• Smajla

Vita hem del 5

Salmiak6 skrev 2007-09-03 16:51:16 följande:
    Nu finns lite bilder på utsidan av huset!
    Vad fint!!

Vad har du för färger/tyger? Svart, vitt eller grönt funkar för min del!
  • Smajla
    gemelli skrev 2007-09-03 17:26:07 följande:
    Ni som har symaskiner, vad har ni får någon o vart har ni köpt den?
    Jag har en Husqvarna och har ärvt den! Tippar att den är från -60 eller -70-talet. Syr som bara den, farmor var rädd om den..
    INOX skrev 2007-09-03 18:05:02 följande:
    Hej hej.Här har också pysslats, men med min tunga sänggavel. Ni minns väl dörren jag gjorde till gavel i lilla huset. Nu har jag egenhändigt flyttat pjäsen till nya huset. Upp för trappen och allt, haha. Fick inte ens igen bakluckan på vår V70 när den låg där. Har satt upp den också och tagit lite bilder i vårt sovrum. Kika i bloggen om ni har lust. Är ju bara ett orenoverat sovrum med brun plastmatta, så det är ju inget för era superbraiga, vita inredningsögon, haha.Salmiak- Duktig som vanligt med kuddar och pyssel! :DAtt jag blir irriterad på hösten! Här uppe är så kallt så man vill ju plocka fram vinterjackan. Det är ju så fuktigt så det liksom kryper under skinnet på en också. Men som nån sa, det blir bättre framåt Oktober.På torsdag bär det av till Abisko för min del. 4 dagars kurs i fjällekologi, i Universitetets regi. Ska köra dit själv. Tar 5-6 timmar. Vet inte hur jag ska orka, men det finns inga andra alternativ.
    Egenhändigt? Akta ryggen vännen! Duktig du är!
    INOX skrev 2007-09-03 18:08:06 följande:
    Någon som har ett tips på en snygg tvålpump till mitt kök? Ska ha en framme på diskbänken, men vet inte riktigt hur den ska se ut. Inte alltför dyr bara. Vet nog vad jag vill ha när jag ser den.
    Bilden “http://www.familjeliv.se/krypin/smajla/gallery/phpjptp8a.jpg” kan inte visas, då den innehåller fel.
  • Smajla
    INOX skrev 2007-09-03 18:51:37 följande:
    Bea och Smajla- Den har jag faktiskt funderat på, och Smajla ser att du har den med tvål också. Var hittar man båda två? Vad kostar de ungefär?Mimmi- Det där har jag också tänkt på. Att köpa en fin flaska med tvål i och sen fylla på. Men det är nog glas eller porslin jag är ute efter. Tack för att du letade åt mig, nu hittade jag ju en ny nätbutik också, hihi.
    Köpte tvålflaskan häromdagen och den kostade ca 139 kr tror jag. Tippar på att diskmedelsflaskan kostade likaså och så finns det "plattor" att ställa dem på om man skulle vilja ha det också. Kolla in återförsäljare på www.cultdesign.se - har inte din affär dem inne så kan de säkerligen ta in dem åt dig.
  • Smajla
    knyttis skrev 2007-09-03 21:04:00 följande:
    Bild på ny rullgardin i Williams rum samt en mysig påsfackmojänggrej Vet ej vad de kallas.
    Urfin!
  • Smajla
    mimmamum skrev 2007-09-03 21:25:24 följande:
    Här är en bild på min nya, SVARTA kruka, den ska få flytta in i vardagsrummet med en murgröna tror jag. Visst är den lite romantik och mer maskulin?
    Riktigt snyggt med svart, jag gillar kontrasten svart mot vitt!
    knyttis skrev 2007-09-03 21:31:47 följande:
    Jo den var riktigt fin och har de du söker! Var just in på din blogg och kollade dina fina nya bilder! Älskar dit kök!
    Ja, visst är det mysigt med hagel så länge man är inomhus Flört
  • Smajla
    dalkulla85 skrev 2007-09-03 21:37:44 följande:
    Smiter in här med en fråga som ni säkert kan besvara.Köpte en massa ganla pärmar i div. färger för många år sedan och nu har jag kommit på att jag skulle vilja måla deras ryggar vita!Någon som har förslag på hur jag ska gå till väga då?Man måste väl ta bort själva plasten med plats för "etiketten", kanske bäst att göra en egen ettikett? Någon med förslag på hur?Tackar på förhand!
    Vet inte om det funkar men om du nu ska måla pärmarna vita hade jag nog valt att spraymåla dem. Ta loss etikettplasten och så fäster du tillbaka dem sedan när det är målat.
  • Smajla
    Beatrize74 skrev 2007-09-03 21:43:40 följande:
    Smajla - åhhh...den med tvål hade jag också verkligen velat ha, men den har jag inte sett någonstans. Har du sett den i butik nyligen?
    Ja, jag har gått å trånat efter den sen jag såg den på Cults hemsida eller om det var på deras blogg. Köpte den i fredags kväll!
  • Smajla
    malins79 skrev 2007-09-03 21:45:36 följande:
    Smajla, lite OT men har du sett de två senaste avsnitten av G G? Jag har missat dem, vad har hänt i stora drag, du får gärna skriva i min gb
    typiskt nog så missade jag det senaste Ledsen, såg bara slutet.. ska fundera på vad som hänt och skriva i din gb.
  • Smajla
    malins79 skrev 2007-09-03 21:49:15 följande:
    å, tack Det är väl bara två avsnitt kvar?
    3 st om jag räknat rätt.. Nu kan du läsa och uppdatera dig Flört
    Beatrize74 skrev 2007-09-03 21:49:59 följande:
    Smajla - åhhh..den är helt NY alltså? Eller? Har som sagt inte sett den och här i trakterna blir det mer och mer ovanligt att se "diskmedel"
    Ja, den är helt ny, superfin och har man diskmedelsflaskan så måååste man ju ha tvålflaskan också Flört
    numberone skrev 2007-09-03 21:50:06 följande:
    Ååååå bästa serien.... nästan!!
    Absolut!!
Svar på tråden Vita hem del 5