Inlägg från: Skogsstjärnan |Visa alla inlägg
  • Skogsstjärnan

Vita hem del 5

Hanna: Jag tycket små hyllor passar jättebra i lantliga kök! Det var ju vanligt förr i tiden med det!

Gemelli: Kul att se dig och grattis till din säng

Själv är jag hemma med sonen än idag. Nu börjar ha må bättre, men ännu igår kväll runt 22-tiden hade han över 40 graders feber. Nu somnade han så jag får en stund för mig själv. Ska passa på att göra lite skolarbete, om jag har hem det jag tänkt titta på vill säga.

• Skogsstjärnan
    ängsskogensblomma skrev 2007-09-19 15:06:21 följande:
    Vem var det som gjorde så söta hästar med vingar jag vill ha en!
    Mimmamum gör dem!

Jag skulle också vilja ha en Undrar vad frakten hit till Finland blir
  • Skogsstjärnan
    LCroft skrev 2007-09-19 15:24:25 följande:
    Har funderat på detsamma, kanske vi ska ta och beställa tillsammans
    Hihi, kanske det

Ångarar så att jag inte köpte två vita hästar på juthbackamarknaden. De var ju inte ens dyra... Tänk vad fina de kunde ha blivit
  • Skogsstjärnan

Hihi, vet ni vad?

Maken har lovat att jag får beställa den omtalade blandaren

Åååå vad lycklig jag är

• Skogsstjärnan

Tycker ni man kan ha skomakarlampor i fönstren i vardagsrummet???

Maken vill att vi ska ha likadana lampor i både kök och vardagsrum, för att det ska matcha symmentrin i resten av huset...

Vi har två köksfönster till vänster och två vardagsrumsfönster till höger och "finentrén" på mitten av huset. Och ett stort fönster till varje rum på respektive husgavel. Det skulle mao bli 6 skomakarlamor...

Hade inte täkt på det innan han sa det, men jag tycker på ett sätt att de är för köksaktiga... Vad tycker ni???

• Skogsstjärnan
    Smajla skrev 2007-09-19 17:09:02 följande:
    Låter fint tycker jag! En klok man du har som tänker på symmetri!
    Japp, han är klok! Och visst vill jag också ha symmetri, men jag hade tänkt att det räcker med att man har ungefär lika stora lampor i samma höjd Men han vill ha det RIKTIGT symmentriskt

(och nej, han är ingen mattenörd )
  • Skogsstjärnan
    mimmi006 skrev 2007-09-19 18:01:42 följande:
    Nu har jag äntligen köpt den fina åhléns lyktan. Jag vågade inte vänta
    längre nu, när en av mina favoritbloggar (milda maränger) visat den . Det blev bara en, var lite för fattig för två just nu. En lila kudde slank med också!Skogis- grattis till kranen! Jag tycker att skomakarelampor passar i de flesta rum, skulle va fint i fönstret.Gemelli-
    jag tycker att glaset är så diskret att det inte gör nåt. Och du ska
    inte vara ledsen, det är ju inte du som har bestämt att det ska bli
    så... *kram*Birks och Kalles mamma- jag instämmer med Jeas blabla !
    Hurdan lampa har du köpt? Vill du visa bild? Lampgalen som jag verkar vara nuförtiden... Kul att du också var positiv till skomakarlampa i vardagsrummet!

Vill gärna höra andras åsikter också Ni vet ju att jag kan ta negativta åsikter också
  • Skogsstjärnan
    Lillsyrran skrev 2007-09-19 18:04:49 följande:
    Du är för söt du Juliah som uppmuntrar
     Visst vore det tråkigt om allt var färdigt då hade man ju inget
    att drömma om. Min dröm består dock just nu av att vi ska hitta ett hus
    nån gång så att vi kan börja. Har ju tusen idéer men inget hus att
    förverkliga dem i
    Men det är bra att samla idéer en längre tid! Då vet man lättare hur man vill ha det sen då man är mitt uppe i byggandet!

(Eller nja.... inbillar jag mig själv, fast visst velar jag med massor av saker ändå Men ditåt vet man ju!)
  • Skogsstjärnan

mimmi: Lika aktiv som vanlit då

Vet ni förresten en hemsk sak, men som gick vägen ändå *tack och lov* Maken var 2 sekunder från att frontalkrocka med en älg igår kväll Och det har inte ens gått en vecka sedan min en gammal klubbkamrat omkom i en älgkrock. Och i helgen körde en 20-årig tjej i diket då hon väjde för en älg. Och hon ligger i koma enligt rykten

F*n vad jag hatar de djuren just nu!

• Skogsstjärnan

Hej!

Idag har jag varit på jobb. Sonen är fortfarande sjuk, men hans farmor kom hit idag.

Har försökt skumläsa ikapp, och kah egentligen inte kommentera någon. För jag vill inte favorisera

Men två saker måste jag få säga

Salmiak: Jag är SÅ gad att du börjat ett "nytt" liv. ta en dag i taget och gör små förändringar stegvis

Peak: Oj! Kan trösta dig med att du är en helt vanlig, mänsklig småbarnsmamma!!! Jag har också glömt att jag haft saker i vagnen och sedan gått ut. I somras skulle jag köpa kläder och simbyxor till sonen på KappAhl. Eftersom han tappade tålamodet så gav jag honom simbyxorna att fingra på. Glömde att betala de, gick ut genom alarmporten som ALARMERADE, men jag tänkte bara att det var falskt alarm, för jag hade ju INTE STULIT något Under KappAhl finns Lindex, så jag gick in dit. Även där gick alarmet, men jag reagerade inte på det Vadå, jag är ju ingen tjuv. Väl inne så ser jag simbyxorna i vagnen och guuuud så rädd jag blev. Tittade ändå färdigt på det jag skulle på Lindex och skyndade mig sedan upp igen till KappAhl. Hade pulsen på säkert 200 för så rädd var jag att någon väktare skulle komma Damerna i kassan var vänliga och tackade för att jag kom tillbaka Skönt!

Svar på tråden Vita hem del 5