:
    Jag tycker Levi i första hand, Vilmer i andra. Maken tycker Noah, Axel eller Joel. Jag tycker att samtliga hans förslag är fina - speciellt Noah - men jag tycker att de är lite för vanliga. Min man tycker att mina förslag är fina, men alltför ovanliga.
    Jobbigt när man inte tycker lika... vad gäller ovanliga namn så kan man behöva en liten tid på sig för att smaka på namnen och vänja sig vid dem.

Av de namnen du skrev så tycker jag nog bäst om Levi och Joel. Tycker inte att de är så vanliga något av dem. Hoppas att ni kan enas om ett namn til slut, så att bebben slipper heta lillebror resten av livet
  • Lillsyrran

Puh...nu ska vi se om jag kommer ihåg vad jag skulle skriva.

Först vill jag bara säga att alla er som virkar: ♥ JÄTTEFINT!!! ♥ Ni är ju såååå duktiga. Filten var heeeelt underbar Juliah, du har inte funderat på att ta upp beställningar???? Mössan var också jättefin, vem det nu var som hade gjort den.

KRAM

• Lillsyrran
    Adamama Ser att det blev en liten Levi tillslut, så maken fick ge sig då han
  • Lillsyrran

God morgon
    Jag städade igår, så nu är det rent och snyggt i stugan. Nu har jag varit uppe och duschat, innan lilleman vaknar, skönt för då kan mna göra det i lugn och ro. Utanför mitt fönster är himmlen svakt rosafärgad och dimman ligger som en vit skugga över ängarna. Blir nog en fin dag även idag. Åååå vad jag längtar efter ett eget hus......

• Lillsyrran
    LCroft skrev 2007-10-11 07:09:44 följande:
    Godmorgon, Torsdagsstädning här med och så måste jag baka för jag har en känsla av att mamma och pappa dyker in här ikväll, idag fyller jag ju år
    GRATTIS
  • Lillsyrran
    FRÅGA TILL ER ALLA: Hur bor ni?????

°Bor ni i en storstad, i en liten stad, i ett samhälle, i en liten by på landet eller mitt ute skogen?

°Bor ni i lägenhet, i radhus, i stuga, i villa? Hur stor är er bostad? Kvm och antal rum? En eller flera våningar?

°Äger ni er bostad eller hyr ni den?

°Trivs ni med er bostad? Är detta drömstället för er eller har ni en dröm om ett annat boende och i så fall vad?
  • Lillsyrran
    Lillsyrran skrev 2007-10-12 11:33:52 följande:
    FRÅGA TILL ER ALLA: Hur bor ni?????°Bor ni i en storstad, i en liten stad, i ett samhälle, i en liten by på landet eller mitt ute skogen?°Bor ni i lägenhet, i radhus, i stuga, i villa? Hur stor är er bostad? Kvm och antal rum? En eller flera våningar? °Äger ni er bostad eller hyr ni den?°Trivs ni med er bostad? Är detta drömstället för er eller har ni en dröm om ett annat boende och i så fall vad?
    Vi bor i en liten by ute på landet, i ett litet, litet hus som vi hyr (oj, låter visst som "den lilla, lilla gumman"). Det har tre rum och kök.

Vi letar med ljus och lykta efter ett "eget" hus. Drömmer om ett lite större hus än vad vi har nu, trivs bra på landet, men skulle också kunna tänka mig att bo i utkanten av ett samhälle. Kan inte tänka mig att bo i storstan eller i lägenhet, skulle få cellskräck då tror jag.
  • Lillsyrran
    TACK alla som svarat om hur ni bor. Va gulliga ni är ♥ och sååå roligt att läsa!!!
  • Lillsyrran
    Juliah jag kan inte längre besöka dig här på FL, skulle gärna vilja det, då du är en stor inspirationskälla för mig. Förresten hur gick det på dopet??? KRAM
  • Lillsyrran
    juliah skrev 2007-10-15 11:59:21 följande:
    Nu kan du det lillsyrran Dopet gick jättebra, Elle var en solstråle hela dagen och Noell hade mysigt med våra familjer.
    Tack!!! Låter som om ni hade en underbar dag. Hoppas att det kommer lite bilder så småningsom.
  • Lillsyrran
    mimmamum skrev 2007-10-15 13:02:18 följande:
    Nu har jag också låst min sida! Säg till om ni vill bli tillagda i adressboken! lasse, neeej! Usch vad jag lider med er, det är nog ungefär lika roligt som att köpa en ny motor till bilen för 15000! juliah, här ska bakas Kanelbullar och Cupcakes á la Leila, kokostoppar med vit och mörk choklad och en aftereight chokladkaka! Tårtorna beställer jag från ett bageri! Jag måste ju hinna sova också! Smajla, underbar! Jag har redan snott idén!
    Jag vill, jag vill
  • Lillsyrran
    Hej, hej! Skulle också vilja vara med på listan, då ni är stora inspirationskällor till mig. Är inte själv så jätteaktiv i tråden, men jag läser desto mer.  Skulle bli jätteglad om jag fick fortsätta att kika in hos er ibland! Vet att jag redan finns med hos vissa av er.

mölndal
    längtar efter bäbis
    mimmamum
    JeaJea
    Mufflon
    LCroft
    Birks och Kalles mamma
    mimmi006
    Pärla1
    Lillafruluva
    Karamellfabriken
    Smultron och glass
    Anton2005
    Bandykillar
    Peak
    Camilla R
    Smajla
    Rori
    VeroniQa
    kaktus76
    Lasseliten
    Pressan
    LinaoMatilda
    Eddan
    Busan
    Kajsa M
    Morsan Martina
    Jezzika
    Sylt
    malins79
    Ankmor
    Värsta Supermamman
    alfas
    Toola
    Sunna
    MichaelaW
    Knyttis
    Anna2barn
    Hjorthan

Adamama
    Lynn84
    Leeanlej
    Himmelbit
    Vitadrömmar
    korall
    brummelisa72
    Jen05
    Ammi 76
    Lillsyrran
  • Lillsyrran
    Karamellfabriken skrev 2007-10-17 12:11:32 följande:
    Vi gav faktiskt öppna förskolan en chans idag.Inte ett enda av barnen talade svanska så sonen tyckte inte att det var så kul, de kunde ju inte förstå varandra.Vi bor inte i något invandrartätt område men tydligen får invandrarfamiljerna betalt för att gå dit.Inget ont om invandrare, inte alls, men det kändes faktiskt som om vi var lite av "svarta fåret". Inte ett ord svenska.Dessutom blev sonen illa getingstucken i örat så besöket var ingen höjdare precis.Nä, vi håller os nog till kyrkans barnverksamhet istället. Men vi gav det iaf en chans.
    Vi försökte också med öppna förskolan, men vi trivdes inte där, var så jättemycket barn och rörigt och kaotiskt. Så även vi går till kyrkans barnverksamhet istället. Där är det lugnare och en mindre grupp barn. Trivs jättebra där.
  • Lillsyrran

Usch är så velig nu vet inte hur vi ska göra.
    Var och tittade på ett hus i slutet av förra veckan. Huset byggt 1939 var inte ett drömhus, men hade ganska bra potensial för att bli bra efter renovering. Priset var inte speciellt dyrt och det var bergvärme sedan några år tillbaka, så man behöver inte tänka på uppvärmningen. MEN...det ligger inte riktigt där vi hade tänkt oss...suck alltid är det något som brister. Tex. vad gäller barnomsorg så får vi åka åt fel håll eftersom det hör till en annan kommun än den vi jobbar i. Usch nu vet vi inte hur vi ska göra, det är inte priset som styr den här gången utan läget. Va trött jag blir.....

• Lillsyrran
    Karamellfabriken skrev 2007-10-24 12:52:03 följande:
    Lillsyrran,Såhär tänkte vi när vi letade hus:Hellre ett läge som man trivs med än att det är det kompletta drömhuset. Huset kan man alltid ändra och fixa till men läget får man leva med.Mitt råd är att vänta. Förr eller senare dyker det upp.
    Tack för rådet!!!!
  • Lillsyrran
    Juliah här kommer en krya på dig ♥KRAM♥
  • Lillsyrran

Tips, tips, tips!!!

Kika in här på denna sidan www.mininredning.se 
    Det finns mycket inspiration att hämta om man tittar på vänterkanten under Populära taggar och sen klickar på vitt.

Svar på tråden Vita hem del 5