Inlägg från: Skogsstjärnan |Visa alla inlägg
  • Skogsstjärnan

Vita hem del 5

Salmiak6 skrev 2007-08-15 19:42:02 följande:
    Tack ni som kommenterat!Ska försöka hålla mig borta, men man är ju ngt beroende!Det kanske bara blir över kvällenMen ibland får jag känslan av att man är lite trött på mina inlägg och bilder. Kanske jag tjatar för mycket om mitt eget?
    Jag tycker absolut INTE att du tjatar på för mycket Fattar inte ens varför du kan tycka/tro det!

Men så har jag ju inte lusläst alla sidor, så kanske jag missat något?

Men jag är glad för alla inlägg du gör
  • Skogsstjärnan

Hej på er!

Och ett STOOOOOOOOORT GRATTIS TILL SALMIAK

Så du börjar imorgon? Minns jag rätt? Vad är det för jobb du fått? Vikariat? Långt? Kort? Vilken klass? Storlek på skola osv. Berätta

• Skogsstjärnan

Läser och begrundar reaktionerna.

Förstår båda sidorna och vet inte var jag står. För på ett sätt så är det inte heller bra att INTE alls kommentera om det är något man absolut inte gillar. Då blir det ju som det varit många gånger här i tråden... Man känner sig ignorerad och bortglömd. Ungefär som att ens inlägg är mindre värda. Förstår ni hur jag menar? Inte kul att visa något och sen inte få någon respons. För då vet man ju inte om det är så att ALLA som INTE svarar faktiskt avskyr det man visar eller om de bara inte har tid att kommentera.

Jag tycker nog att man ska få kommentera om man inte gillar något man ser, för jag tror att vi alla är medvetna om att det finns en salig blandning av olika stilar här (och vilken tur det är!)och att några kanske inte alls håller med. Men man kan välja sina ord!

Så yttrandefrihet är väl något vi ska förespråka i tråden, men man kan tänka på hur man skriver.Och så får den som undrar över något vara beredd på att alla kanske inte gillar det man visar/säger.

• Skogsstjärnan
    juliah skrev 2007-08-16 20:28:42 följande:
    Skogsstjärnan, givetvis ska man få kommentera och tycka till. Håller
    med och vill verkligen säga det att jag har FULL förståelse för våra
    olika smaker. Jag är inredninsintresserad. Inte enbart av vitt,
    romantiskt och lantligt. Jag tycker att det finns många många olika
    tilltalande inredningsstilar.Jag kände mig bara sänkt av kommentaren helt enkelt...Ville bara dela med mig av det jag hittat!

Nu ska vi sluta tjafsa och inspireras av varandra istället Det är upp till var och en av oss att PLOCKA UT DE GOTBITAR VI SJÄLV GILLAR!

*hoppar i duschen*
  • Skogsstjärnan

fattade jag tjenixen rätt om jag tror att hon menade att de som gillade Millys (eller vad hon nu hette) gillar den stilen ungefär lika MYCKET som hon INTE gillar den. Alltså båda yyterligheterna?

och att hon har känt sig lite utanför och tror att alla här har nästan enbart vita hem (vilket ju inte stämmer!). Och att den bloggen var lite av en uppenbarelse. Insikt kanske är ett bättre ord! Alltså att hon NU förstod att hon INTE gillar när det går till den extremt enbart vita, undanplockade stilen?

Gud vad jag svamlar. Vill bara försöka förstå och komma överens med alla

• Skogsstjärnan

Hej på er!

Shit vad ni skrivit mycket sedan i förrgår

Igår for jag på en JÄTTEloppis (som jag väntat på i ett år ) direkt efter jobbet. Med mig hem fick jag följande saker:

www.familjeliv.se/krypin/skogsstjarnan/gallery/phpdp2sds.jpg

En spegel för 15 euro. En precis likadan som jag också hittade kostade 100 euro... Och två andra som var nästan likadana men fulare var 50 och 70 euro.

Ett baktråg, också det för 15 euro. Ljust, lagom djupt och fint nött Blir kanon att ha på vår ljusa massiva bänkskiva i köket på jul med röda juläpplen

Och en räkneram till sonens rum för 10 euro.

Spegeln hade jag först tänkt måla vit och byta spegelglas i, men eftersom den är från sekelskiftet och SKA vara "mjölkig" så blev jag fundersam. De är ju tydligen rätt värdefulla om man ser till de som "kan" det här. I går på marknaden var det en antikhandlare som skulle ha velat köpa den av mig Tror den kan bli gansla fin ändå, med levande ljus framför Men visst skulle den vara stilig som vit!

• Skogsstjärnan

mimmi:malin;lcrogt och mimmamu: Tack för era svar

Min mamma ringde så jag blev lite avbruten. Dessutom är sonen gnällig och hänger på mig. Tror han har i öronen igen, ska åka och kolla dem efter en stund.

Kul att höra era åsikter om fynden, och speciellt då spegeln. Men ni gör ju det inte lättare för mig om vad jag ska göra med den... Ni vet ju att jag brukar vara mån om att bevara det gamla och äkta och är rädd för att förstöra något. Det med feng shui lät intressant, men mimmamum - skulle du behålla den ändå fast den är mjölkig? Och vad tycker ni om att måla den? Den skulle ju då börja se ut som den spegel som många här har lutandes mot en vägg ovanpå en byrå. Ni vet vilken jag menar, visst?

• Skogsstjärnan

lcroft: Visst fanns det mycket. Mycket av ALLt precis som det brukar. men jag tyckte att det man ville ha antingen var billigt (som i mitt fall ) eller så var det verkligen sviiindyrt (som jag gav exempel på). Så det var ganska lätt att sålla ur och man behövde inte gå och fundera så mycket. Det är därför första året som jag antagligen inte åker dit igen idsag Hittade vad jag sökte igår

• Skogsstjärnan

Mimmamum: tack för din åsikt:

sunmaid: tack till dig med Och ja visst är den lik!

Svar på tråden Vita hem del 5