• nublu

Vita hem del 5

Skogis: Jag röstar för praktiskt. Det suger att bränna fingrarna på varmt vatten. Eller tvätta händerna med kallvatten.

• nublu

Juliah: Gör en efterlysning i din blogg och berätta om ditt elände. Mtp antalet läsare du har så borde det gå på ett kick att leta på en zebra utan plexiglas.

• nublu

Grrrrr. Jag är skitsur nu. Läser ju till marknadsekonom och vi har haft seminarium idag. Det hela blev ett enda *piiiip* stort skämt. Läraren kommer för sent, är oförberedd, ingen visste vad vi skulle lämna in för det har varit olika bud hela tiden och ingen vet vad vi förväntas bidra med på seminariet öht.

Några ballade dessutom omgående ur och kom med värsta spydiga kritiken och läraren gjorde inget för att stävja det. Stundtals var han nästan likadan faktiskt. Försåtligt spydig.

Nu har jag mailat både lärare och programledare. Hela klassen var vansinnig efteråt. Kan tillägga att vi har allt via telebild och sitter på 5 olika lärcentran i Sverige.

Nu ska jag lugna nerverna med att städa. Det behövs!

• nublu

NR: Den borde funka bra. Mina föräldrar förvarar ved i en sån inomhus.

Jag är nog grönare än Kermit än. Var inne i ett fantastiskt hus idag med den mest fantastiska shabby/New England inredning jag sett. Klev innanför dörrarna och började dregla direkt. Så jag fick en visning av hela huset, jag som bara skulle läsa av elmätaren i källaren.

Så nu funderar jag starkt på att måla all gammal ekparkett högblankt vit. Maken kommer få spel! Jag tror jag ska testa det i Oskars rum iaf.

• nublu

Haha, skulle jag gå efter antalet kommentarer eller hur många som länkar till mig så skulle jag lagt ner min blogg för länge sedan. Men jag tycker att det är kul att blogga och ett enkelt sätt att visa er kära inredningsmedberoende medmänniskor vad jag hittar på. Jag är definitivt ingen superbloggare men jag har kul och det är huvudsaken.

• nublu

Ärligt talat så tror jag att Salmiak mår sämre än hon själv vet. Jag har också varit stressad på gränsen till utbränd och jag känner igen symptomen. Jag hoppas att hon kommer tillbaka när hon mår bra igen.

• nublu

Idag ska jag göra en kupp här hemma. Golvet i Oskars rum ska bli högblankt vitt. Det ser för muggigt ut med de fräscha väggarna och det gamla fernissade golvet som dessutom skiftar i färg också. Fast jag fasar för makens reaktion...

Nåja, det går ju alltid att lägga laminat på om det blir för hemskt!

• nublu

*grrrrr* Jag får spunk! Nordsjö Mandel blev skitfult! Ser verkligen ut som ett gammalt rökrum just nu. Blä! Jag får måla en strykning med vanlig råvit och se hur det funkar.

Dessutom har mitt knä pajat slutgiltigt såhär 10 dagar före operation. Har varit på VC och hämtat kryckor idag. Hela benet värker och det känns f*n som foglossning i hela arslet!

De goda nyheterna är iaf att min leverans från Trendkompagniet dyker upp någon gång i slutet av nästa vecka.

• nublu

Kajsa: Tack! Det är menisken. Ska operera den 1:a oktober och fram tills nu har det funkat bra men den här veckanss bilkörande och gående har tydligen knäckt knäet helt.

Och den där sabla mandelfärgen är ju ingen humörhöjare heller precis!

Svar på tråden Vita hem del 5