Inlägg från: Sagalin |Visa alla inlägg
  • Sagalin

Vita hem del 5

Jag har svårt att hålla mig till en "vit" stil, men mitt mål att att försöka hålla mig till en stil i varje rum. Om vi sätter upp liggande råspont i tv-rummet blir det lite skärgårdgård/New England, sovrummet lite romantiskt med en spegeldörr som sänggavel, vita pottskåp och ett vitt gustavianskt linneskåp.
    I hallen vill jag har upp "vanlig" pärlspont från panleskivan så där blir det väl lite lantligt.

• Sagalin

Jag har oftst Jacob 3,5 månad vid bröstet när jag sitter här dagtid och då skriver jag inte speciellt mycket utan läser ikapp och föröker lägga in nån kommentar oftast "vad fint!" jag kan inte skriva så bra samtidigt när jag ammar eller försöker söva Jacob.

lasseliten skrev 2007-08-16 20:42:22 följande:
    vi är som ett väloljat lok här inne - för det mesta.... Sen är det svårt det där med att säga precis det man tycker. Det är lättare i "vanliga" samtal. Här kan det lätt bli fel, man skriver om varandra osv ...väljer oftast att inte skriva om det är nått som inte passar mig i smaken, eller välja mina ord så gott det går (med en 1-åring på armen)  
  • Sagalin

näe, men däremot har jag ibland haft svårt att se en del bilder.

Smajla skrev 2007-08-16 20:57:17 följande:
    Är det bara jag som har problem med FL? Vet inte hur många gånger jag fått skriva om mitt inlägg för att sidan inte kan laddas så därför kommer mina kommentarer betydligt senare än vad som var tänkt. Får ju skriva om dem hela tiden men denna gång ska jag komma ihåg att kopiera det innan jag postar..
  • Sagalin

Hmm, jag skulle vilja måla över Sagas ljusgrönrandiga tapeter men grönt är hennes älsklingsfärg så det känns lite grymt.

Hon har inte valt tapeterna själv utan vi satte upp dem för fem år sen (hon är tre år) innan jag förstod att jag gillade vitt.

nublu skrev 2007-08-16 20:52:13 följande:
    Jezzika: Inte i min blogg iaf. Skulle jag plocka undan allt och styla så skulle jag inte hinna fota alls. Det där med barnrum är lite roligt. Jag brukar småle ibland när jag ser gulliga bebisrum och tänka vilken chock föräldrarna ska få när barnen blir större. Tänk er Bratzpåslakan eller Bioniclerobotar. Hur förhåller man sig som "vit" förälder till sådant? "Visst barn lilla, du får ditt Bratzpåslakan men mamma vill att du har det här GreenGatelapptäcket över när mammas vänner kommer, annars kan de tro att vi är WT."
  • Sagalin

Inte för att jag vill dra ut på diskussionen men jag fattade det som att Juliah hade hittat en blogg som passade hennes inredningsstil, och hon skulle vilja ha så hemma.
    Du skriver att du inte vill vara här längre för att du inte är lika exalterad som "ni är" vilket borde syfta på Juliah, det är väl klart att hon blir ledsen när någon vill lämna denna tråd för att hon hittat en blogg med den inredningsstil hon gillar. Även Juliah måste väl ha ett inspirationshem att härma efter (för jag härmar och knycker ideér från väldigt många här )

• Sagalin

Näe nu ska jag läsa ut min bok, "på det fjärde ska det ske" av Kajsa Ingmarsson, den är lite smårolig

• Sagalin

Näe, den har jag inte läst, ska nog göra det. Men jag har två pocket som väntar på att bli lästa först.

NyfikenRosa skrev 2007-08-16 22:51:53 följande:
    malins79har du läst små citroner gula? också bra! jag vet massor av bra böcker i samma stil.. bara säga till om du vill ha tips..
  • Sagalin

Ang Kitchen Aid, kan man använda den till att göra julkorv eller måste man ha en gammal hederlig matberedare till det?

• Sagalin

Vad bra, för visserligen gör man ju bra korv en gång om året och då har jag fått åka hem till mamma men när man har bran själv kan det vara kul att kunna göra det själv hemma. Jag vill nog ha en Kitchen Aid i 30-års present, fyller inte det förrän mars -09 men det gäller att vara ute i god tid så att maken kan börja spara

mimmamum skrev 2007-08-17 08:30:36 följande:
    malin, vi har en kitchen aid! Om man vill göra korv får man köpa lite extra tillbehör, men det finns ett uttag till det frampå maskinen!
Svar på tråden Vita hem del 5