Inlägg från: Sagalin |Visa alla inlägg
  • Sagalin

Vita hem del 5

Jag vill också ha ett torkskåp till vår tvättstuga. Jag har inte kollat utbudet än, så jag tar också tacksamt emot tips.

Karamellfabriken skrev 2007-08-17 09:38:22 följande:
    Tack salmiak, Ja, jag upptäckte också det tunna utbudet av torkskåp.Finns i princip bara tre tillverkare som jag fattar det:Cylinda, Elektrolux och Bosch.Är du nöjd med det ni har? Bullrar det mycket? Du får jättegärna kolla märket om du har lust ! 
  • Sagalin

Nu har jag varit hos tandläkaren, 400kr. Men det är ju tur att man går en gång om året så att det inte hinner blir några större angrepp på tänderna. Jag hade början till ett litet hål så han flourlackade. Det har jag nog inte gjort sen mellanstadiet, undrar om jag slipper borsta tänderna ikväll

• Sagalin

Jag tycker det var fint innan med när du använde lite färg i dina texter. Du kan ha vilket som.

mimmamum skrev 2007-08-17 09:22:46 följande:
    Har gjort om layouten i min blogg lite efter mina nattliga drömmar, vill ha det mer avskalat! Vad tycker ni? Var det bättre förr?
  • Sagalin

Svårt, kan du inte bara sätta nån tapetvåd på en vägg. Min syster gjorde så på sina barn rum, blev snyggt. Då räcker 1 rulle.

nublu skrev 2007-08-17 09:58:04 följande:
    Jag behöver hjälp girls! Kolla på nublusblogg.blogspot.com och säg vad ni tycker och kom med förslag! Please!
  • Sagalin

hur gammal är sonen?
    Några döskallar skulle aldrig Jacob få ha på väggarna. Möjligtvis nån tavla eller kudde men inte på väggen.

nublu skrev 2007-08-17 10:10:05 följande:
    Malin: Det går åt två rullar till en fondvägg. Det stora problemet är väl vilken tapet och stil det ska vara i rummet. Vitt och blått är ju fräscht och klassiskt och jag är rädd att jag/vi kommer att tröttna på dödskallarna.
  • Sagalin

Men jag tror inte han vill ha döskallar om nåt år, försök få honom på andra tankar. Nalle Puh är kanske inget en 6åring vill ha men han behöver inte ta det som ligger längst i från bebisgullig som Nalle Puh

nublu skrev 2007-08-17 10:16:00 följande:
    Malin: Han fyller 6 i slutet av september. Börjar bli stora killen så igår åkte de gula tapeterna och bården med Nalle Puh ut.
  • Sagalin

Om man letar efter en inredningsblogg med ett visst koncept tex lantlig eller New England inredning måste man googla eller hur gör man?

• Sagalin

Vi har en mellanbrun skinnsoffa som vi ärvde när vi flyttade hit i vårt stora rum. Den är dansk så formen är väl inget fel på men det är ju inte det jag drömmer om. Men den får hänga med ett tag till när barnen är små och vi har hund. Vi äter en hel del i den. (Vår nya vita Ektorp står uppe och den får man inte äta i
    ) Om man vill ha in lite NewEngland i det rummet vilken typ av kuddar ska man ha då och vilken färg? Vi ska ha ett vitt soffbord till, som Marcus håller på att måla.

• Sagalin

Kan man måla teglet runt en öppen spis eller ser det konstigt ut? Jag skulle vilja måla vår vit. Vi använder inte den idag då den inte är funktinsduglig. Vi skulle behöva sätta in en kasett, nu tänder jag lite värmeljus på en ljuslagg eller blockljus.

• Sagalin

Klara man av det själv eller behöver man anlita någon?

LCroft skrev 2007-08-17 13:45:41 följande:
    Man kan måla men då skulle jag hellre lägga puts som vi gjorde runt vår vedspis i köket, jag tycker så om puts!
Svar på tråden Vita hem del 5