• Smajla

Vita hem del 5

gemelli skrev 2007-09-04 13:09:36 följande:
    Oj jag måste få fråga er en sak. Orkar inte göra någon ny tråd där knäppisar kommer in och tycker o tänker.Vill höra vad mina vita "vänner" tycker, dom jag "umgås" med nästan varje dag. Denna fråga har absolut inget med inredning att göra men undar om ni skulle vilja svara ändå. Jag har ju två söner som är 12 år, alltså 12 år! Dom är otroligt duktiga i fotboll och idag spelar dom i en bra klubb men som vill ha minst 10 000 kr per säsong per barn alltså 20 000 per säsong för oss.Nu har vi gjort så att vi vänt oss en till en av de största och bästa klubbarna i sthlm för att vi känner att det är inte motiverat att betala dessa pengar för en 12 åring.Nu har hela klubben gått i taket och kan inte alls förstå varför vi vill lämna klubben och tycker att 10 000 kr för ett barn är ingenting. Fatta ni i vilken kommun vi bor i. Dom tycker det är småpengar...Vad skulle ni ha gjort?
    10 000!!?? Herregud, jag hade reagerat som ni!
    emmasa skrev 2007-09-04 14:07:23 följande:
    Lasseliten och Gemelli. Tack. Beställde väggorden från myfirstroom.com...och nu gråter jag också vill jag lova. Har ALDRIG ens tänkt eller sett det, men efter en kommentar i bloggen upptäckte jag också det fasansfulla. Brevid står det i väggordet...det ska ju stå bredvid...jag dör...nu åker fanimej orden ner och rollen fram Och angående fotbollen måste jag bara säga att det är hutlösa pengar, helt vansinnigt
    Det såg jag inte ens förrän du påpekade att det saknades ett d..
    JeaJea skrev 2007-09-04 15:03:33 följande:
    En liten trösthöstbukett till alla som behöver!Nu har jag börjat hösta lite hemma, då känner man sig genast bättre. Har haft lite huvudvärk och känt mig nere och snuvad på sommaren. Ska göra kransar nu.Sätter in bilder i bloggen sen, välkomna om ni vill ha lite inspiration.
    Vad vackert!
    Karamellfabriken skrev 2007-09-04 15:48:53 följande:
    Stort tack till alla som engagerar sig i mitt hallbekymmer!Det verkar vara vita väggar som gäller men vilken vit nyans bör jag använda? Gräddvitt? Kritvitt?
    Kolla in Nordsjös vita nyanser - det finns jättemånga fina olika nyanser att välja bland.
  • Smajla
    Hanna E skrev 2007-09-04 18:54:23 följande:
    Jag får nog ta och göra det.. jag är så mesig, livrädd för att vara en "jobbig kund". Hade det varit för två år sen hade jag nog låtit det vara:) Men lite tuffare har jag blivit sen Tilde kom ialla fall
    Ring bums!
  • Smajla
    Pärla1 skrev 2007-09-04 19:30:09 följande:
    Smajla: Åh, så fint!! Vill också köpa massa nytt, men jag har shoppingförbud för sambon, så depp! Men nu håller jag på att måla tv- möbeln, så det kommer ju kännas lite nytt...Gemelli: Men gud, förstår inte vad alla pengar ska gå till....skulle aldrig ha råd att slänga upp så mkt pengar varje år på en idrott, förstår att det känns surt!HannaE: Ring!Emmasa: Jag tänkte inte heller på det, men jag vet hur det är, man går och stör sig på det bara...Jättefint var det iaf!
    tack snälla! shoppingstopp som är så tråkigt..
    Elfva skrev 2007-09-04 19:32:24 följande:
    Gemelli du gör helt rätt i att byta klubb till dina barn, det är HUTLÖST mycket pengar de vill ha, herregud, vad ingår då? Guldpläterade fotbollsskor och spaweekend för hela familjen? Allvarligt, det är förstås inte skäligt att betala 10 000 kr för ett barns fotbollsträning... Okej!Vad gör ni andra för att hålla ordning i ert hem? allas hem är så vita, vackra och fina, men herregud, min dotter river fram grejor stup i kvarten, och det ligger saker överallt, till råga på allt är jag förkyld och orken tryter att springa runt och plocka, städa, dammsuga, stryka, damma, organisera osv. Hur fixar ni det? Några bra tips?Måste bara delge lite roligt också. Dottern har nog blivit lite inspirerad av mitt inredande... Igår när jag gick ut i vardagsrummet hade hon fixat till en ny bordsprydnad. Hon hade plockat ner två st paulia blommor i sina krukor och placerat dem på bordsduken. Sen har hon också hängt upp en hjärtreflex (en röd plastig sak ) brevid mitt vita söta hjärtegryn. Ja, bilder kommer i bloggen så småningom.
    nä, vad gulligt!
  • Smajla
    MariaV skrev 2007-09-04 19:51:11 följande:
    Hej tjejer. Nu har vi börjat flytta in möbler i dotterns rum som vi har hållt på med i all evighet. Vilket har medfört att jag fått tillbaka lite inredningssug iallafall.Gud vad sugen på ostbågar och godis jag blir nu. Har ju godisförbud under veckorna (gravidmagen ska väck!). Juliah, vi måste bunkra upp med massa gott till på lördag
    Jag är i samma sits Skrattande
  • Smajla
    Joico skrev 2007-09-04 20:01:45 följande:
    Måste bara få kika in och fråga vart man kan köpa sånadär fina hjärtan som ni alla har? Gärna lite billigare sort! Helst vita.
    vad för hjärta menar du?
  • Smajla
    emmasa skrev 2007-09-04 21:23:39 följande:
    mimmi06: är mycket bättre, men sen sover jag ju bort hela dagarna också så det är väldigt lugnt i mitt liv just nu just för att det ska vara bra med bebis och mage. Ul nästa ons...ska bli spännande, vi tänker ta reda på vem som gömmer sig därinne
    håller med föregående talare - vad spännande!
  • Smajla
    Malwa skrev 2007-09-05 09:37:53 följande:
    Nu har jag lagt in nya bilder i galleriet på alla fondväggarna som äntligen är klara!
    Snyggt!
    malins79 skrev 2007-09-04 22:01:36 följande:
    Smalja ; jag blev lite tårögd av vad Logan sa till Lorelai i slutet, nästa vecka är det dubbelavsnitt och alltså de sista avsnitten!
    Ja, jag snörvlade till en aning där! Å dubbelavsnitt, tur att du sa det så att man inte missar det!
Svar på tråden Vita hem del 5