Inlägg från: Skogsstjärnan |Visa alla inlägg
  • Skogsstjärnan

Vita hem del 5

Toxiclady skrev 2007-09-18 15:23:26 följande:
    Hej alla!Undrar om det är nån av er som har erfarenhet av denna rullgardin från ikeawww.ikea.com/se/sv/catalog/products/40054034Funderar
    på att ha en sådan i vardagsrummet men jag vill inte skruva nya hål i
    väggarna då jag redan har en gardinstång som sitter uppe.Skulle det funka att köpa sådan här klämmor och trä på allt på stången?www.ikea.com/se/sv/catalog/products/73493680
    Hur stor är stången i diameter? Är den inte så stor så skulle jag försöka trä på den i fållen längst upp eller sy en ny kanal. Hoppas du förstod hur jag menade... Jag vill gärna att gadinerna liksom börjar på stången och inte en bit ner.

Juliah: Tack!!! Ska försöka luska ut om den säljs här. Om inte, så vet någon av er FINLANDSTJEJER var man kan hitta en likadan????
  • Skogsstjärnan

Förlåt om jag tjatar på om dessa kranar...

Har googlat lite nu efter priser och jag hittade en nätbutik som säljer dessa kranar. Frid och fröjd och allt väl hittills. Men oj vad dyra de är i jämförelse med andra!!! Dubbelt upp och lite till, och då jämför jag med vanliga andra kranar och inte med dusch på...

Är de juliah faktiskt så dyra?

• Skogsstjärnan

alfas: Fin! Tänk vad lite färg kan göra

• Skogsstjärnan

Ok, tack så HEEEEEMSKT mycket Juliah för att du fördärvat mig!

Nu är jag ju käääär i blandaren du visade, men hittar den inte här i Finland. Och ingen motsvarighet heller Kan beställa via nätet, men jag har ju ingen aning om kvaliteten på Tapwells kranar

Hjälp mig! www.familjeliv.se/Forum-5-87/m25037608.html

Eller lcroft, vet du om någon säljer de här???

• Skogsstjärnan

Men Hartmans har ju överdyra priser redan innan man börjar pruta... Ska försöka höra med vår vvssnubbe. Men maken blir ju lagom glad då han ser priset... Men jag nöjer mig med vilka andra som helst till övriga ställen (nästan) bara jag får en till köket!!! Helst till tvättstugan och groventrén också... men så givmild tror jag inte maken blir

• Skogsstjärnan
    LCroft skrev 2007-09-18 18:27:11 följande:
    Skogis: Njae....det beror på vem du pratar med
    Vi har fått bra priser därifrån. Sitter och funderar om jag ska dit
    snart men jag tror inte det, annars hade jag kunnat prata med Kim som
    vi alltid har att göra med, han är inte ute på golvet så det kan vara
    svårt att få tag i honom. Vad blir frakten då om du beställer direkt
    från Sverige?
    Jag vet inte vad det landar på. På en sida var blandaren 2055 SEK och frakt till Norge skulle gå på 300 NOK. Hur mycket blir det i euro? Kanske det är ungefär samma hit?

På en annan sida var blandaren 2495 SEK och där kollade jag inte fraktavgift...
  • Skogsstjärnan
    LCroft skrev 2007-09-18 18:57:00 följande:
    Skogis: Jag har suttit och googlat och försökt hitta, fick två träffar.
    Men på den ena träffen var det bara en massa badrumsinredningar som kom
    fram och på den andra så håller de på och ändrar på sin hemsida. Båda
    sidorna i Finland.
    Vilka sidor hittade du? Maken kom hem nyss och oj vad jag smöarade och bad om att jag skulle få den Nu skickade jag honom till butiken, för vi har inte varit utomhus idag inte... Stackars sonen har 40 graders feber så fort supparna slutar värka. Och 38.5 när den är som effektivast.

Lasseliten: Men det knepiga är ju att ifall packningar börjar läcka eller om blandaren får andra fel efter en tid så måste man beställa via Sverige...
  • Skogsstjärnan
    mimmi006 skrev 2007-09-18 19:35:25 följande:
    juliah- ååå din stackare! Jag vet hur mycket du har trånat efter den,
    men jag är säker på att det kommer att ordna sig... Trägen vinner!Skogis-
    vi har inte monterat kranen än, den ingår i ett experiment till
    badrummet. Om inte det går i lås, får jag sälja den eller byta
    köksblandare! Men hur är det med Elviras snurriga värld? *funderar på att flytta till Orminge*
    Du kan ju sälja till mig då

Vad har ni betalat för era? Eller ja, Lasseliten hade beställt från sidan jag visade, men du mmimmi????
  • Skogsstjärnan
    Himmelbit skrev 2007-09-18 19:33:10 följande:
    Hej! Vet inte om du redan fått svar på din fråga...Vi
    har en sådan gardin och NEJ det går inte att ta bort "trälisten" överst
    och trä upp den på en vanlig stång. Själva hissanordningen fungerar så
    att dragsnörena går genom öglor som är fästa i den trälisten. (Hade
    samma tanke som du innan..)
    attans för hennes del
  • Skogsstjärnan
    mimmi006 skrev 2007-09-18 19:42:32 följande:
    juliah- haha... vi skulle inte få nåt mer gjort än att prata inredning, men det skulle vara helt ok! Skogsstjärna-
    jag har rabatt på Tapwell... vill du att jag ska ta reda på priset
    ändå? Sigro är nog bland de billigaste i sverige annars!?
    Men jag hittade ett pris på 2055 på vvsonnet och 2495 på sigro. Är det någon som vet om vvvsonnet är pålitligt?

Vad blir 300 Norska kronor i euro? Eller i svenska kronor? Borta på den fronten....

TUSEN tack för att ni engagerar sig i kranen. Ungefär lika kär som Juliah är i sängen är jag i kranen! Då förstår ni
    Den skulle bli sååååå fin i mitt blivande kök. Maken förstod kanske inte att en blandare var SÅ viktig, men jag tycker den är som pricken över i:et i ett kök!
Svar på tråden Vita hem del 5