Inlägg från: Sagalin |Visa alla inlägg
  • Sagalin
    juliah skrev 2007-09-20 06:33:32 följande:
    Godermorgon!Städdag idag, roligare än så blir det inte nr, Jag ska nog fråga i lampbutiken tror jag...
    God morgon!

Idag ska jag och Jacob på småbarnsmusik.
    Jag måste oxå städa idag, får försöka ta ett varv med dammsugaren och städa toaletterna.

Har Elle piggnat till?
  • Sagalin
    juliah skrev 2007-09-20 06:53:06 följande:
    malins, jo det är snuvigt fortfarande men helt ok. Nu vågar jag inte ge mig ut så värst mycket mer med Elle. Är livrädd för rs.Hur mår du (rumpan hihi)?
    Ja, man blir ju lite orolig för Rs.

Saga blev jätteimponerad av mitt jätteblåmärke på rumpan!

Det värsta är att jag är lite stel i nacken. Jag får ta en alvedon och se om det släpper.
    Jag går väldigt försiktigt i trappan nu, särskilt när jag bär Jacob.

Ja just det, det skulle öppna nån fabriksförsäljning här idag och då skulle dom bla ha lampor från Rydéns.
    http://www.rydensgnosjo.se/index2.htm
    Rydéns ligger i Gnosjö där jag bor.
    Sen ligger Ventura Design här också antar att dom oxå ska vara med på fabriksförsäljningen http://www.venturadesign.se/ Inte för att jag vill ha sådana blomlådor men dom är ganska populära, (här i allafall)

Tänkte kolla in det i eftermiddag
  • Sagalin
    Peak; jag rollade mina ´Leksvik.  Eftersom min inte var ny skruvade jag isär den innan jag målade.

Tror jag rollade tre-fyra ggr.
  • Sagalin

Peak, jag har läst din blogg och vilken knäpp kontrollant!!!!

Jag säger MAKTGALEN! undrar hur många som hann snatta på riktigt medans hon följde efter dig?!

Jag är med livrädd för att få med mig saker av misstag när jag har barnvagn med mig.

• Sagalin
    Peak skrev 2007-09-20 13:34:58 följande:
    malins79 skrev 2007-09-20 13:28:40 följande: Jo man kan ju tänka så!! Men min kompis (ex kontrollant) sa att sminkavd är hett byte, de hänger tydligen ofta där målarfråga igen - skulle du ta samma färg, halvblank till hatthylla och bord också? Hade inte du en leksvik hatthylla också?
    Jag tog halvblank till både hatt och skohylla. Det kanske blir svårare att torka skohyllan men jag tyckte det var mest praktiskt att ha samma färg när jag målade.
  • Sagalin
    Salmiak6 skrev 2007-09-20 20:02:06 följande:
    MichaelaWTack för dina ord! Tråkigt att höra att du mått så dåligt! Men skönt att höra att du mår bättre! Det är läskigt vad stress kan påverka oss negativt. Jag har ju själv sett detta på nära håll, min mamma blev utbränd för 4-5 år sedan. Hon gick rakt in i väggen. Personlighetsförändringar och mkt mediciner. Hon är fortfarande en helt annan människa än den mamman jag växte upp med. Allt på grund av jobbet. Dyrt pris att betala för den lönen. Idag bröt ett gräsligt halsont ut på mig. Har kännt att ngt varit på gång hela veckan, men det är ju först när man lugnar ner sig som det kommer. Men det är inte hela världen.SkogsstjärnaMkt älgolyckor nu! Min kompis´kompis ligger i koma efter en älgkrock för 2 veckor sedan. Han verkar inte vakna. Fruktansvärt tragiskt. Småbarnspappa och allt.

Känner du Per?

Jag känner inte honom själv men Marcus gör det och hans flicka Elin går på samma dagis som Saga. 

• Sagalin
    Salmiak6 skrev 2007-09-20 20:55:59 följande:
    MalinS79Är du från gnosjö? Jag vet inte vad han heter, det är min kompis kompis som jag skrev. Vilken årgång är du? Du kanske känner min kompis som är från gnosjö?EnjiOj, ja just det! De brukar börja i slutet av september.
    Japp jag är från gnosjö, eller rättare sagt jag bor ju i Gnosjö nu men är från Anderstorp.
    Jag är född -79 därav mitt nick
  • Sagalin
    Salmiak6 skrev 2007-09-20 21:01:00 följande:
    Åh! Pucko! Det kunde jag ju kanske räknat ut om jag varit lite vaken! *gapskratt*Nej då känner du nog inte Cissi, hon är äldre och flyttade därifrån för många år sen.Men usch va det är hemskt med såna olyckor! Mår dåligt när jag tänker på hans fru och barn även om jag inte känner dem.

Hur mycket äldre?
    Nu blir jag nyfiken.
    Ja det är hemskt med såna olyckor, vad jag fattade det som har han fortfarande inte vaknat ännu. Elin som fyllde 3år i mars har nog svårt att förstå varför inte pappa är hemma. Isak är 6år så han kan ändå förstå lite.
    Sen dog hans  (Per) farfar förra veckan, tänk vad hemskt att vakna upp och så är farfar död även om han var gammal. 

Nu blev det visst väldigt OT

Glömde säga att ibland är Ikea toppen, när det gäller reklamationer. Vi fick faktiskt ut bensinpengar av dem för en bänkskiva vi köpte till tvättstugan som var repig.

Men då hade vi ringt kundtjänst innan och sagt att vi måste åka ca 16mil t/r för att bänkskivan var kass.

• Sagalin
    Salmiak6 skrev 2007-09-20 21:19:43 följande:
    malins79Ja och till råga på allt fick hennes (Pers frus) pappa en hjärtinfarkt och fick åka ilfart till linköping samma dag.
    Ja ibland är livet bra orättvist.
Svar på tråden Vita hem del 5