Inlägg från: knyttis |Visa alla inlägg
  • knyttis

Vita hem del 5

Smajla - Vad fina saker du fyndat - alltid lika kul med nytt! Behöver också en papperskorg till arbetsrummet - den du hittat var en het kandidat!

• knyttis
    Kajsa M skrev 2007-10-06 21:40:07 följande:
    SmajlaÅhhh vilka fina saker du har fått tag i! Vilka fynd!Sitter här hos svärföräldrarna och dottern har äntligen blivit av med febern. Exakt 3 dygn och nu är hon helt prickig. Låter ju precis som 3-dagars. Men det har hon ju redan haft. Blir man inte immun mot det? Någon som vet? Helt OT, ursäkta. Men jag tänkte att det finns flera småbarnsmammor här...
    Jag har hört att man kan ha de fler gånger av en väninna tidigare... men hur och varför vet jag ej...
  • knyttis
    malins79 skrev 2007-10-06 21:41:36 följande:
    TACK!!! Klart jag visste att jag hade rätt Jag tänker måla om i hallen oavsett vad han säger, jag får passa på om han reser bort nån dag.
    Gör det!
  • knyttis

Bea - Lycka till med målandet! Härligt i bloggen!

Juliah - Läste dit inlägg högt för maken för jag tyckte det lät så otäckt... Vad skönt att ni klarade er och att de inte kom in i huset där dina skyddslingar finns  Vet du i Finland syr de in alla om de tar fast en bil och samtliga är på onyktra, spelar ingen roll om de inte vet vem som kört enligt maken! Alla åker in...  De ju fasansfullt att inte polisen kan hjälpa oss civila i såna lägen...då känns det lite som att vad har vi vanligt folk för nytta av dem då? Kram och hoppas minnet av nattens händelser bleknar snabbt! Larm låter vettigt om ni har kångt till grannar

• knyttis

lasse -Roligt att ni fått lite egen tid på tumis! Vi saknar det verkligen då vi har föräldrar och svärföräldrar i Finland...

• knyttis
    Rori skrev 2007-10-07 18:04:44 följande:
    Ja en rikti skitkärring!!(ursäkta språket) men jag blir så arg på orättvisheter!!Så jag gick därifrån!
    I Vasa är det vanliga HH.

Stackars dig, vad dum hon var med dig! Bottnar i egen osäkerhet de vet du eller hur! Har stött på samma sak så många gånger i Vasa.... Trist! Det är deras problem inte mitt/vårt. Jag kan prata finska men prövar alltid först med Svenska så de märker att det finns ett behov av att lära sig.... KRAM

Söt lampskärm fick du i alla fall!
  • knyttis
    Beatrize74 skrev 2007-10-07 21:20:35 följande:
    Men tjejer...det känns faktiskt lite skönt ändå att veta att vi är några stycken här inne som känner samma sak. Alla är på väg till sitt "perfekta hem", men vi har bara lite längre att gå. Kanske på grund av att vi tagit lite fler omvägar i vårt liv, att vi inte vetat tidigare vilken väg och att vi kanske har lite mer hinder på vår väg (ekonomi, makar, tid, inbyggd känsla etc.) som gör att det tar lite längre tid. Men ingen kommer någonsin bli helt klar och våra hem blir sakta men säkert till ställen där vi känner oss mer och mer hemma.
    Instämmer med dina tankar - Amen!

Adamama - Snyggt gjort med pallen, innovativ idé!

Mimmi - Jag vill också kunna kika in till dig
  • knyttis
    juliah skrev 2007-10-08 21:30:58 följande:
    Himmelbit, hihi tack! Det vore verkligen något det.Är det någon som vet var jag kan få tag i sådant band jag har runt filten. Det jag använde kommer från Coops julsortiment från förra året men nu tog det ju slut. Vill ha mer!
    Jag köpte sådant i rödrutigt på Panduro för ngr veckor sedan, de har ju beställning via nätet också Kolla där!
  • knyttis

Juliah - Glömde supersöt filt du gjort! Virkad med kärlek - syns långa vägar!

• knyttis

Är aldeles för trött för att gå igenom dagens skörd av inlägg. Har haft en lång dag med massor av patienter. Har så ont i handen så ngt virkande blir de inte för mig, trist för känner mig verkligen motiverad att prova Får njuta av era fina alster istället - ögonfröjd!

Svar på tråden Vita hem del 5