• nublu

Vita hem del 5

Hanna: Vitt är alltid rätt. Kul med fler blivande ekonomer i tråden. Jag har precis börjat läsa till marknadsekonom, är färdig VT 2009.

Jisses flickor vad trött jag är. Idag ska jag måla färdigt Oskars skåp (Men mamma, det skulle ju vara brunt! med mycket indignerat tonfall) och vitrinskåpet (Dumma mamma, jag skulle ju måla det! skrek Gustav snart 4 och sparkade mig på smalbenet den lille raringen) och sen ska jag röja ur mitt arbetsrum, installera färdigt skrivaren och beställa tårta.

• nublu

Jag testade mitt Visakort på Nordhjem nyss och den här gången gick det bättre. Blev "bara" 610 DKK fattigare.

Hmmm, om jag skulle försöka få någonting gjort idag också. Får väl börja med att föra över pengar till maken så att han kan köpa hem en ny ytterdörr. Äntligen ska det bli en ny ytterdörr i källarentrén! Den gamla går det nästan att läsa tidningen igenom.

• nublu

Skogis: Smörj med flytande Alvedon på tandköttet annars. Stackare! Tandsprickning är gräsligt!

Nähä, nu måste jag få tummen ur här!

• nublu

Gemelli: Skönt att det gick bra. Hoppas att Oliver kryar på sig snabbt. *kram*

Ja varför skulle ni behöva bo större? Vide lär väl bara ha 3 basplagg och 2 leksaker tills han fyller 10 och då har väl twinsen flyttat hemifrån? Eller hur?

Jag överlistade mitt Visakort i nublusblogg.blogspot.com

• nublu

malins: Inte jag. Har varken tid, tålamod eller lust faktiskt. Men jag beundrar dem som ger sig på det.

• nublu

Mori: SWAP-tråden är borttagen och ersatt med en blogg istället allt enligt FLs påbud.

• nublu

Bea: Jag blev också nyfiken på tvättnötterna. Ska testa dem eftersom Gustav har problem med eksem och torrt skinn. Sköljmedel är uteslutet och tvätten känns så ofräsch när jag plockar ur den ur maskinen.

Fåtölj, ja...En rödrandig Tullsta från Ikea kanske?

Själv sitter jag och samlar krafter inför storhandlingen. Och det är jättetrist väder ute också och jag som tänkt göra färdigt mina planteringar idag. Måste röja ur matkällaren också så att jag får plats med mina pellisar där också. De ska övervintra där har jag tänkt.

• nublu

Kajsa: Verkar så, de har 7 spjälor i ryggen iaf. Kunde du inte varnat för den läskiga särskrivningen i rubriken också?

• nublu

Mori: SWAP-tråden är borttagen och ersatt med en blogg som jag dock inte har adressen till.

Svar på tråden Vita hem del 5