• NyfikenRosa

Vita hem del 5

Välkommen till tråd nummer 5, gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
  • Svar på tråden Vita hem del 5
  • Himmelbit
    Salmiak6 skrev 2007-08-21 21:09:51 följande:
    *hihi* Du jag skulle inte vilja bo i Nässjö om jag så fick ett hus gratis! Har gjort 18 år där och det räcker och blir över!
    Jag retas lite med dig bara.....

Åhhh, vilket fint hjärta!!! Toppen-tjusigt!
    Septemberpyret kanske lägger ett bud på det - hon kan vara intresserad av det namnet också..
  • JeaJea
    Värsta Supermamman skrev 2007-08-21 21:13:05 följande:
    Jättefint hjärtat Salimiak6. ( ett sånt vill jag gärna ha i nästa swap)
    jag också
  • Birks och Kalles mamma
    INOX skrev 2007-08-21 19:41:39 följande:
    Hej hej alla!Nu har det kommit bilder på vårt nästan färdigrenoverade kök. Lägg på minnet hur det såg ut innan!wherethewhitethingsare.blogspot.com/Saknar er här i flyttröran, men om några veckor får vi internet igen och då är jag tillbaka.Kramar// Linnéa
    Vilket jättefint kök du har!
  • Smultron och glass

Värsta supermamman, inte nog med alla trevliga göteborgare, ni lyckas sno till er de bästa konserterna också!

• Salmiak6
    Smultron och glass skrev 2007-08-21 21:10:05 följande:
    Jättefint hjärta!
    Septemberpyret skrev 2007-08-21 21:12:30 följande:
    Salmiak: Jättefint hjärta (och namn)!
    Eller hur!
    Ja det kanske får bli nästa projekt?
    Himmelbit skrev 2007-08-21 21:14:38 följande:
    Jag retas lite med dig bara..... Åhhh, vilket fint hjärta!!! Toppen-tjusigt!Septemberpyret kanske lägger ett bud på det - hon kan vara intresserad av det namnet också..
    Tack så mkt1 Fast det var lite pilligt. Får se om jag orkar göra ett likadant till storasyster också.

Köpte så fina sidenband från panduro. Och broderigarner och träaskar som ska målas och skrivas på. och en massa annat.
  • Septemberpyret

... och bästa nöjesfältet...!
    Smultron och glass skrev 2007-08-21 21:16:13 följande:

Värsta supermamman, inte nog med alla trevliga göteborgare, ni lyckas sno till er de bästa konserterna också!
  • Himmelbit
    Vi börjar redan med nästa SWAP...

Har ni placerat ut era saker VSM och Salmiak?
    Jag har inte kommit så långt ännu..
  • Septemberpyret

Salmiak: Är det du som gör "ull-hjärtanen" också som jag sett här på tråden...? Gillar dem jättemycket!

• Septemberpyret

Har ni fått hem varandras saker än...? *nyfiken*

Himmelbit skrev 2007-08-21 21:18:41 följande:
    Vi börjar redan med nästa SWAP... Har ni placerat ut era saker VSM och Salmiak?Jag har inte kommit så långt ännu..
Svar på tråden Vita hem del 5