• Smajla

Vita hem del 5

Lynn84 skrev 2007-09-13 13:03:59 följande:
    Hej vänner!Idag har jag ett litet tillkännagivande!Eftersom det redan har kommit ut och diskuteras hej vilt i min gästbok så tyckte jag att jag lika gärna kunde berätta för er också!Det bor numera en liten bebis i min mage och Colin ska äntligen få bli storebror!Det är fortfarande väldigt väldigt tidigt men eftersom fler och fler vet om det så kan jag såklart inte hålla det hemligt för er heller!
    Men vad roligt - grattis!!
    MichaelaW skrev 2007-09-13 13:06:33 följande:
    smajla: Tack så mycket. mimmi006: Dejten gick jätte bra igår, allt var som i en saga, ja den var verkligen helt perfekt. Vi har setts två gånger tidigare men det var i maj, varför vi inte har setts efter det är för att han har varit borta och jobbat. Nu ska han bort och jobba igen så vi kommer inte kunna ses på ett tag igen men jag är så glad för en helt underbar kväll igår. Det sjuka i det hela är att den här killen är verkligen min drömkille, jag har vetat vem han är sen jag flyttade till Boden för 2 ½ år sen. Han är så fruktansvärt vacker och han är min drömkille! Hi hi... jag svävar på små moln idag. Nej nu ska jag gå och göra lite nytta, det är stora städdagen idag! Jag ska dammsuga och skura golven och det är dags att sätta igång nu för det är dags att gå och hämta sonen på dagis om någon timma.Ha en bra dag allesammans och krya på er ni som är sjuka.
    Vad kul, härligt!
    juliah skrev 2007-09-13 14:27:42 följande:
    Neeeeej, värsta tänkbara, min man är sjuk...ja ni hajar ju själva. Jag själv sjuk, bägge barnen och en SJUK MAN på det hela  Kan det bli värre...?Nåja, tur att helgen är här, trist bara att jag fyller år imorgon...Ett stort grattis igen Lynn!
    Nä, vilken osis, stackars er!
  • Smajla

Nu är jag jättetrött, har fått hjälp med att grusa gaveln och framsidan nu, lagt sten som kant och fint blev det tycker jag men gissa om jag är helt slut.. Men stolt blev jag när grannfrun gav mig en komplimang över att det blev så fint!

• Smajla
    MariaV skrev 2007-09-13 15:44:44 följande:
    Lynn, Grattis! (alkoholfri drink givetvis)Gemelli, här är en till som gapskrattar! Hörni, vad tror ni om vitt standardkakel uppsatt omlott (eller vad man säger)?
    mja, föredrar nog att sätta det som vanligt.
    Skogsstjärnan skrev 2007-09-13 15:48:37 följande:
    Hej på er!Hinner inte alls med här i tråden mera Jobbar, jobbar och jobbar. Plus lite annat.men försöker följa er lite i allafall! Idag har vi äntligen fått all köks- badrums-, tvättsuge- osv. inredning!!!!!!!!!! Nu är allt ouppackat och huller om buller på hela nedre våningen, men guuuud så spännande det blir att se då allt börjar "växa fram"!!!!
    skoj! spännande!
  • Smajla
    Skogsstjärnan skrev 2007-09-13 17:41:33 följande:
    Tänk vad glädje kan förädras till sorg snabbt....Fick nyss veta att en gammal klubbkamrat till mig dog idag efter en älgkrock igårTårarna rinner och tankarna går till henne.Har bett för henne och hållit tummarna hela dagen, men hon hade inte turen med sig varken idag eller igår. Ta hand om varandra och era nära och kära!!!
    Beklagar verkligen, usch vad hemskt!
    mimmamum skrev 2007-09-13 18:08:14 följande:
    Nej fy så tråkigt Skogstjärnan! Usch så hemskt!Verkar som att många åkt på en förkylning, är det virus från dagis eller?Kolla in länkarna i denna blogg, jag tycker det kändes konstigt, vad menar hon med ORD-lig? Och julias parantes var inte heller skoj! broarne.blogspot.com/
    Men gud vad barnsligt! Den svenska avundsjukan i ett nötskal skulle jag vilja kalla det..
    juliah skrev 2007-09-13 18:14:18 följande:
       Näe, nu tror jag att jag skippar det där alltså...har hela tiden en lite olustig känsla sådär. Kollade min besöksslogg igår vid 21 tiden, över 600 besökare. De flesta underbart trevliga inredningstresserade men resten? Näe, jag mår illa!
    Sluta inte med bloggen utan lösenordsskydda den i så fall!
  • Smajla
    malins79 skrev 2007-09-13 19:00:01 följande:
    vad mysigt med smultron
    tack, ja, och gott! åt ett idag!
    LCroft skrev 2007-09-13 19:05:47 följande:
    Vad duktig du är som orkar pyssla på där ute, själv tappar jag jämt lusten att hålla på desto mera ute på hösten, river hej vilt lite här och där och vill ha bort allt
    tack, jag har hamnat i ett trädgårdsstim Flört
    Salmiak6 skrev 2007-09-13 19:06:50 följande:
    Tror faktiskt att jag ska sluta blogga och lägga ner vitagrindar. Det är ju ändå nästan bara ni som läser den, och då kan jag ju lika gärna visa bilderna här istället...
    nej, nej, lägg inte ner bloggen! den är jättebra!
  • Smajla
    Hvita sinnen skrev 2007-09-13 18:57:15 följande:
    smajla: jättefint, så duktig du varit! Visst är det skönt efteråt, när man får beskåda!Ja jag blev också nyfiken på vad det stod på jullans blogg!Har förresten lite bilder på sonens rum i bloggen www.hvitasinnen.blogspot.com
    underbart fint du gjort det!
  • Smajla
    Skogsstjärnan skrev 2007-09-13 19:47:36 följande:
    Tack snälla ni! Är helt tom. Har tittat på henne på kort från min brors bröllop som var för två månader sedan. Och från möhippan. Inte trodde jag att det var sista gången man skulle se henne. Min svägerska som stod henne ännu närmare än mig är oerhört ledsen. Alla är det. Ett liv som blev alltför kort. En människa som aldrig gort en fluga förnär. En omtyckt syster och familjemedlem (oj vad jag avundades sytrarna i denna familj då jag jag yngre. Sådan otrolig syskonkärlek var det!) En människa som alltid körde försiktigt och akta sig för älgar. Min svägerska hade pratat med henne om rädslan för att krocka med älgar tidigare i sommar. Ironiskt nog. Varför berövas personer som lever som änglar här på jorden livet? Varför är det ofta de mest oskyldiga som drabbas? Varför kan man köra 180 km i timmen med 3 promille i bloden, köra över folk och själv överleva???Varför?Är det för att alla inte passar som änglar och man måste ta av de som redan finns???Är inte särskilt religös, men tankarna grubblar och man vill ha svar...Varför???
    kramar om
    juliah skrev 2007-09-13 20:05:25 följande:
    hwita, älskar din blogg och ALLT du visar.smajla, så prydligt och fint!
    tack snälla du!
    LissAnna skrev 2007-09-13 20:10:26 följande:
    Ta, det positivt, gumman.Jag har en galen gubbe i min blogg. Där kan man tala om dessa drömmar. Han är inte klok.Han t.o.m hotar...70 år är han. Fattar inte ett NEJMin man är INTE glad i honom.Gissa varför jag har granskande kommentarer?Vidrig är han...
    usch, vad otäckt! går det att blockera honom på nåt vis kanske? eller det kanske bara är fl man kan göra det på..
Svar på tråden Vita hem del 5