Inlägg från: Salmiak6 |Visa alla inlägg
  • Salmiak6

Vita hem del 5

mimmi006 skrev 2007-09-02 21:30:40 följande:
    Salmiak- jag tycker att det ser jättefint ut! Jag reserverar mig dock för hela fönster i sovrummet, men det är nog bara jag som är lite pryd... *hahaha*
    mimmi006 skrev 2007-09-02 21:31:43 följande:
    Salmiak- har du någon planritning också? Det skulle vara jättekul om du vill visa och berätta mer...
    Mmm jag är också jätteskeptisk till hela fönster i sovrummet, med tanke på hur slarviga vi är med bäddningen på vardagar...Men det passar liksom den typen av bygge med såna fönster. Hur skulle du gjort istället?
    Planritningen är inte gjort i ritningsprogram ännu. Men vi har ritat upp det för hand. Åfr lägga in det senare med hjälp av min tjuriga scanner.
  • Salmiak6
    gemelli skrev 2007-09-02 21:33:11 följande:
    Hur stort är ert hus idag och hur stort är utbyggnaden?
    Vi har 130 kvadrat idag och utbyggnaden är ungefär 40. Men det är inte helt skalenligt på bilden.
  • Salmiak6
    malins79 skrev 2007-09-02 21:34:40 följande:
    Jag skulle inte heller vilja ha hela fönster i sovrummet. Tycker det ser jättebra ut. Är ert hus i trä eller puts?
    Trä
  • Salmiak6

Får fortsätta fundera ut en snygg utsida på utbyggnaden. Det ska ju stämma med huset. Är lite skeptisk till stilbrott.

Mitt hjärta mår inte så bra just nu så jag får nog vila lite.

• Salmiak6
    Camilla R skrev 2007-09-03 09:26:16 följande:
    Där passade ju lampan jättebra, tycker att det blev urmysigt i hörnet med lampan.
    TAck!
    Vi går och myser med den där lampan varje kväll. Dt känns som levande ljus i den.
  • Salmiak6

Ojojoj! Vilken morgon!
    Har varit på tippen med ett stort lass skräp
    Har varit och handlat
    Har skyfflat en stor hög med sten

Nu ska jag ut i garaget med spackelspateln i högsta hugg.

Vad pysslar ni andra med idag?

• Salmiak6
    malins79 skrev 2007-09-03 10:11:55 följande:
    ååååå, vad irreterande!Jag skulle börja måla våra lister i sovrummet, tror ni inte jag köpt fel färg, ljus grå istället för vit!Jag stod i lördags på jem & fix och höll en vit färgburk tänkte att jag tar inte den översta under den som är under den ocdh kollade inte så att det var rätt färg utan tog för givet att dom som jobbar där ställt burkarna rätt, men det borde jag inte när jag ser vilka stolpskott som jobbar där...Då blir det till att köpa hos färghandlaren, blir ju betydligt dyrare nu. Undrar om jag kan använda färgen till nått annat, jag kan inte lämna tillbaks den eftersom jag redan öppnat den.
    Åh va snopet! och irriterande!
  • Salmiak6
    malins79 skrev 2007-09-03 10:16:23 följande:
    Visst är det, jag som skulle passa på att börja måla nu när Jacob sover och Saga är på dagis, nu hamnar jag här istället. Får väl ta och stryka lite kläder eller något annat roligt.
    Jag skulle ju ut i garaget, men fastnade här....
  • Salmiak6

Har köpt tokmycket inrendningstidningar i år. Och nu hr jag ätnligen bestämt mig för en rangordning av dem. Här är min lista:

1. Vakre Hjem
    2. Lantliv
    3. Drömhem & Trädgård
    4. Hus & Hem
    5. Elle Interiör
    6. Allt i hemmet
    7. Plaza 
    8. Sköna Hem
    9. Hem Ljuva Hem

Kan ha glömt ngn ...

Vad tycker ni?

Svar på tråden Vita hem del 5