Inlägg från: knyttis |Visa alla inlägg
  • knyttis

Vita hem del 5

Juliah- har inte läst allt än leker med William emellanåt om du skulle ha skrivit ngt förslag innan.
    Har du ngt förslag på snygg lite retro kaffebryggare? Vår brann igår 2år gammal Braun...
  • knyttis
    gemelli skrev 2007-09-27 08:56:43 följande:
    Apropå Himla,Någon som varit på deras utförsäljningar någon gång?Dom har en vecka 41 i deras outlet butik vid gärdet, torsdag-fredag HÖSTENS UTFÖRSÄLJNING I STOCKHOLM Öppettider:Vecka 41, tor - fre, kl. 11-18, lör - sön, kl. 11-16 Adress:Outletbutiken, Öregrundsgatan 3T-bana Gärdet, uppgång Värtan
    På samma gata har jag bott men då var det skoutförsäljning i den lokalen. Lokalen är stor så de rymms ett och annat att fynda! De brukar vara massor med folk när de öppnar så ett tips åk när de öppnar om du vill hitta ngt...nu var det i.o f italienska skor på den tiden men Ö-malmborna brukar vara på hugget
  • knyttis
    Smultron och glass skrev 2007-09-27 10:44:57 följande:
    Knyttis: Vilken fin!
    Tack GladKyss!
    Neeemi skrev 2007-09-27 11:11:09 följande:
    Nu har vi ÄNTLIGEN fått nyckeln till vår nya lägenhet. Så nu ska det inredas, tack till alla som stått ut med mitt snokande på era sidor Men ni har d ju så vackert.Jag kommer att få ta ett ofrivilligt break från FL ett par veckor. I väntan på att bredbandet flyttas Men då har ja ju mer tid för pyntandet av vårt nya hem. Sen lägger jag ut lite bilder åt er På återseende om ett par veckor!!!!
    Vad roligt, du kommer ha massa kul frammöver! Och mkt jobb Välkommen tillbaka sedan - ser fram emot dina bilder!
    Pärla1 skrev 2007-09-27 11:44:06 följande:
    Smajla: En bamsekram till dig!!  Knyttis: Oj, vad fin den blev...blev verkligen inspirerad, kommer nog apa efter dig  Hoppas det är ok...Gick hem från jobbet idag, har så fruktansvärt ont i huvudet! Är nog vädret...Sambo och dottern är i Jkpg, så jag är helt ensam hemma, det händer ju inte ofta!Försökte sova, men kunde inte koppla av, så nu håller jag på att rensa kontoret istället. Behöver också en ny kaffebryggare!!
    Bara att apa efter det har ju jag me! Hoppas huvet ger med sig fort fort! Va skönt att du är hemma själv en stund - de brukar göra susen.
  • knyttis
    MichaelaW skrev 2007-09-27 12:04:57 följande:
    God dag!Nu har jag varit och tittat på soffan. De är precis som ni säger klädseln är blommönstrad. Klädseln är naturvit. Det var en väldigt pedant tjej som hade soffan, hennes hem var fint och det är ju ett bra tecken att soffan är välvårdad. Det känns mycket bättre när det är en sån människa som säljer en soffa än en kille i 20 års åldern, förstår ni vad jag menar. Jag vart på en gång skeptiskt till den blommiga klädseln. Soffan var mycket finare i verkligheten än på bild. Å jag vet inte vad jag ska göra om jag ska köpa soffan och en ny klädsel i sånna fall. En ny vit klädsel från Ikea kostar 595 kr. Hon sa att om jag ville köpa soffan så kunde hon köra hem den till mig då jag inte har någon egen bil, det är ju snällt. Men jag tycker nästan att soffan är lite dyr! Den är endå 10 år gammal och den vita klädseln är lite lite sliten. Vad tycker ni? Hjälp mig.
    Svårt att hjälpa - ärligt och med all vänlighet tycker jag väl sisådär om att just köpa sånt du räknade upp tidigare på blocket då bl.a soffor. Jag vet inte om jag skulle kunna släppa att hon suttit i den och allt i 10 år... Hoppas du ej tar illa vid dig det är inte meningen!
  • knyttis
    juliah skrev 2007-09-27 12:23:36 följande:
    knyttis, tyvärr inga tips. Dricker inte kaffe (stackars våra gäster som får dricka pulverkaffe)
    Nej de ska du inte ha, de kan vara gott som ombyte!

Har du set min fråga om bokhyllan i Noellsrum på din sida här i familjeliv? Glad
  • knyttis
    juliah skrev 2007-09-27 12:30:30 följande:
    knyttis...jag är kass på att svara snabbtDen är från jysk, finns ej kvar men har sett en finare på Ellos! Säg till om du inte hittar...Med rabatt blir nog priset super!

Från Jysk..Jag väntade mig Vita Hem ca 6000kr Vad roligt då ska jag kolla Ellos!

Angående kaffekokare kan du kanske vara smakråd i alla fall. Kolla www.moccamaster.se den vita, de en nyare variant av den med vit lite metallisk retrodesign. Mimmi gillade den och jag har haft den i minnet sedan i sommras den är jättesnygg i verkligheten

• knyttis
    juliah skrev 2007-09-27 12:42:55 följande:
     Hihi, neeej, här blandas billigt med dyrt. Den från Ellos såg på bild iallafall riktigt fin ut.Ja men den såg ju bra ut, nu är jag inte så haj på det här med bryggare men den såg enkel och fin ut! Kör på den.
    Billigt med dyt just så gör jag med, tyvärr fallar jag oftast för det dyra...dyraste... Är som en magnet till dyrt om maken ber mig välja ngt utan att se priser prickar jag oftast in de dyraste...Argh
  • knyttis

Juliah - hittills har jag bara hittat en låg bredare och en hög smal. Jag skulle vilja ha en liknande höjd som din så jag kan ha lite lådor med grejjer högst upp som jag inte vill att han kommer åt än Alltså på ellos..

• knyttis

Juliah - Ska försöka hinna via Jysk idag då man vet ju aldrig om de kan ha kvar den... Evigheter sedan jag varit dit.  Ska på Me&I party ikväll till en väninna - hoppas hitta lite kul till både mig och William. Ps! Vad kul att du är här och snackar idag-ler! Förrästen jag följer nog känslan i magen och kör på en moccamaster.

Svar på tråden Vita hem del 5